به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه دانشآموزان باید عنصر مهم در برنامه ریزی درسی و تربیتی مدرسه باشند تاکید کرد ،امروز نسبت به سالهای گذشته در این زمینه پیشرفت کردهایم اما به نقطه مطلوب نرسیدهایم.
حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم جمعه 25 مردادماه در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی به عنوان یک معاونت بالنده و موثر یک بخش فوقالعاده و جانبی از برنامه درسی نیست بلکه در برنامه درسی ملی و سند تحولی آموزش و پرورش ساحت رسمی غیرکلاسی هم داریم که بچهها باید فرصت کنند در خارج از فضای مدرسه و کلاس نیز در بعد تربیتی رشد پیدا کنند.
عضو ستاد همکاریها ادامه داد: مدارس ما امروزه به چهاردیواری محیط مدرسه محدود نمیشود، باید در فضایی باشیم که دانشآموزان با انتخاب و علاقه خود وارد عرصه تربیتی شوند تا تلاش معلمان و مسئولان پرثمر باشد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی خطاب به شرکتکنندگان در جشنواره افزود: آنچه در مبانی نظری تحول داریم این است که هر فرد خود را میسازد و شما جوانان نمونهای از آن هستید تا با انتخاب خود و فضایی که خانواده و مدرسه فراهم کرده در این میدان قدم گذاشتید.
وی گفت؛ دانش آموزان باید یک عنصر مهم در برنامهریزی درسی و تربیتی در مدرسه و مشارکت باشند ،هرچند نسبت به سالهای گذشته در این زمینه پیشرفت کردیم اما به نقطه مطلوب نرسیدیم.
وی افزود؛هر دانشآموز باید برای خود یک مربی باشد و این موضوع باید به عنوان یک گفتمان در باور همه شکل گیرد.
حجت الاسلام ذوعلم گفت: اگر به دنبال هنر و پژوهش تربیتی هستیم نگاه عمیق و درستی است. در تربیت دو عنصر دانایی، تفکر، اندیشهورزی و خلاقیت و عنصر مقاومت وجود دارد.