Print
Zoom In
Zoom Out

عضو ستاد همکاریها

دانش‌آموزباید عنصر مهم مدرسه در برنامه‌ریزی درسی و تربیتی باشد

شناسه مطلب: 11337
زمان انتشار: شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:09

مدارس ما امروزه به چهاردیواری محیط مدرسه محدود نمی‌شود، باید در فضایی باشیم که دانش‌آموزان با انتخاب و علاقه خود وارد عرصه تربیتی شوند تا تلاش معلمان و مسئولان پرثمر باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید عنصر مهم در برنامه ‌ریزی درسی و تربیتی مدرسه باشند تاکید کرد ،امروز نسبت به سال‌های گذشته در این زمینه پیشرفت کرده‌ایم اما به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم  جمعه 25 مردادماه در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی به عنوان یک معاونت بالنده و موثر یک بخش فوق‌العاده و جانبی از برنامه درسی نیست بلکه در برنامه درسی ملی و سند تحولی آموزش و پرورش ساحت رسمی غیرکلاسی هم داریم که بچه‌ها باید فرصت کنند در خارج از فضای مدرسه و کلاس نیز در بعد تربیتی رشد پیدا کنند.

عضو ستاد همکاریها  ادامه داد: مدارس ما امروزه به چهاردیواری محیط مدرسه محدود نمی‌شود، باید در فضایی باشیم که دانش‌آموزان با انتخاب و علاقه خود وارد عرصه تربیتی شوند تا تلاش معلمان و مسئولان پرثمر باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خطاب به شرکت‌کنندگان در جشنواره افزود: آنچه در مبانی نظری تحول داریم این است که هر فرد خود را می‌سازد و شما جوانان نمونه‌ای از آن هستید تا با انتخاب خود و فضایی که خانواده و مدرسه فراهم کرده در این میدان قدم گذاشتید.

وی گفت؛ دانش آموزان باید یک عنصر مهم در برنامه‌ریزی درسی و تربیتی در مدرسه و مشارکت باشند ،هرچند نسبت به سال‌های گذشته در این زمینه پیشرفت کردیم اما به نقطه مطلوب نرسیدیم.

وی افزود؛هر دانش‌آموز باید برای خود یک مربی باشد و این موضوع باید به عنوان یک گفتمان در باور همه شکل گیرد.

حجت الاسلام ذوعلم گفت: اگر به دنبال هنر و پژوهش تربیتی هستیم نگاه عمیق و درستی است. در تربیت دو عنصر دانایی، تفکر، اندیشه‌ورزی و خلاقیت و عنصر مقاومت وجود دارد.



تعبیرزیبای آیت الله جوادی آملی از آموزش و پرورش

 آیت الله نور مفیدی

توجه ویژه شخص رئیس‌جمهور به آموزش وپرورش نویدبخش تحولات است

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان

تعبیرزیبای آیت الله جوادی آملی از آموزش و پرورش

امام جمعه اهواز

مکتب حاج قاسم  حاصل پیوند تربیتی  منزل، مدرسه و مسجد است  

مناسبت هزارمین سال تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف تدوین شد

فیلم «داستانی ـ تربیتی» شیخ طوسی و تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف

سه‌شنبه‌های حضور؛

 پیوند مدرسه، مسجد و نسل جدید در شهرستان دنا + و تصاویر

با همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تکاپوی طلاب برای پاسخ به شبهات دینی

امام جمعه رباط کریم:

لزوم همکاری همه دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

راهکارهای همکاری استعدادهای درخشان با حوزه علمیه اصفهان بررسی شد

با شرکت سه میلیون دانش‌آموز

گزارشی ازافتتاحیه «درس‌هایی از قرآن» در ۴۰هزار مدرسه کشور

طلاب طرح امین عضو مؤثر تیم تربیتی مدارس باشند

به همت دفترتبلیغات اسلامی

کتاب « کار در کلاس» ویژه مقطع پیش‌دبستانی منتشر شد

گزارشی از دوره آموزشی توجیهی کریمه اهل‌بیت(س)

تحولی نو در نظام تعلیم و تربیت اسلامی با اجرای طرح امین   

گزارشی از یک نشست استانی

از گلایه های طلاب طرح امین تا توضیحات با سعه صدر مسئولین