Print
Zoom In
Zoom Out

عضو ستاد همکاریها

دانش‌آموزباید عنصر مهم مدرسه در برنامه‌ریزی درسی و تربیتی باشد

شناسه مطلب: 11337
زمان انتشار: شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:09

مدارس ما امروزه به چهاردیواری محیط مدرسه محدود نمی‌شود، باید در فضایی باشیم که دانش‌آموزان با انتخاب و علاقه خود وارد عرصه تربیتی شوند تا تلاش معلمان و مسئولان پرثمر باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید عنصر مهم در برنامه ‌ریزی درسی و تربیتی مدرسه باشند تاکید کرد ،امروز نسبت به سال‌های گذشته در این زمینه پیشرفت کرده‌ایم اما به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم  جمعه 25 مردادماه در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی به عنوان یک معاونت بالنده و موثر یک بخش فوق‌العاده و جانبی از برنامه درسی نیست بلکه در برنامه درسی ملی و سند تحولی آموزش و پرورش ساحت رسمی غیرکلاسی هم داریم که بچه‌ها باید فرصت کنند در خارج از فضای مدرسه و کلاس نیز در بعد تربیتی رشد پیدا کنند.

عضو ستاد همکاریها  ادامه داد: مدارس ما امروزه به چهاردیواری محیط مدرسه محدود نمی‌شود، باید در فضایی باشیم که دانش‌آموزان با انتخاب و علاقه خود وارد عرصه تربیتی شوند تا تلاش معلمان و مسئولان پرثمر باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خطاب به شرکت‌کنندگان در جشنواره افزود: آنچه در مبانی نظری تحول داریم این است که هر فرد خود را می‌سازد و شما جوانان نمونه‌ای از آن هستید تا با انتخاب خود و فضایی که خانواده و مدرسه فراهم کرده در این میدان قدم گذاشتید.

وی گفت؛ دانش آموزان باید یک عنصر مهم در برنامه‌ریزی درسی و تربیتی در مدرسه و مشارکت باشند ،هرچند نسبت به سال‌های گذشته در این زمینه پیشرفت کردیم اما به نقطه مطلوب نرسیدیم.

وی افزود؛هر دانش‌آموز باید برای خود یک مربی باشد و این موضوع باید به عنوان یک گفتمان در باور همه شکل گیرد.

حجت الاسلام ذوعلم گفت: اگر به دنبال هنر و پژوهش تربیتی هستیم نگاه عمیق و درستی است. در تربیت دو عنصر دانایی، تفکر، اندیشه‌ورزی و خلاقیت و عنصر مقاومت وجود دارد.



نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

در دوره دانش‌افزایی طلاب آموزش ‌وپرورش

تاکیدامام جمعه قزوین بر تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)