امروز : 1398/06/28
2019-09-19
شناسه خبر : 11337
تاریخ انتشار : 1398/05/26 10:09
 دانش‌آموزباید عنصر مهم مدرسه در برنامه‌ریزی درسی و تربیتی باشد

عضو ستاد همکاریها

دانش‌آموزباید عنصر مهم مدرسه در برنامه‌ریزی درسی و تربیتی باشد

مدارس ما امروزه به چهاردیواری محیط مدرسه محدود نمی‌شود، باید در فضایی باشیم که دانش‌آموزان با انتخاب و علاقه خود وارد عرصه تربیتی شوند تا تلاش معلمان و مسئولان پرثمر باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید عنصر مهم در برنامه ‌ریزی درسی و تربیتی مدرسه باشند تاکید کرد ،امروز نسبت به سال‌های گذشته در این زمینه پیشرفت کرده‌ایم اما به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم  جمعه 25 مردادماه در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی به عنوان یک معاونت بالنده و موثر یک بخش فوق‌العاده و جانبی از برنامه درسی نیست بلکه در برنامه درسی ملی و سند تحولی آموزش و پرورش ساحت رسمی غیرکلاسی هم داریم که بچه‌ها باید فرصت کنند در خارج از فضای مدرسه و کلاس نیز در بعد تربیتی رشد پیدا کنند.

عضو ستاد همکاریها  ادامه داد: مدارس ما امروزه به چهاردیواری محیط مدرسه محدود نمی‌شود، باید در فضایی باشیم که دانش‌آموزان با انتخاب و علاقه خود وارد عرصه تربیتی شوند تا تلاش معلمان و مسئولان پرثمر باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خطاب به شرکت‌کنندگان در جشنواره افزود: آنچه در مبانی نظری تحول داریم این است که هر فرد خود را می‌سازد و شما جوانان نمونه‌ای از آن هستید تا با انتخاب خود و فضایی که خانواده و مدرسه فراهم کرده در این میدان قدم گذاشتید.

وی گفت؛ دانش آموزان باید یک عنصر مهم در برنامه‌ریزی درسی و تربیتی در مدرسه و مشارکت باشند ،هرچند نسبت به سال‌های گذشته در این زمینه پیشرفت کردیم اما به نقطه مطلوب نرسیدیم.

وی افزود؛هر دانش‌آموز باید برای خود یک مربی باشد و این موضوع باید به عنوان یک گفتمان در باور همه شکل گیرد.

حجت الاسلام ذوعلم گفت: اگر به دنبال هنر و پژوهش تربیتی هستیم نگاه عمیق و درستی است. در تربیت دو عنصر دانایی، تفکر، اندیشه‌ورزی و خلاقیت و عنصر مقاومت وجود دارد.

کمیته همکاریهای استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

فعالیت 160 مدرسه صدرا در کشور/ استقلال مدارس صدرا باید حفظ شود

32 طلبه وظیفه در استان آذر بایجان شرقی جذب شدند

برای نهادینه شدن تربیت دینی نیازمند همکاری با حوزه علمیه هستیم

کتاب "مدیر موفق،تربیت اثربخش" منتشر می شود

تضمین آینده انقلاب اسلامی در گرو تمرکز روی آموزش و پرورش است

درس‌های عاشورایی در بیان رهبر معظم انقلاب

تبیین برنامه های جامع سند تحول بنیادین در ناحیه سه شیراز

تربیت عبادی و اخلاقی وظیفه ذاتی آموزش و پرورش است

بالابودن معدل تربیت دینی در مدارس امین

اولین پردیس فرهنگیان ویژه طلاب در اهواز راه اندازی شد

شیوه‌های نوین تربیتی، تسهیل‌کننده راه آموزش دانش آموزان است

وزیر آموزش و پرورش به قم سفر کرد

روز پرکار مشاورعالی وزیر و دبیرستاد همکاری ها در رسانه ملی

همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش زمینه ساز تحقق اهداف تربیت اسلامی است

تعمیق اعتقادات و باورهای دینی، بازدارنده خوبی برای مقابله با ناهنجاری های است

فرهنگ عاشورا بهترین الگوی اخلاقی، معرفتی و آزادگی برای جوانان است

تکالیف مهارت محور مطابق با مهارت های مورد نیاز زندگی ارائه می شود

مشق شب باید منجر به تقویت تفکر و مهارت آموزی شود

نخستین مرثیه سرایان امام حسین علیه السلام و فضیلت گریه بر شهیدان کربلا