Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر کمیته همکاری های استان فارس:

مدارس امین نمونه‌ای بسیار موفق از همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش هستند

شناسه مطلب: 11325
زمان انتشار: چهارشنبه 16 مرداد 1398 ساعت 12:18

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس گفت: مدارس امین نمونه‌ای بسیار موفق از همفکری و هماهنگی بین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش در سراسر کشور است.

 لزوم تقویت حضور دانش آموزان در نماز جماعت مدارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، جهانبخش بانشی در جمع روحانیون شرکت‌کننده در کارگاه آموزشی مدارس امین استان، در کانون فرهنگی تربیتی حضرت زینب(س) ناحیه سه شیراز، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های روحانیون در این  مدارس گفت:  مهم این است که بتوانیم تفکری را که در این مدارس حاکم شده است در سایر مدارس نیز پیاده کنیم، لذا نیازمند این هستیم که بتوانیم روحانیون و علمای حوزه علمیه را در کنار خود داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس گفت: سند تحول بنیادین به‌نوعی مبانی تعلیم و تربیت را تدوین و به‌عنوان یک سند اجرایی، راهکارهایی را در حوزه تعلیم و تربیت در اختیار ما قرار داده است که باید محور همه برنامه‌ها و فعالیت‌های ما در این بخش قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای بسیاری از راهکارها و اهداف عنوان‌شده در سند تحول بنیادین، نیازمند همکاری و همراهی علمای حوزه علمیه هستیم، گفت: بخشی از این سند که رویکرد مذهبی دارد شاید نیازمند این باشد که علمایی که مرتبط با آموزش‌وپرورش هستند راهکارهایی مناسب ارائه نموده و آن گره‌ها را باز کنند.

پانشی بابیان اینکه هرچه که باید در جامعه اتفاق بافتد ،  راه آن از طریق آموزش‌وپرورش است، گفت: اگر بخواهیم شاهد شکوفایی معنوی، دینی، اخلاقی ، تربیتی و علمی فرزندانمان در آموزش‌وپرورش  باشیم ؛ باید به آموزش علم اخلاق، معنویت و مبانی دینی آنان توجه کنیم .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس گفت: یکی از محورهای اساسی و مبنای کار مادر آموزش‌وپرورش استان، فرهنگ‌سازیو توسعه و ترویج فرهنگ نماز،  قرآن و عترت در بین دانش آموزان است  که تاکنون اقدامات بسیاری برای تحقق این هدف صورت گرفته ، اما هنوز نیازمند کارهای بیشتری در این حوزه هستیم.

وی تقویت حضور دانش آموزان در نماز جماعت مدارس را یک گام اساسی در تعلیم و تربیت دانست و گفت: بر مبنای هویت دینی و فرهنگی جامعه اسلامی‌مان تلاش کرده‌ایم  حضور دانش آموزان در صفوف نمازهای جماعت مدارس را تقویت کنیم اما نیازمند راهکارهای بهتر و بیشتری در این زمینه هستیم و روحانیون و علمای حوزه علمیه می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

دبیر کمیته همکاریهای حوزه علمیه در آموزش‌وپرورش استان فارس گفت: این دوره آموزشی باهدف ارتقاء سطح علمی و  کاربردی فعالیت‌های روحانیون به‌منظور برنامه‌ریزی و فعالیت بهتر در مدارس امین با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه استان  برگزار گردیده است.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امیدی مسئول برگزاری دوره  گفت: در این کارگاه آموزشی در مدت دو روز و با حضور ۵۲ نفر از مبلغین خواهر و برادر شاغل در مدارس امین استان به‌صورت متمرکز برگزار می‌گردد.

نحوه کلاس داری،  راهکارهای تبلیغ و رسانه،  آشنایی با فضای مجازی،  جذاب سازی آموزش‌ها و  مدیریت و برنامه‌ریزی فعالیت‌های تربیتی فرهنگی  از محورهای مهم این دوره آموزشی است که حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیدی به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام /

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد