Print
Zoom In
Zoom Out

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه کمیته همکاریهای خراسان رضوی

ستاد همکاریها در زمینه تحلیل و تفسیر داده ها به ما کمک کند/ سند تحول بنیادین میثاق نامه وزارت آموزش و پرورش

شناسه مطلب: 11321
زمان انتشار: چهارشنبه 16 مرداد 1398 ساعت 09:20

با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، کمیته همکاریهای حوزه خراسان رضوی تشکیل و تفاهم نامه برنامه های یکساله ستاد همکاریها ابلاغ گردید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت؛ طبق آسیب شناسی های صورت گرفته آموزش و پرورش از دو عارضه بزرگ رنج می برد، یکی اینکه اکثر برنامه ها معلول محور است و حتما باید ساختار محور شود و دیگری اینکه اکثر برنامه ها موقتی و زودگذر است که باید طولانی مدت و پایدار باشد.

وی افزود؛در دستگاه تعلیم و تربیت تصمیمات و برنامه ها باید ساختاری، حکمت محورانه و با نگاه تمام ساحتی و نه متمرکز به آموزش صرف باشد و در این بین باید تلاش شود از راه حل های پایدار و بلند مدت استفاده گردد، البته پس از انقلاب اسلامی گام های خوبی در این زمینه ها برداشته شده اما کافی نیست و باید تحول و توسعه یابد.

حسینی در ادامه بزرگترین مشکل آموزش و پرورش را از لحاظ محتوایی، آموزش محور بودن آن دانست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش انواع پژوهش ها را انجام می دهیم و داده های فراوانی تولید می کنیم اما داده کاوی و تحلیل درستی انجام نمی شود و قطعا با یک رویکرد پژوهانه می توان به نتایج خوب رسید.

*ستاد همکاریها در زمینه تحلیل و تفسیر داده ها به ما کمک کند

وی اظهار کرد: برای گرفتن تصمیمات اصولی و دراز مدت باید از ظرفیت تمام جامعه استفاده کنیم وستادهمکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش یکی از پایگاه هایی است که می تواند در زمینه تحلیل و تفسیر داده ها به ما کمک کند تا بتوانیم تصمیمات ساختارمحورانه و بهتری بگیریم.

حسینی گفت: ما در آموزش و پرورش نظام شبکه تصمیم گیری مبتنی بر دانش را راه اندازی خواهیم کرد تا بتوانیم تصمیمات را به بسته های دانش تبدیل کنیم و آن ها را در نظام تصمیم گیری وارد نماییم تا نتایج بهتری حاصل شود.

*ارتقاء کمی و کیفی طرح امین و روشنا

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به ظرفیت های بالای حوزه علمیه این همکاری ها را گسترش خواهیم داد و اقداماتی همچون ارتقاء کمی و کیفی طرح امین و روشنا، گسترش پژوهش های مشترک، و مشارکت در تالیف کتب درسی آموزش و پرورش ، جذب بیشتر روحانیون در آزمون استخدامی ماده ۲۸، سهمیه بیشتر از نظام وظیفه برای جذب  روحانیون مشمو ل، توسعه کمی و کیفی رشته های معارف اسلامی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش کشور دارای قریب به هشت هزار مدرس آموزش خانواده است که تعداد زیادی از این مدرسین، روحانیون و طلاب هستند که به خوبی می توان از ظرفیت آن ها در جهت کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت استفاده کرد. 

حسینی در پایان افزود: حضور روحانیون و طلاب در مدارس به عنوان ائمه جماعت برای تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم و ارزشمند است و تلاش خواهیم کرد هرچه سریع تر در جهت پرداخت حق القدم این عزیزان اقدام نماییم.

در ابتدای این جلسه قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: جایگاه های حوزه های علمیه در بین مردم و جامعه جایگاه رفیع و بلندی است و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و تربیتی حوزه می تواند برای پیشبرد اهداف متعالی آموزش و پرورش تاثیرگذار باشد.

*سند تحول بنیادین میثاق نامه وزارت آموزش و پرورش 

نایب رئیس کمیته همکاریهای خراسان رضوی افزود: میثاق نامه اصلی وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که باید با استفاده از آموزه های دینی و تعالیم قرآنی و اسلامی دانش آموزان را به مراتبی از حیات طیبه برساند و این موضوع یک فصل مشترک و درهم آمیختگی را بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه ایجاد می کند و به همین دلیل باید در جهت تعمیق و توسعه همکاری های دوجانبه این دو نهاد انسان ساز گام های بزرگ تر و اساسی تری برداشته شود.

خدابنده تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نیروی انسانی حوزه های علمیه، تولید محتوای علمی توسط حوزه های علمیه، استفاده از اندیشه های حوزه های علمیه در مسائل گوناگون آموزش و پرورش و نیز حضور طلاب و روحانیون در مدارس جهت اقامه نماز جماعت، آشنا کردن دانش آموزان با احکام شرعی و پاسخ گویی به شبهات دینی آن ها از جمله اقدامات مفیدی است که باید توسعه و تقویت شود.



وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

نگاه خوب رسانه ها به اخبارستاد

شماره (85) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشرشد

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است

مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد

ضرورت تسلط مربیان طرح امین بر فضای مجازی و ارتباط با نسل جدید

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ:

کتاب "مولفه‌های نسل جدید" تا دو ماه آینده منتشر می‌شود

نشست مدرسه علمیه صاحب‌الزمان (عج) لنگرود و آموزش‌ و پرورش

درنشست دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با مدیرجامعه‌الزهرا (س) بررسی شد

ظرفیت های تعلیم و تربیتی جامعه‌الزهرا (س) در همکاری با آموزش و پرورش

بازدید دبیرستادهمکاریها از مرکزتربیت معلم مبلغ

حوزه علمیه، پیشرو درنوآوریهای تربیتی

اپلیکیشن «الفبای مهربانی» کاری ازدفترتبلیغات اسلامی