Print
Zoom In
Zoom Out

گامی برای تحقق فرهنگ علوی در جهان

۳۶۰ کشور جهان و هفت مذهب عضو نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی هستند

شناسه مطلب: 11308
زمان انتشار: سه شنبه 08 مرداد 1398 ساعت 14:17

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ، نهضت خودجوش و مردمی نهج‌البلاغه خوانی از سال ۹۱  کار خود را آغاز کرده و با آسان‌سازی و ارزان‌سازی در صدد ایجاد ترویج مفاهیم نهج‌البلاغه در ایران و جهان است این نهضت خودجوش و مردمی با هدف احیای مفاهیم و خواندن نهج‌البلاغه به ۳۶۰ کشور جهان و هفت مذهب رسیده است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا مهدوی‌ارفع در نشستی با معاونین دبیر خانه ستاد همکاریها، خواستار ورود با برنامه  وزارت آموزش و پرورش با همراهی و همفکری فضلای حوزه ،جهت پیوستن به نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی  شد

 وی گفت؛نهج البلاغه را در قالب کتابهایی با ادبیات کود ک و نوجوان  آماده کرده ایم که انتظار میرود با همکاری مسئولین آموزش و پرورش در سراسر کشور شاهد ایجاد این نهضت جهانی در بین جوانان و نوجوانان باشیم.    

وی اظهارکرد: این نهضت یک حرکت خودجوش مردمی است که مفاهیم نهج البلاغه را به ۳۶ کشور جهان و هفت مذهب رسانده‌ایم. راهبرد ما در نهج البلاغه خوانی ، اول آسان سازی و دوم ارزان سازی است و  با  این روشی که ابداع کرده‌ایم همه مردم در هر سن وهر سطح و تحصیلاتی در گام اول می‌توانند ،نهج البلاغه را بخوانند و به راحتی بیش از ۷۰ درصد آن را متوجه شوند.

وی خاطر نشان کرد: روش ما مبتنی بر ۶ نکته خیلی ساده است اول به مردم می‌گوئیم ترجمه بخوانید، چون عربی نهج‌البلاغه ممکن است برای برخی سخت باشد. دوم این که همه ترجمه‌ها را بررسی کردیم و آسان‌ترین ترجمه؛ یعنی ترجمه  مرحوم دشتی را مد نظر قرار داده ایم ،سوم اینکه به مردم می‌گوئیم با روزی ۱۰ دقیقه ۴ ماه می‌توانند نهج البلاغه را بخوانند، چهارمین روش این است که به جای این که از اول نهج البلاغه شروع به خواندن کنند که خطبه‌های آن سخت و طولانی است از آخر نهج البلاغه شروع  می کنند که حکمت‌های کوتاه و کاربردی دارد. نکته پنجم این است که در گام اول نیاز به حفظ و یادداشت نیست  بلکه در دوره اول به مقداری که از ترجمه می‌فهمند اکتفا می کنند و در گام بعدی با روش بسیار آسان یاد می‌دهیم که چطور هر قسمت نهج البلاغه را با خود نهج البلاغه بفهمند که این دوره تدبر است.

وی یاد آور شد؛ برای ارزان سازی نیز دو کار انجام داده‌ایم، اول این که تمام اعضای این بنیاد در ایران به صورت کاملاً رایگان کار می‌کنند، هر کسی که در هر جایی از ایران با ما تماس بگیرد و بخواهد جلسه‌ای را با دوستان و آشنایان در رابطه با مفاهیم و ترجمه نهج البلاغه راه اندازی کنند مربی رایگان می‌فرستیم تا هم آموزش ‌دهند و هم مربی برای آنها تربیت می‌کنند.

وی گفت؛ کتاب نهج البلاغه را با ابعاد مختلف برای سنین مختلف به زیباترین وجه آماده کردیم که به ارزان‌ترین قیمت در شهرهایشان به آنها تحویل می‌دهیم و به همان قیمتی که از چاپخانه بیرون می‌آید بدون هیچ سودی کتاب را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهیم. در بازار قریب به ۹۳ هزار تومان قیمت نهج البلاغه است و ما با قیمتی حدود ۲۷ تومان درهر شهر و هر فردی که بخواهد آن کتاب را به صورت رایگان در اختیار فرد قرار می‌دهیم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع ادامه داد: امروز قریب به ده هزار نفر در این نهضت جهانی کار می‌کنند که از سال ۹۱ کار خود را آغاز کرده‌اند و قریب به ۳ میلیون نفر در ایران و خارج از ایران در این نهضت مردمی شرکت کرده و از آن بهره برده‌اند. 

این نهضت مردمی در تمام شهرها و استان‌ها فعال است.

برای ارتباط با سایت اینجا را کلیک کنید 

www.nabm.ir

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»