Print
Zoom In
Zoom Out

عضو ستاد همکاریها؛

فلسفه تربیتی سند تحول بینادین، اسلامی و قرآنی است

شناسه مطلب: 11289
زمان انتشار: شنبه 29 تیر 1398 ساعت 10:50

تربیت برعکس آموزش، نمی تواند از طریق فناوری انتقال پیدا کند و نقش خود را بخوبی ایفا نماید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، رضوان حکیم زاده در جمع مدیران و روسای مناطق و نواحی استان اردبیل که در خانه معلم اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه تربیت یک علم است، گفت؛در سند تحول بنیادین یک تغییر اساسی از محوریت آموزشی به تربیت اتفاق افتاده است.

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اظهار داشت؛فلسفه فعالیت مدرسه صرف آموزش نیست بلکه تربیت در اولویت است،تربیت برعکس آموزش، نمی تواند از طریق فناوری انتقال پیدا کند و نقش خود را بخوبی ایفا نماید.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه امروز در تربیت کودکان عواملی بدون در نظر گرفتن اقتضائات و مبانی تربیتی بلکه  تنها با در نظر گرفتن صرف برخی مطالبات غلط خانواده ها معیار تربیتی شده اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فلسفه تربیتی سند تحول بینادین برمبنای فلسفه اسلامی و قرانی است، خاطر نشان ساخت: دانش آموزان و مربیان هر دو انسان هستند و بر اساس آموزه های دینی صاحب کرامت می باشند، بنابراین باید کاری انجام دهیم که کرامت آنها خدشه دار نشود.

رضوان حکیم زاده افزود: بر همین مبنا در معاونت آموزش ابتدایی با ترویج کار گروهی جهت تشویق همه دانش آموزان سعی داریم این کرامت انسانی را حفظ کنیم.

عضو ستاد همکاریها با اشاره به نقش مربی با اشاره در تربیت دانش آموزبیان داشت؛خداوند در قرآن برای مربی بزرگ بشریت، یعنی پیامبر اکرم (ص) باید ها و نباید هایی را یادآوری کرده است، که مربیان نیز بایستی در این چارچوب به تربیت کودکان بپردازند.

وی با تاکید برپرهیزاز بزرگ سال ‌پنداری کودکان بیان کرد؛ در دوره ابتدایی از بستر هنر، ورزش و فعالیت‌های دست ورزاستفاده ‌کنیم وفعالیت‌هایی مانند؛ قصه‌خوانی، اتاق بازی و یادگیری جایگزین مشق شب برای  حرکت از حافظه محوری به سمت یادگیری پایدار و مهارت محور باشد. 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت؛ جایگزینی اتاق بازی و یادگیری به جای روش‎های سنتی یا فعالیت‌های داستانی و نمایشی، تکالیف مهارت محور و... همه در راستای این است که فعالیت و آموزش دانش‌آموزان به خصوص کودکان، متناسب با اقتضائات سنی‌شان در بستری صحیح و سالم صورت بگیرد .

رضوان حکیم زاده همچنین به تربیت تمام ساحتی و متوازن تاکید کرد و با رد آزمون‌های متمرکز بر قوای ذهنی کودکان در دوره ابتدایی یادآور شد؛دانش‌آموزان با شرکت در این آزمون‌ها از نظر روحی و روانی دچار مشکل می شوند.



پاسخ به چند سئوال دانش اموزی

چرا خدا رژیم صهیونیستی را گرفتار عذاب نمی‌کند

در پی شهاد سردارکاظمی

تسلیت مدیر حوزه های علمیه به وزیر آموزش و پرورش

ما ملت امام حسینیم

امیدبخشی در دل مستضعفان از آثار توجه به ماه محرم است

به کدامین گناه!

پاسخ به چند سئوال دانش اموزی

چرا خدا رژیم صهیونیستی را گرفتار عذاب نمی‌کند

ره آورد مقاومت

اجابت آه و اشک کودکان یتیم غزه!

در پی شهاد سردارکاظمی

تسلیت مدیر حوزه های علمیه به وزیر آموزش و پرورش

کارشناس حوزوی تعلیم و تربیت بیان کرد

توصیه هایی برای تربیت فرزندان شجاع و سلحشور در شرایط جنگی

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تقویت همکاری‌ حوزه‌علمیه و آموزش وپرورش یک ضرورت است

دیدارمسئولان مدارس علوم و معارف اسلامی با مدیرکل آموزش‌وپرورش زنجان

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛

هفدهمین مدرسه خیرساز آیت‌الله نورمفیدی افتتاح شد

غدیر؛ بزرگترين عيد خدا

فیلم

نشست مدیر حوزه‌ علمیه خراسان با رابطین طلاب شاغل در آموزش و پرورش

فیلم/ همایش تخصصی طلاب وظیفه آموزش و پرورش خراسان رضوی

قابل توجه فرهنگیان و دانش اموزان

مسابقه کتابخوانی «از غدیر تا ظهور» برگزار می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نقش‌آفرینی طلاب در سنگر تعلیم و تربیت قابل تقدیر است

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»