Print
Zoom In
Zoom Out

عضو ستاد همکاریها؛

فلسفه تربیتی سند تحول بینادین، اسلامی و قرآنی است

شناسه مطلب: 11289
زمان انتشار: شنبه 29 تیر 1398 ساعت 10:50

تربیت برعکس آموزش، نمی تواند از طریق فناوری انتقال پیدا کند و نقش خود را بخوبی ایفا نماید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، رضوان حکیم زاده در جمع مدیران و روسای مناطق و نواحی استان اردبیل که در خانه معلم اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه تربیت یک علم است، گفت؛در سند تحول بنیادین یک تغییر اساسی از محوریت آموزشی به تربیت اتفاق افتاده است.

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اظهار داشت؛فلسفه فعالیت مدرسه صرف آموزش نیست بلکه تربیت در اولویت است،تربیت برعکس آموزش، نمی تواند از طریق فناوری انتقال پیدا کند و نقش خود را بخوبی ایفا نماید.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه امروز در تربیت کودکان عواملی بدون در نظر گرفتن اقتضائات و مبانی تربیتی بلکه  تنها با در نظر گرفتن صرف برخی مطالبات غلط خانواده ها معیار تربیتی شده اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فلسفه تربیتی سند تحول بینادین برمبنای فلسفه اسلامی و قرانی است، خاطر نشان ساخت: دانش آموزان و مربیان هر دو انسان هستند و بر اساس آموزه های دینی صاحب کرامت می باشند، بنابراین باید کاری انجام دهیم که کرامت آنها خدشه دار نشود.

رضوان حکیم زاده افزود: بر همین مبنا در معاونت آموزش ابتدایی با ترویج کار گروهی جهت تشویق همه دانش آموزان سعی داریم این کرامت انسانی را حفظ کنیم.

عضو ستاد همکاریها با اشاره به نقش مربی با اشاره در تربیت دانش آموزبیان داشت؛خداوند در قرآن برای مربی بزرگ بشریت، یعنی پیامبر اکرم (ص) باید ها و نباید هایی را یادآوری کرده است، که مربیان نیز بایستی در این چارچوب به تربیت کودکان بپردازند.

وی با تاکید برپرهیزاز بزرگ سال ‌پنداری کودکان بیان کرد؛ در دوره ابتدایی از بستر هنر، ورزش و فعالیت‌های دست ورزاستفاده ‌کنیم وفعالیت‌هایی مانند؛ قصه‌خوانی، اتاق بازی و یادگیری جایگزین مشق شب برای  حرکت از حافظه محوری به سمت یادگیری پایدار و مهارت محور باشد. 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت؛ جایگزینی اتاق بازی و یادگیری به جای روش‎های سنتی یا فعالیت‌های داستانی و نمایشی، تکالیف مهارت محور و... همه در راستای این است که فعالیت و آموزش دانش‌آموزان به خصوص کودکان، متناسب با اقتضائات سنی‌شان در بستری صحیح و سالم صورت بگیرد .

رضوان حکیم زاده همچنین به تربیت تمام ساحتی و متوازن تاکید کرد و با رد آزمون‌های متمرکز بر قوای ذهنی کودکان در دوره ابتدایی یادآور شد؛دانش‌آموزان با شرکت در این آزمون‌ها از نظر روحی و روانی دچار مشکل می شوند.



جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

در یک مقاله بررسی شد

مسجد خواستگاه تحقق اهداف حوزه علمیه و آموزش و پرورش

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)