امروز : 1398/11/01
2020-01-21
شناسه خبر : 11289
تاریخ انتشار : 1398/04/29 10:50
فلسفه تربیتی سند تحول بینادین، اسلامی و قرآنی است

عضو ستاد همکاریها؛

فلسفه تربیتی سند تحول بینادین، اسلامی و قرآنی است

تربیت برعکس آموزش، نمی تواند از طریق فناوری انتقال پیدا کند و نقش خود را بخوبی ایفا نماید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، رضوان حکیم زاده در جمع مدیران و روسای مناطق و نواحی استان اردبیل که در خانه معلم اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه تربیت یک علم است، گفت؛در سند تحول بنیادین یک تغییر اساسی از محوریت آموزشی به تربیت اتفاق افتاده است.

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اظهار داشت؛فلسفه فعالیت مدرسه صرف آموزش نیست بلکه تربیت در اولویت است،تربیت برعکس آموزش، نمی تواند از طریق فناوری انتقال پیدا کند و نقش خود را بخوبی ایفا نماید.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه امروز در تربیت کودکان عواملی بدون در نظر گرفتن اقتضائات و مبانی تربیتی بلکه  تنها با در نظر گرفتن صرف برخی مطالبات غلط خانواده ها معیار تربیتی شده اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فلسفه تربیتی سند تحول بینادین برمبنای فلسفه اسلامی و قرانی است، خاطر نشان ساخت: دانش آموزان و مربیان هر دو انسان هستند و بر اساس آموزه های دینی صاحب کرامت می باشند، بنابراین باید کاری انجام دهیم که کرامت آنها خدشه دار نشود.

رضوان حکیم زاده افزود: بر همین مبنا در معاونت آموزش ابتدایی با ترویج کار گروهی جهت تشویق همه دانش آموزان سعی داریم این کرامت انسانی را حفظ کنیم.

عضو ستاد همکاریها با اشاره به نقش مربی با اشاره در تربیت دانش آموزبیان داشت؛خداوند در قرآن برای مربی بزرگ بشریت، یعنی پیامبر اکرم (ص) باید ها و نباید هایی را یادآوری کرده است، که مربیان نیز بایستی در این چارچوب به تربیت کودکان بپردازند.

وی با تاکید برپرهیزاز بزرگ سال ‌پنداری کودکان بیان کرد؛ در دوره ابتدایی از بستر هنر، ورزش و فعالیت‌های دست ورزاستفاده ‌کنیم وفعالیت‌هایی مانند؛ قصه‌خوانی، اتاق بازی و یادگیری جایگزین مشق شب برای  حرکت از حافظه محوری به سمت یادگیری پایدار و مهارت محور باشد. 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت؛ جایگزینی اتاق بازی و یادگیری به جای روش‎های سنتی یا فعالیت‌های داستانی و نمایشی، تکالیف مهارت محور و... همه در راستای این است که فعالیت و آموزش دانش‌آموزان به خصوص کودکان، متناسب با اقتضائات سنی‌شان در بستری صحیح و سالم صورت بگیرد .

رضوان حکیم زاده همچنین به تربیت تمام ساحتی و متوازن تاکید کرد و با رد آزمون‌های متمرکز بر قوای ذهنی کودکان در دوره ابتدایی یادآور شد؛دانش‌آموزان با شرکت در این آزمون‌ها از نظر روحی و روانی دچار مشکل می شوند.

کلاس درس مقاومت باحضور مدیر حوزه های علمیه

برگزاری 331 جلسه شورای آموزش و پرورش با حضورائمه جمعه

کانون های پرورش فکری پرچم دار نخبه پروری باشند

شهید سلیمانی مصداق بارز بشارت دهنده ایام الله عصرما

رشد 30 درصدی فعالیت های حوزه و آموزش و پرورش در سال جاری

ارتقا اخلاقی و اعتقادی دانش آموزان با تلاش معلمان و مربیان دلسوز محقق می شود

تربیت دینی دانش آموزان مستلزم حضور روحانیت در مدرسه است

تحقق سند تحول بنیادین در گرو همکاری نهاد هایی چون حوزه علمیه است

انتظارات از آموزش و پرورش باید در حد امکانات موجود باشد

همایش تجلیل از دانش آموزان فعال در نماز جمعه

هم اندیشی مسئولین حوزه علمیه با مشاوران هدایت تحصیلی مدارس بر گزارشد

حضور روحانیون قرارگاه معراج در 700 مدرسه استان خوزستان

نشست بصیرتی دانش آموزان ارومیه با نماینده ولی فقیه

حضور مبلغان در کانون های دانش آموزی هلال احمر لرستان

پژوهش و نیروی انسانی از مهم ترین عرصه های همکاری هاست

فعالیت ۲ هزار مبلغ در بیش از ۶ هزار مدرسه طرح امین

استفاده از قابلیت های حوزه علمیه در عرصه تعلیم و تربیت یک فرصت است

۵۰۰ مدرسه آموزش و پرورش تهران تحت پوشش طرح امین است

نیازمند نظارت مستمر برمهد های کودک و محتوای آموزش آنهاهستیم

با همکاری حوزه علمیه مدارس علوم و معارف اسلامی را به پیش حوزوی تبدیل می کنیم