امروز : 1398/06/04
2019-08-26
شناسه خبر : 11289
تاریخ انتشار : 1398/04/29 10:50
فلسفه تربیتی سند تحول بینادین، اسلامی و قرآنی است

عضو ستاد همکاریها؛

فلسفه تربیتی سند تحول بینادین، اسلامی و قرآنی است

تربیت برعکس آموزش، نمی تواند از طریق فناوری انتقال پیدا کند و نقش خود را بخوبی ایفا نماید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، رضوان حکیم زاده در جمع مدیران و روسای مناطق و نواحی استان اردبیل که در خانه معلم اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه تربیت یک علم است، گفت؛در سند تحول بنیادین یک تغییر اساسی از محوریت آموزشی به تربیت اتفاق افتاده است.

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اظهار داشت؛فلسفه فعالیت مدرسه صرف آموزش نیست بلکه تربیت در اولویت است،تربیت برعکس آموزش، نمی تواند از طریق فناوری انتقال پیدا کند و نقش خود را بخوبی ایفا نماید.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه امروز در تربیت کودکان عواملی بدون در نظر گرفتن اقتضائات و مبانی تربیتی بلکه  تنها با در نظر گرفتن صرف برخی مطالبات غلط خانواده ها معیار تربیتی شده اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فلسفه تربیتی سند تحول بینادین برمبنای فلسفه اسلامی و قرانی است، خاطر نشان ساخت: دانش آموزان و مربیان هر دو انسان هستند و بر اساس آموزه های دینی صاحب کرامت می باشند، بنابراین باید کاری انجام دهیم که کرامت آنها خدشه دار نشود.

رضوان حکیم زاده افزود: بر همین مبنا در معاونت آموزش ابتدایی با ترویج کار گروهی جهت تشویق همه دانش آموزان سعی داریم این کرامت انسانی را حفظ کنیم.

عضو ستاد همکاریها با اشاره به نقش مربی با اشاره در تربیت دانش آموزبیان داشت؛خداوند در قرآن برای مربی بزرگ بشریت، یعنی پیامبر اکرم (ص) باید ها و نباید هایی را یادآوری کرده است، که مربیان نیز بایستی در این چارچوب به تربیت کودکان بپردازند.

وی با تاکید برپرهیزاز بزرگ سال ‌پنداری کودکان بیان کرد؛ در دوره ابتدایی از بستر هنر، ورزش و فعالیت‌های دست ورزاستفاده ‌کنیم وفعالیت‌هایی مانند؛ قصه‌خوانی، اتاق بازی و یادگیری جایگزین مشق شب برای  حرکت از حافظه محوری به سمت یادگیری پایدار و مهارت محور باشد. 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت؛ جایگزینی اتاق بازی و یادگیری به جای روش‎های سنتی یا فعالیت‌های داستانی و نمایشی، تکالیف مهارت محور و... همه در راستای این است که فعالیت و آموزش دانش‌آموزان به خصوص کودکان، متناسب با اقتضائات سنی‌شان در بستری صحیح و سالم صورت بگیرد .

رضوان حکیم زاده همچنین به تربیت تمام ساحتی و متوازن تاکید کرد و با رد آزمون‌های متمرکز بر قوای ذهنی کودکان در دوره ابتدایی یادآور شد؛دانش‌آموزان با شرکت در این آزمون‌ها از نظر روحی و روانی دچار مشکل می شوند.

جلسه کمیته همکاریهای منطقه خلجستان قم برگزار شد

راز پايداري دولت‏ها و شرط پایندگی ریاست از نگاه پیامبر و امام علی علیه السلام

تشکیل میز تحقق سند تحول بنیادین در760 منطقه از ابتدای سال تحصیلی جدید

اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در ۴۲۸ مدرسه استان البرز

ائمه جمعه کمیته همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش را جدی بگیرند

جشنواره دانش آموزی «تمنّای وصال» در استان گیلان برگزار می شود

مدرسه جهانی اميرالمؤمنين(عليه السلام) را برای تربیت بشر جدی بگیریم

سی و یکمین شماره حلقه وصل منتشر شد

آمادگی آموزش و پرورش در استفاده از اساتید ستاد اقامه نماز

کلید واژه های تربیتی بشر از نگاه انسان کامل

همکاری 633روحانی با آموزش و پرورش خراسان جنوبی

دانش‌آموزباید عنصر مهم مدرسه در برنامه‌ریزی درسی و تربیتی باشد

طلبه عروسک گردانی که محبوب بچه ها است /ایده‌ای جالب برای آموزش دین به کودکان

فرهنگیان قمی با کاربردهای اپلیکیشن "بشری" آشنا شدند

حضور پررنگ فرهنگیان در جلسات طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی

در جامعه و محیط پیرامون خود باعث آرامش شویم

فرهنگیان ودانش آموزان بیشترین حضور را در برنامه های غدیر شناسی دارند

درنگی در دلگویه های معصومانه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

گناه كارترين فرد در عرفات!

رایحه خوش سند تحول بنیادین در پل لندن