Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله اعرافی:

دانشگاه فرهنگیان یکی از دو قطب مهم تولید علم و نوآوری و خلاقیت در بدنه آموزش و پرورش است.

شناسه مطلب: 11279
زمان انتشار: پنجشنبه 20 تیر 1398 ساعت 08:48

یکی از دو قطب مهم تولید علم ، طرح ایده، نوآوری و خلاقیت در بدنه آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است که پس از آزمون و خطاها در بدنه آموزش و پرورش علمیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه چهارشنبه 19تیرماه در دیدار روسای دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور ضمن تبریک دهه کرامت به ویژگی ها و شاخصه های مدیریت اشاره کرد و افزود: مدیریت دارای الگوها ، مهارت، شاخص ها و ویژگی هایی است که اگر باشد، با حداقل امکانات هم می توان به دستاوردهای ارزشمندی دست یافت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با برشمردن ویژگی و شاخص های یک مدیرموفق افزود: یک مدیر موفق دارای 9 ویژگی و شاخصه است که می باید نسبت به فعالیت و رسالتی که دارد از آن بهره مند و نسبت به آن مجهز باشد.

آیت الله اعرافی ادامه داد:«مدیریت باید انگیزه، عشق و ایثار را داشته باشد و نسبت به مسائل علاوه بر مطالعه مستمر، اتاق فکر را به منظور هم افزایی تشکیل دهد»، «مدیریت هدفمند و دارای جوشش درونی، بطوریکه مدیریت در دنیای امروز تئوری، راهبردی و نظری است، مدیر باید قبل از عمل هدف خود را بداند و اینکه بخشی از مسائل در اسناد آمده حرف صحیحی است اما بخشی هم باید خودجوش باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه  علمیه بیان کرد: برخورداری از «رویکرد جامع و متوازن»، ما در میان مدیران مراکز، مدارس، دانشگاه ها مرسوم است که یک مدیری از نظر سخت افزاری خیلی خوب است و دیگری از نظر نرم افزاری، اما یک مدیر موفق باید در همه جهات علمی، پژوهشی، دانشجویی، خدماتی و پشتیبانی دارای توانایی ویژه ای باشد.

امام جمعه قم «احاطه بر حوزه مأموریت» را از دیگر ویژگی های یک مدیر خوب ترسیم کرد وافزود: مدیر باید تنفیذ داشته باشد، مدیری که تنفیذ نداشته باشد یک مدیر موفق نیست، سیطره و احاطه در همه ارکان می تواند این امتیاز را برای مدیر داشته باشد که نسبت به تنفیذ اختیارات به بهترین وجه ممکن عمل کند.

آیت الله اعرافی اظهارکرد: برخورداری از روحیه پژوهشی یکی از شاخص های مدیر خوب است، چرا که رویکرد پژوهشی امروز جامعه ما ضعیف است، اگر توجه داشته باشید اولین بند از هفت بند گام دوم بحث علمی و پژوهش های علمی است و این نشان از اهمیت و جایگاه این موضوع نزد مقام معظم رهبری را دارد، لذا باید نسبت به تولید علم و محتوا اقدامات علمیاتی را رقم زد .

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: امروز دانشگاه فرهنگیان یکی از دو قطب مهم تولید علم ، طرح ایده، نوآوری و خلاقیت در بدنه آموزش و پرورش است. جای پرورش طرح ها و ایده های نو در دانشگاه فرهنگیان است که پس از آزمون و خطاها در بدنه آموزش و پرورش علمیاتی شود.

مدیر حوزه های علمیه گفت: «اسناد و هویت علمی»، آشنایی با اسناد به ویژه سندتحول بنیادین و اسناد بالادستی برای یک مدیر ضرورت زیادی دارد، چرا که وقتی مدیر با اسناد مرتبط با خود آشنایی و احاطه داشته باشد نسبت به انجام آن تعامل و راهکارهایی را برپایه خردجمعی و مشورت به دست می آورد و این اقدام ارزشمندی است.

آیت الله اعرافی در انتهای سخنان خود به نقش «استاد و اعضای هئیت علمی» اشاره کرد و گفت: مدیران همیشه زمینه ساز و بستر ساز حرکت های نو و اقدامات عملی هستند، اما آنچه نقش افرینی می کند و حرف اول و آخر را می زنند، اساتید و اعضای هئیت علمی هستند، توجه به سرمایه های انسانی و علمی باید مدنظر یک مدیر موفق قرار داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: دانشگاه فرهنگیان دارای دو رسالت پذیرش نیرو و تربیت نیرو است. پذیرش از حوزه و دانشگاه و آماده سازی آنان برای انجام رسالتی خطیر مانند کسوت معلمی، این آماده سازی بسیار مهم و حیاتی است باید از بهترین و زبده ترین اساتید خود برای تربیت معلمان دراین دوره یکساله بهره بگیرید.

وی ادامه داد: امروز سرمایه گذاری در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلمان باید با جدیّت دنبال شود چراکه هر چه این تعلیم و تربیت خوب شکل بگیرد آینده جامعه ما خوب رقم خواهد خورد.

انتهای پیام /

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد