Print
Zoom In
Zoom Out

سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛

تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت

شناسه مطلب: 11227
زمان انتشار: دوشنبه 20 خرداد 1398 ساعت 08:59

ستاد همکاریها/سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به وزارتخانه و در جمع شورای معاونان ، مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و گفت: انجام هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید ازمدرسه آغاز شود لذا تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت .

به گزارش  ستاد همکاریها به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی  وزارت آموزش و پرورش، عصر روز گذشته سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به وزارت آموزش و پرورش، با حضور در جمع شورای معاونان اظهار کرد:  ابتدا از تمامی وزرای قبلی آموزش و پرورش به ویژه  دکتر  فانی، دکتر آشتیانی وآقای  بطحایی که خدمات ارزشمندی را در دولت  تدبیر و امید و در  آموزش و پرورش ارائه دادند  تجلیل می کنم.

وی افزود: سند تحول بنیادین اصلی ترین اولویت  آموزش و پرورشاست لذا  برای اجرای کامل آن تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت.

دکتر حسینی بر تقدم تربیت بر تعلیم تاکید و تصریح کرد: سه واژه سند، تحول  و بنیادین در سند بالادستی مفاهیم گوناگون و گسترده ای دارد . 

وی افزود:  بایدآموزش و پرورش را بر صدر و آن را در جایگاه واقعی اش  قرار دهیم پس مدیریت مدارس  نیز باید ارتقا یابد، همچنین  تکریم معلمباید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بر اساس سند تحول  باید از تعلیم و تربیت تک ساحتی بپرهیزیم و خرده نظام های سند را اجرایی کنیم، بنابراین باید تمام تلاشمان را برای پیشبرد سند تحول به کار ببریم.

وی مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و اذعان کرد: هر آنچه در جامعه می گذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است  بنابراین هر اقدامی برای  اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود  زیرا معلم میزان  الحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.

دکتر حسینی یکی از آفت های نظام تعلیم وتربیت را  خدشه دار شدن استقلال آموزش و پرورش دانست و افزود:  برای حفظ استقلال آموزش و پرورش تلاش خواهم کرد و این امر را محقق می سازم  البته به تعامل سازنده با دیگران معتقدم.

وی ادامه داد: معتقدم بخش عمده  ای از تلاش ها باید در جهت رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش باشد لذا از آنجا که منابع مالی دولتی در این زمینه جوابگو نیست توسعه و تقویت مشارکت ودر آمد زایی از ظرفیت های درونی آموزش و پرورش  می تواند در این خصوص راهگشا باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بر همدلی و همراهی همه مدیران برای رفع مشکلات و پیشرفت آموزش و پرورش تاکید کرد.

انتهای پیام /



نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

تصاویر/ دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در فارس

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

معاون وزیرآموزش و پرورش دردیداربا آیات حسینی بوشهری واعرافی

استعدادهای برتر باید در مسیر حل مسائل راهبردی کشور قرارگیرند/ به دنبال تربیت نخبه‌ای هستیم عمیق بیندیشد و متعهدانه عمل کند

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

گزارش تصویری

همایش تخصصی طلاب شاغل در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان مشهد

رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

درقم برگزارشد

دوره توانمندسازی طلاب در پاسخ به شبهات اعتقادی

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها:

تحقق تربیت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند طرح‌های تازه است

مدیرحوزه های علمیه

ارتباط و تعامل  چشمگیر روحانیون با دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های تبلیغ حوزه علمیه است

درکتاب آموزشی احکام دختران بخوانید

نگاهی متفاوت برای آشنایی دختران با احکام شرعی

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

امام جمعه همدان:

مبلغ طرح امینی موفق است که ملجا همه دانش‌آموزان باشد

به همت نشر معارف

کتاب «شیخ بهایی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد

در حاشیه دیدار با معلمان و فرهنگیان

تفقد رهبرمعظم انقلاب ازافتخارآفرینان کاروان دانش‌آموزی امید ایران