امروز : 1398/06/01
2019-08-23
شناسه خبر : 11227
تاریخ انتشار : 1398/03/20 08:59
تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت

سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛

تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت

ستاد همکاریها/سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به وزارتخانه و در جمع شورای معاونان ، مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و گفت: انجام هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید ازمدرسه آغاز شود لذا تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت .

به گزارش  ستاد همکاریها به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی  وزارت آموزش و پرورش، عصر روز گذشته سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به وزارت آموزش و پرورش، با حضور در جمع شورای معاونان اظهار کرد:  ابتدا از تمامی وزرای قبلی آموزش و پرورش به ویژه  دکتر  فانی، دکتر آشتیانی وآقای  بطحایی که خدمات ارزشمندی را در دولت  تدبیر و امید و در  آموزش و پرورش ارائه دادند  تجلیل می کنم.

وی افزود: سند تحول بنیادین اصلی ترین اولویت  آموزش و پرورشاست لذا  برای اجرای کامل آن تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت.

دکتر حسینی بر تقدم تربیت بر تعلیم تاکید و تصریح کرد: سه واژه سند، تحول  و بنیادین در سند بالادستی مفاهیم گوناگون و گسترده ای دارد . 

وی افزود:  بایدآموزش و پرورش را بر صدر و آن را در جایگاه واقعی اش  قرار دهیم پس مدیریت مدارس  نیز باید ارتقا یابد، همچنین  تکریم معلمباید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بر اساس سند تحول  باید از تعلیم و تربیت تک ساحتی بپرهیزیم و خرده نظام های سند را اجرایی کنیم، بنابراین باید تمام تلاشمان را برای پیشبرد سند تحول به کار ببریم.

وی مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و اذعان کرد: هر آنچه در جامعه می گذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است  بنابراین هر اقدامی برای  اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود  زیرا معلم میزان  الحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.

دکتر حسینی یکی از آفت های نظام تعلیم وتربیت را  خدشه دار شدن استقلال آموزش و پرورش دانست و افزود:  برای حفظ استقلال آموزش و پرورش تلاش خواهم کرد و این امر را محقق می سازم  البته به تعامل سازنده با دیگران معتقدم.

وی ادامه داد: معتقدم بخش عمده  ای از تلاش ها باید در جهت رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش باشد لذا از آنجا که منابع مالی دولتی در این زمینه جوابگو نیست توسعه و تقویت مشارکت ودر آمد زایی از ظرفیت های درونی آموزش و پرورش  می تواند در این خصوص راهگشا باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بر همدلی و همراهی همه مدیران برای رفع مشکلات و پیشرفت آموزش و پرورش تاکید کرد.

انتهای پیام /

اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در ۴۲۸ مدرسه استان البرز

ائمه جمعه کمیته همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش را جدی بگیرند

جشنواره دانش آموزی «تمنّای وصال» در استان گیلان برگزار می شود

مدرسه جهانی اميرالمؤمنين(عليه السلام) را برای تربیت بشر جدی بگیریم

سی و یکمین شماره حلقه وصل منتشر شد

آمادگی آموزش و پرورش در استفاده از اساتید ستاد اقامه نماز

کلید واژه های تربیتی بشر از نگاه انسان کامل

همکاری 633روحانی با آموزش و پرورش خراسان جنوبی

دانش‌آموزباید عنصر مهم مدرسه در برنامه‌ریزی درسی و تربیتی باشد

طلبه عروسک گردانی که محبوب بچه ها است /ایده‌ای جالب برای آموزش دین به کودکان

فرهنگیان قمی با کاربردهای اپلیکیشن "بشری" آشنا شدند

حضور پررنگ فرهنگیان در جلسات طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی

در جامعه و محیط پیرامون خود باعث آرامش شویم

فرهنگیان ودانش آموزان بیشترین حضور را در برنامه های غدیر شناسی دارند

درنگی در دلگویه های معصومانه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

گناه كارترين فرد در عرفات!

رایحه خوش سند تحول بنیادین در پل لندن

نشست قطب پنج ستاد همکاریها بر گزار شد.

نیازمند رفاه و تمرکز توام با آرامش برای اهل خبر و رسانه هستیم

مدیر دفتر ستاد همکاریها در تهران تودیع شد