امروز : 1398/03/29
2019-06-19
شناسه خبر : 11227
تاریخ انتشار : 1398/03/20 08:59
تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت

سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛

تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت

ستاد همکاریها/سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به وزارتخانه و در جمع شورای معاونان ، مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و گفت: انجام هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید ازمدرسه آغاز شود لذا تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت .

به گزارش  ستاد همکاریها به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی  وزارت آموزش و پرورش، عصر روز گذشته سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به وزارت آموزش و پرورش، با حضور در جمع شورای معاونان اظهار کرد:  ابتدا از تمامی وزرای قبلی آموزش و پرورش به ویژه  دکتر  فانی، دکتر آشتیانی وآقای  بطحایی که خدمات ارزشمندی را در دولت  تدبیر و امید و در  آموزش و پرورش ارائه دادند  تجلیل می کنم.

وی افزود: سند تحول بنیادین اصلی ترین اولویت  آموزش و پرورشاست لذا  برای اجرای کامل آن تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت.

دکتر حسینی بر تقدم تربیت بر تعلیم تاکید و تصریح کرد: سه واژه سند، تحول  و بنیادین در سند بالادستی مفاهیم گوناگون و گسترده ای دارد . 

وی افزود:  بایدآموزش و پرورش را بر صدر و آن را در جایگاه واقعی اش  قرار دهیم پس مدیریت مدارس  نیز باید ارتقا یابد، همچنین  تکریم معلمباید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بر اساس سند تحول  باید از تعلیم و تربیت تک ساحتی بپرهیزیم و خرده نظام های سند را اجرایی کنیم، بنابراین باید تمام تلاشمان را برای پیشبرد سند تحول به کار ببریم.

وی مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و اذعان کرد: هر آنچه در جامعه می گذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است  بنابراین هر اقدامی برای  اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود  زیرا معلم میزان  الحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.

دکتر حسینی یکی از آفت های نظام تعلیم وتربیت را  خدشه دار شدن استقلال آموزش و پرورش دانست و افزود:  برای حفظ استقلال آموزش و پرورش تلاش خواهم کرد و این امر را محقق می سازم  البته به تعامل سازنده با دیگران معتقدم.

وی ادامه داد: معتقدم بخش عمده  ای از تلاش ها باید در جهت رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش باشد لذا از آنجا که منابع مالی دولتی در این زمینه جوابگو نیست توسعه و تقویت مشارکت ودر آمد زایی از ظرفیت های درونی آموزش و پرورش  می تواند در این خصوص راهگشا باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بر همدلی و همراهی همه مدیران برای رفع مشکلات و پیشرفت آموزش و پرورش تاکید کرد.

انتهای پیام /

حجت الاسلام کلانتری دبیر قطب سه کشوری ستاد همکاریها شد

نشست اعضای قطب سه کشوری ستاد همکاریها برگزارشد

معلمان نقش انبیاء را در جامعه امروز عهده دار هستند

تصاویری از نشست قطب یک کشوری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش

نشست اعضای قطب یک کشوری ستاد همکاریها برگزارشد

قم میزبان قطبهای یک و سه ستاد همکاریها

دستگاه تعلیم و تربیت ازاهمیت ویژه ای نزد بزرگان حوزه و نظام برخورداراست

اعضای کمیته همکاریهای نهاوند گرد هم آمدند

نشست کمیته همکاری های شهرستان های استان تهران در ورامین برگزار شد.

گفتمان سازی حلقه مفقوده دستگاه تعلیم و تربیت / ستاد همکاری ها مغز متفکر حوزه و آموزش و پرورش باشد

در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی شاهد رویشهای خیره کننده هستیم

دشمن تلاش می کند نسلی که به آن امید بسته ایم را از ما بگیرد

نشست اعضای قطب چهار کشوری ستاد همکاریها آغاز شد

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

تقدیر مدیر حوزه های علمیه از اهتمام آموزش و پرورش میبد به بیانیه گام دوم انقلاب

تعلیم و تربیت دینی همواره با نشاط و شادی عجین است /رسالت امروز آموزش و پرورش تحقق سند تحول بنیادین

اعضای قطب چهار کشوری ستاد همکاریها گرد هم می آیند

تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت

حوزه علمیه در عرصه ادبیات کودکان چه کرده است؟!

فارسی ۶ دبستان زیر ذره بین یک مرجع تقلید