امروز : 1399/03/10
2020-05-30
شناسه خبر : 11227
تاریخ انتشار : 1398/03/20 08:59
تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت

سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛

تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت

ستاد همکاریها/سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به وزارتخانه و در جمع شورای معاونان ، مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و گفت: انجام هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید ازمدرسه آغاز شود لذا تمام تلاشم را برای اجرایی کردن سند تحول به کار خواهم گرفت .

به گزارش  ستاد همکاریها به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی  وزارت آموزش و پرورش، عصر روز گذشته سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به وزارت آموزش و پرورش، با حضور در جمع شورای معاونان اظهار کرد:  ابتدا از تمامی وزرای قبلی آموزش و پرورش به ویژه  دکتر  فانی، دکتر آشتیانی وآقای  بطحایی که خدمات ارزشمندی را در دولت  تدبیر و امید و در  آموزش و پرورش ارائه دادند  تجلیل می کنم.

وی افزود: سند تحول بنیادین اصلی ترین اولویت  آموزش و پرورشاست لذا  برای اجرای کامل آن تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت.

دکتر حسینی بر تقدم تربیت بر تعلیم تاکید و تصریح کرد: سه واژه سند، تحول  و بنیادین در سند بالادستی مفاهیم گوناگون و گسترده ای دارد . 

وی افزود:  بایدآموزش و پرورش را بر صدر و آن را در جایگاه واقعی اش  قرار دهیم پس مدیریت مدارس  نیز باید ارتقا یابد، همچنین  تکریم معلمباید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بر اساس سند تحول  باید از تعلیم و تربیت تک ساحتی بپرهیزیم و خرده نظام های سند را اجرایی کنیم، بنابراین باید تمام تلاشمان را برای پیشبرد سند تحول به کار ببریم.

وی مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و اذعان کرد: هر آنچه در جامعه می گذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است  بنابراین هر اقدامی برای  اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود  زیرا معلم میزان  الحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.

دکتر حسینی یکی از آفت های نظام تعلیم وتربیت را  خدشه دار شدن استقلال آموزش و پرورش دانست و افزود:  برای حفظ استقلال آموزش و پرورش تلاش خواهم کرد و این امر را محقق می سازم  البته به تعامل سازنده با دیگران معتقدم.

وی ادامه داد: معتقدم بخش عمده  ای از تلاش ها باید در جهت رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش باشد لذا از آنجا که منابع مالی دولتی در این زمینه جوابگو نیست توسعه و تقویت مشارکت ودر آمد زایی از ظرفیت های درونی آموزش و پرورش  می تواند در این خصوص راهگشا باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بر همدلی و همراهی همه مدیران برای رفع مشکلات و پیشرفت آموزش و پرورش تاکید کرد.

انتهای پیام /

جنب و جوش های تربیتی یک سرباز طلبه درایام کرونایی

بازدید نایب رئیس کمیته همکاریها از روند برگزاری امتحانات خرداد

توصیه های رهبر معظم انقلاب درباره مراقبت از ذخیره‌های معنوی رمضان

دو خبر از کمیته همکاریهای استان گلستان

قدس در کلام پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

قدس، خرمشهر دیگر می‌شود

نشست کمیته همکاریهای استان بوشهر برگزار شد

انتصاب جدید در کمیته همکاریهای بوشهر

مدارس صدرا مستحکم ترین سنگر‌های فرهنگی نظام هستند

فداکاری های فرهنگیان دربحران های مختلف در اذهان ملت ایران بخوبی ثبت شده است

پوستر معرفی فضای مجازی پاک طراحی شد

ثبت نام مبلغین مدارس صدرا تا پایان ماه رمضان

جشن تکلیف متفاوت دانش اموزان قمی در ایام کرونایی

در فرم های هدایت تحصیلی دانش آموزان مسیر ادامه تحصیل در حوزه های علمیه درج می شود

شاهکار حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام در پاسخ به یک سئوال تکراری

طرح عطر ملکوت به منظورجشن تکلیف خانگی در منازل دانش‌آموزان برگزار شد

راهکارهای تعامل ستاد همکاریها و مرکز فرهنگی و تبلیغی آینده سازان بررسی شد

برش استانی برنامه های ستاد همکاریها ابلاغ شد

شب قدر قلب ماه رمضان و شهادت قرآن ناطق

شماره (28) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد