Print
Zoom In
Zoom Out

با حضور امام جمعه مهران؛

جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مهران برگزار شد

شناسه مطلب: 11198
زمان انتشار: چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 ساعت 10:59

ستاد همکاریها/ هم زمان با ایام ماه مبارک رمضان، کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان مهران در دفتر امام جمعه تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، رئیس کمیته همکاریهای شهرستان مهران در این نشست صمیمی بر همکاری بیش از پیش حوزه و آموزش وپرورش تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ امینی ضمن تبریک فرارسیدن ایام پرفیض ماه مبارک رمضان به بیان شیوه‌های مؤثر تربیت اسلامی پرداخت و با اشاره به تأثیر حضور روحانیون در مدارس خواستار برنامه‌ریزی منسجم و مستمر و هماهنگی بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه شهرستان در مسیر تعلیم و تربیت بر اساس آموزه‌های قرانی شد.

در ادامه این نشست، کلانتری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام در سخنانی به فعالیت گسترده دشمنان در عرصه های مختلف به ویژه شبهه افکنی در فضای مجازی اشاره کرد و اظهارداشت: دشمن با استفاده از فضای مجازی در اندیشه به انحراف کشاندن نسل جوان است و ما وظیفه داریم برای ناکام گذاشتن آنان به شبهات مطروحه به شیوه‌ای مستدل و منطقی پاسخ دهیم.

همچنین سلیمانی مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان مهران به آسیب‌های اجتماعی مخصوصاً  آسیب‌های فراوان در فضای مجازی پرداخت و اظهار امیدواری کرد این ستاد در کاهش و پیشگیری  این آسیب‌ها موفق عمل نماید.

در ادامه نیز مدیران حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مهران به بیان نظرات خویش پرداختند و با اعلام آمادگی برای اعزام روحانیون، ستاد همکاری‌ها را مجموعه‌ای لازم در ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی بین این دو نهاد فرهنگی دانستند.

****

نایب رئیس کمیته همکاریهای شهرستان ایوان با امام جمعه این شهر دیدار کرد

نایب رئیس کمیته همکاریهای شهرستان ایوان با حضور در دفتر امام جمعه این شهر با حجت الاسلام حیدری دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، در این دیدار علیرضا پناهی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایوان گزارشی از نحوه انتخاب معلمان نمونه و تلاشگر و چگونگی برگزاری این مراسم را ارائه کرد.

وی افزود: برخی از معلمان با وجود آسیب دیدگی در کلاس های خود حضور پیدا کردند و ما به پاس این حس مسئولیت پذیری از آنان تقدیر کرده ایم.

پناهی در ادامه به بحث آسیب های اجتماعی در مدارس پرداخت و خاطر نشان کرد: ریشه ی بسیاری از این مشکلات، نشأت گرفته از مسائل بیرونی است و تا زمانی که ریشه این مشکلات به طور کامل شناسایی نشود ،انتظار ریشه کن نمودن آسیب های اجتماعی کاری عبث و بیهوده است.

سپس امام جمعه شهرستان ایوان افزود: آسیب های اجتماعی دلایل مختلفی دارد و به حداقل رساندن این آسیب ها، مستلزم ارتباط بیشتر دستگاه های مربوطه می باشد . 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری در ادامه استفاده از نظرات معلمان و افراد خبره و بسترسازی مناسب در مدارس را ، اولین قدم در راه ریشه کن نمودن آسیب های موجود دانست .

***

با حضور رئیس کمیته همکاریها؛

کمیته همکاریهای شهرستان بدره تشکیل جلسه داد

کمیته همکاریهای شهرستان بدره با حضور امام جمعه شهرستان و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام در دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، در این جلسه  آقای حیدربیگی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بدره گفت: حضور روحانیون معظم در مدارس و پاسخ گویی به شبهات دینی دانش آموزان امری مهم و ضروری است که بحمدلله این امر در حال انجام می باشد و مدارس شهرستان آمادگی همکاری با روحانیون و کارشناسان دینی  را دارند.

سپس حجت الاسلام کلانتری معاون پرورشی و فرهنگی  اداره کل نیز نکاتی را در مورد تربیت دانش آموزان، آسیب های اجتماعی ، فضای مجازی ، برگزاری دوره های ضمن خدمت  و باز آموزی مربیان تربیتی  بیان کرد.

در پایان امام جمعه شهرستان بدره حجت الاسلام موسوی توصیه های لازم در خصوص ارتباط مدارس با روحانیون ، توجه به مسایل تربیتی از جمله نماز ، امر به معروف  ونهی از منکر ،  حجاب و عفافو ... ارایه کرد.


انتهای پیام /

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد