Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

حضور روحانیت در مدارس یک ضرورت آرمانی و دینی است

شناسه مطلب: 11162
زمان انتشار: سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 ساعت 14:01

حضور روحانیت در مدارس نه یک ضرورت صنفی بلکه ایده ای آرمانی و دینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ،مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست رؤسا و اعضای کمیته استانی همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور مشاورعالی وزیر برگزارشد  گفت؛ باید میان حوزه و آموزش و پرورش پیوندی عمیق ایجاد کرد.

احمد اسکندری نسب افزود؛ حضور روحانیت در مدارس نه یک ضرورت صنفی  بلکه ایده ای  آرمانی و دینی است.

وی که در همایش کمیته های  همکاری استان کرمان، سخن می گفت، خاطر نشان ساخت ؛در تعامل روزافزون میان حوزه و آموزش و پرورش نقش ائمه جمعه و روحانیت سازنده و دارای اهمیت است، زیرا رسالت روحانیت ایجاب می کند در تعالی و اعتلای آموزش و پرورش که سکانداری تعلیم و تربیت بیش از ۱۴ میلیون معلم و دانش آموز را برعهده دارد، بی تفاوت نباشد.

نایب رئیس کمیته همکاریهای کرمان  به فرایند تحولات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش، مسیر، مراحل و ادوار گوناگونی را پشت سرگذاشته است و امروز شاهد پیشرفت های چشمگیر علم و فرهنگ دردستگاه تعلیم وتربیت در پرتو انقلاب اسلامی هستیم و همان گونه که رهبری فرمودند؛ نباید این دستاوردهای بزرگ را دست کم بگیریم.

اسکندری نسب یادآور شد: در حالی که ایران با شرایط تحریم و سختی و فشار بیرونی دست و پنجه نرم می کند، خوشبختانه به شاخص های علمی بالایی دست یافته ایم و در شاخص های گوناکونی مانند دانشجویی، کتاب، استاد، منابع علمی، مجله و مقاله و فناوری های نوین و ده ها شاخص دیگر، گام های بزرگی را با دستانی خالی بر داشته ایمکه بسیار شگفت انگیز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان‌‌، تصریح کرد: این شاخص ها نشان دهنده آن است که می توان روی پای خود ایستاد و الگوی جدید و نویی را خلق کرد و در همه قلمروهای علم و دانش پیش رفت. خوشبختانه بسیاری از قله های علم و دانش توسط دانشگاه، حوزه و آموزش و پرورش به دست آمده است، البته باید کمبودها و کاستی ها و نقاط آسیب پذیر راشناخت.

وی اظهار داشت: در آموزش و پرورش طبق آمار وضعیت قبل از انقلاب با بعد از پیروزی قابل مقایسه نیست. پوشش تعلیم و تربیت، قبل از انقلاب، حدود ۳۷ درصد بوده حالا بیش از ۹۰ درصد است.

احمد اسکندری نسب گفت: گسترش فضاهای آموزشی در همه نقاط، بدون هیچ قیدی و افزایش دانش آموز، معلم ،آموزشگاه، توسعه زیرساختهای آموزشی و تولید انبوه منابع، متون و اسناد گوناگون همچون سند تحول بنیادین حکایت از پیشرفت های افتخار آمیز در آموزش و پرورش دارد.



مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)