به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ،مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست رؤسا و اعضای کمیته استانی همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور مشاورعالی وزیر برگزارشد گفت؛ باید میان حوزه و آموزش و پرورش پیوندی عمیق ایجاد کرد.
احمد اسکندری نسب افزود؛ حضور روحانیت در مدارس نه یک ضرورت صنفی بلکه ایده ای آرمانی و دینی است.
وی که در همایش کمیته های همکاری استان کرمان، سخن می گفت، خاطر نشان ساخت ؛در تعامل روزافزون میان حوزه و آموزش و پرورش نقش ائمه جمعه و روحانیت سازنده و دارای اهمیت است، زیرا رسالت روحانیت ایجاب می کند در تعالی و اعتلای آموزش و پرورش که سکانداری تعلیم و تربیت بیش از ۱۴ میلیون معلم و دانش آموز را برعهده دارد، بی تفاوت نباشد.
نایب رئیس کمیته همکاریهای کرمان به فرایند تحولات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش، مسیر، مراحل و ادوار گوناگونی را پشت سرگذاشته است و امروز شاهد پیشرفت های چشمگیر علم و فرهنگ دردستگاه تعلیم وتربیت در پرتو انقلاب اسلامی هستیم و همان گونه که رهبری فرمودند؛ نباید این دستاوردهای بزرگ را دست کم بگیریم.
اسکندری نسب یادآور شد: در حالی که ایران با شرایط تحریم و سختی و فشار بیرونی دست و پنجه نرم می کند، خوشبختانه به شاخص های علمی بالایی دست یافته ایم و در شاخص های گوناکونی مانند دانشجویی، کتاب، استاد، منابع علمی، مجله و مقاله و فناوری های نوین و ده ها شاخص دیگر، گام های بزرگی را با دستانی خالی بر داشته ایمکه بسیار شگفت انگیز است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، تصریح کرد: این شاخص ها نشان دهنده آن است که می توان روی پای خود ایستاد و الگوی جدید و نویی را خلق کرد و در همه قلمروهای علم و دانش پیش رفت. خوشبختانه بسیاری از قله های علم و دانش توسط دانشگاه، حوزه و آموزش و پرورش به دست آمده است، البته باید کمبودها و کاستی ها و نقاط آسیب پذیر راشناخت.
وی اظهار داشت: در آموزش و پرورش طبق آمار وضعیت قبل از انقلاب با بعد از پیروزی قابل مقایسه نیست. پوشش تعلیم و تربیت، قبل از انقلاب، حدود ۳۷ درصد بوده حالا بیش از ۹۰ درصد است.
احمد اسکندری نسب گفت: گسترش فضاهای آموزشی در همه نقاط، بدون هیچ قیدی و افزایش دانش آموز، معلم ،آموزشگاه، توسعه زیرساختهای آموزشی و تولید انبوه منابع، متون و اسناد گوناگون همچون سند تحول بنیادین حکایت از پیشرفت های افتخار آمیز در آموزش و پرورش دارد.