Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای خراسان رضوی

استفاده از ظرفیت گسترده حوزه علمیه تحقق سند تحول بنیادین را سرعت می بخشد

شناسه مطلب: 11087
زمان انتشار: شنبه 04 اسفند 1397 ساعت 13:59

مهمترین وجه اشتراک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، نهادینه شدن رویکرد فرهنگی و تربیتی در جامعه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها  قاسمعلی خدابنده در دوره توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش و رابطین ستاد همکاری ها گفت: جایگاه حوزه های علمیه در جامعه رفیع است و قبل از پیدایش آموزش و پرورش، بسیاری از علوم توسط حوزه های علمیه تدریس می شد. 

 مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود؛ با ورود آموزش نوین در کشور، حوزه های علمیه بطور تخصصی تر در علوم و معارف دینی، تبیین معرفت دینی و پاسخ گویی به احکام و شبهات دینی فعالیت می کنند ضمن اینکه روحانیون از یک سو به دلیل داشتن دانش، آگاهی و تخصص در حوزه های دینی، فرهنگی، تربیتی، معنوی و معرفتی و از سوی دیگر بخاطر داشتن صداقت در گفتار و رفتار در بین عموم جامعه از اعتبار و اعتماد بالایی برخوردار هستند و همیشه به عنوان یک سرمایه ارزشمند اجتماعی محسوب می شوند.

نایب رئیس کمیته همکاریهای خراسان رضوی، ارتقاء سطح معنویت در جامعه را یکی از مهمترین اهداف روحانیون و حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: ارتباط بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه از ضروریاتی است که در سند تحول بنیادین نیز مطرح شده است و در همین راستا، ستاد همکاری های این دو نهاد تشکیل شده تا بتوان از ظرفیت های گسترده طلاب و روحانیون گرامی در مدارس بهره مند شد.

خدابنده اظهار کرد: رویکرد آموزش و پرورش فرهنگی، تربیتی و اخلاقی است و طبق سند تحول بنیادین با تحولی که در اهداف و برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت صورت می گیرد، این رویکرد باید در جامعه نمایان و نهادینه شود و این موضوع، مهمترین وجه اشتراک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه است ،بنا بر این اگر هم افزایی و همپوشانی بین این دو نهاد تربیتی و انسان ساز، گسترش و توسعه یابد، قطعا سریع تر به اهداف سند تحول بنیادین خواهیم رسید.

وی در پایان برگزاری نماز جماعت در مدارس توسط ائمه جماعا ت، توسعه مدارس طرح امین، دادن مجوز مدارس غیردولتی به طلاب حوزه علمیه و برگزاری بسیاری از برنامه های فرهنگی و تربیتی را از مهمترین مشارکت ها و همکاری هایی دانست که میان دستگاه تعلیم و تربیت و حوزه علمیه خراسان  انجام گرفته است.



تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

بازدید دبیرستادهمکاریها از مرکزتربیت معلم مبلغ

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است