Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش؛

نمایشگاه «مدرسه انقلاب» یک کار پژوهشی همراه با نوآوری و خلاقیت است

شناسه مطلب: 11054
زمان انتشار: چهارشنبه 17 بهمن 1397 ساعت 11:13

ستادهمکاریها/ مشاورعالی وزیرآموزش و پرورش گفت: نمایشگاه «مدرسه انقلاب» یک اقدام پژوهشی توأم با خلاقیت، ابتکار و نورآوری به زبان کودکانه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، علیرضا حاجیان زاده در جمع مدیر، مربیان و دانش آموزان مدارس «امامت» و «مریم» که هر دو در مناطق محروم قم واقع هستند، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی اظهارداشت: اینکه از سوی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان سرفصل هایی با موضوعات مشخص تعریف شود و دانش آموزان با ذهن خلاق و پویای خود آثار و تصاویر سمعی و بصری را خلق کنند، اقدامی ارزشمند و نوآورانه است و خوشحالم که این دو مدرسه با برخورداری از مدیر و کادر شایسته ای که دارند موفق به اخذ رتبه های اول و پنجم مدارس انقلاب را در سطح کشور به خود اختصاص دهند.

*دشمن ایستادگی های مردم بصیر سیلی خورده است

دبیرستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به شعار هفتمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب با عنوان« انقلابی می مانیم» تصریح کرد: دشمن بارها و بارها از همین شعار و ایستادگی های مردم بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی سیلی خورده است و انتخاب این شعار بسیار بجا و ارزشمند است.

حاجیا ن زاده اظهارداشت: برای به ثمر نشستن این انقلاب خون های زیادی نثار شده است که نمایشگاه «مدرسه انقلاب» بسیار خوب سختی‌های آن دوران را به نمایش می گذارد.

وی جمهوری اسلامی ایران و برکات آنرا یادگار امام عظیم الشان حضرت امام خمینی(ره) دانست و افزود: دانش آموزان و جوانان ما باید ادامه دهنده راه انقلاب باشند.

*انقلاب امانتی در دست ما است

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر تحقق بخشیدن شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» که از شعارهای معروف زمان انقلاب است، گفت: «آزادی» یعنی اینکه مردم بتوانند مسئولین کشور را خود انتخاب کنند و «جمهوری»  نیز به این معنی است که مردم خودشان حق انتخاب داشته باشند و «اسلامی» هم یعنی، این آزادی در راستای اسلام باشد و امروز این انقلاب امانتی در دست ما است، که باید از آن حراست کنیم.

مشاور عالی وزیر با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار معلمان و مدیران گفت: ما نمی توانیم نقش فرهنگیان و دانش آموزان را در شکل‌گیری انقلاب و دفاع مقدس را نادیده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ هزار دانش آموز شهید در کشور داریم، افزود: توجه به حوزه جهاد و شهادت و آشنایی دانش آموزان با این ذخایر انقلاب باید در دستور کار قرار گیرد

*یک گزارش جالب در واپسین لحظات آخرین روز خدمات سی ساله 

در ادامه این بازدید خانم ابوطالبی مدیری که  واپسین لحظات آخرین روز حضور خود را در بدنه آموزش و پرورش تجربه می کرد ضمن خیرمقدم به مشاورعالی وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: مدرسه دخترانه امامت در محله نوبهار قم به عنوان یکی از مدارس در مناطق محروم قم می باشد که بحمدلله توانسته از 5 ملیّتهندی، افغانی، پاکستانی، عراقی و میانمار در خود جای دهد.

وی جمعیت مدرسه را 261 نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به دستور لازم التعلیم بودن همه کودکان کشور توسط مقام معظم رهبری، دانش آموزان خارجی نیز در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل شدند که در حال حاضر 131 دانش آموز تبعه خارجی در این مدرسه مشغول به فعالیت هستند.

لازم به ذکر است مدرسه دخترانه امامت در نمایشگاه مدرسه انقلاب حائز رتبه 5 کشوری شده است.

در ادامه خانم معینی، مدیر مدرسه مریم با اشاره به فعالیت های ویژه و احیای شعائر دینی و مذهبی در محیط مدرسه گفت: بحمدلله با توجه به شرایط منطقه و محرومیتی که وجوددارد دانش آموزان مدرسه مریم از استعداد و هوش بالای درسی برخوردار می باشند.

وی افزود: جذب خیرین و بازسازی بخش هایی از مدرسه به دلیل کمبود بودجه و اعتبارات عمرانی اقدام ارزشمندی است که طی این مدت رقم خورده است.

خانم معینی در پایان ضمن خوش آمد گویی مجدد خواستار توجه مدیران ارشد آموزش و پرورش به مدارس به ویژه مدارس در مناطق محروم شدند و ارائه لوح تقدیر رسمی را یکی از ساده ترین راه های قدردانی از فرهنگیان دلسوز و مجاهد سازمان آموزش و پروش در مناطق محروم قم عنوان کرد.

لازم به ذکر است مدرسه دخترانه مریم در نمایشگاه مدرسه انقلاب حائز رتبه نخست کشوری می باشد.

پایان پیام/

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»