Print
Zoom In
Zoom Out

با حضور مشاورعالی وزیرآموزش و پرورش؛

نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در دو آموزشگاه قم افتتاح شد

شناسه مطلب: 11053
زمان انتشار: چهارشنبه 17 بهمن 1397 ساعت 10:53

ستاد همکاریها/ همزمان با گرامیداشت ایام ا... دهه فجر و چهلمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی، با حضور مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در دو آموزشگاه «امامت» و «مریم» قم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، در این مراسم که حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز  حضور داشت، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان قم گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه کرد.

علیرضا خضری فرد افزود: بحمدلله از برکات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در استان قم کسب چهار عنوان برتر اول، سوم، پنجم  و نهمی مدارس انقلاب اسلامی از میان بیش از چهار هزار مدرسه سراسر کشور است.

وی بیان داشت: این نمایشگاه در مدارس سراسر کشور از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه برپا شده است و امروز مدرسه دخترانه امامت به اخذ رتبه پنجمی مدارس انقلاب در سطح کشور مفتخر به میزبانی شما عزیزان می باشد.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان قم با بیان برنامه های نمایشگاه مدرسه انقلاب در سه محور «دیروزما»، «امروز ما» و «فردای ما» طراحی شده است، افزود: این نمایشگاه در سه محور روایتگری دیروز ما، امروز ما و فردای ما توسط دانش آموزان طراحی و ارائه می شود.

وی ادامه داد: در محور دیروز ما بخش های رستاخیز سقوط و اسوه های انقلاب را داریم که در بخش رستاخیز سقوط به ابعاد فساد اقتصادی، فساد سیاسی و وابستگی پرداخته می شود.

خضری فرد با اشاره به بخش های «اسوه انقلابی» گفت: در این محور به شخصیت حضرت امام (ره)، شهدای شاخص انقلاب به ویژه شهر مقدس قم پرداخته می شود.

وی در ادامه به محورهای «امروز ما» اشاره کرد و گفت: در این بخش به بحث های آفتاب ولایت با محوریت ولایت فقیه و نقش آفرینی مقام معظم رهبری پرداخته می شود. در بخش دیوار زیاد با محور دشمن شناسی، عرصه های نفوذ دشمن و راه های مقابله با آن مورد بررسی قرار گرفته است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان قم با بیان اینکه «موج پنجم » از دیگر محورهای این نمایشگاه می باشد، گفت: در این محور به نقش دهه هشتادی ها می پردازیم. همچنین سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تولید ملی، کالای ایرانی و تبیین هنرمندانه نظریه مقاومت از سوی دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد.

خضری فرد به بخش «مجاهدان سایبری» اشاره کرد و افزود: در این محور به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی و راه های مقابله با آن پرداخته شده است.

وی محور «فردای ما» را انصار المهدی (عج) نامید و اظهارداشت: ویژگی های منتظران، سیمای حکومت مهدوی و اربعین حسینی زادگاه انصار المهدی از بخش های فردای ما است.

این مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان قم بیان داشت: نمایشگا مدرسه انقلاب ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه است و تاکنون بیش از چهار هزار مدرسه در حال برگزاری این نمایشگاه می باشند.

لازم به ذکر است، در این مراسم افتتاحیه دختران که در واقع معاونین انجمن اسلامی دانش آموزان مدارس «امامت» و «مریم» به مدیریت سرکار خانم ابوطالبی و معینی بودند، هر کدام بخش های مختلف این نمایشگاه را برای مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه توضیح دادند.

در پایان، آقایان علیرضا حاجیان زاده (مشاورعالی وزیر) و حمیدرضا شیخ الاسلام (مدیرکل آموزش و پرورش استان) و هیئت همراه دفتر یابود نمایشگاه و عهدنامه امام زمان (عج) را با متن و امضا به یادگار گذاشتند.


انتهای پیام /



آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد