Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای البرز

مبنای خیزش انقلابی مردم در چهل سال پیش آموزه‌های قرآن بود

شناسه مطلب: 11042
زمان انتشار: چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 15:00

خیزش مردم ما در ۴۰سال پیش با رهبری روحانیت، بر اساس مبانی و آموزه‌های قرآن بود و سبب از بین رفتن طاغوت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رستانی دبیرخانه ستاد همکاریها، جمعی از دانش آموزان حافظ قرآن کریم، ناحیه ۴آموزش ‌و پرورش شهرستان کرج، با حجت الاسلام والمسلمین  حسینی همدانی، در محل حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام جمعه دیدار کردند.

*انقلاب اسلامی سبب از بین رفتن طاغوت شد

امام جمعه کرج  در این دیدار با بیان اینکه جریان سازی هر حرکتی بر اساس مبنا و اصولی است، افزود: حرکت و خیزش مردم ما در ۴۰سال پیش با رهبری روحانیت، بر اساس مبانی و آموزه‌های قرآن شروع شد و سبب از بین رفتن طاغوت شد.

*چهره طاغوت را بشناسیم 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه یکی از آموزه‌های قرآن مبارزه با طاغوت است، اظهار داشت: طاغوت در هرزمانی چهره‌ای دارد که در این زمان طبق دستور قرآن، مبارزه با آمریکا مصداق «اِجتَنِبوا الطّاغوت» است.

حجت الاسلام والمسلمین  همدانی با اشاره به اینکه تمامی مراحل انقلاب، در قرآن مجید بیان‌شده است گفت: ۶۰آیه از قرآن کریم، تمامی مراحل انقلاب، از پیروزی تا به امروز که دچار تحریم‌هایی از سوی دشمن هستیم را بیان می‌کند که همه آن برای جامعه امروز ما درس‌آموز و روشن‌کننده است.

رئیس کمیته همکاریهای البرز با اشاره به آیه ۶۰سوره انفال مبنی برداشتن تجهیزات و قدرت نظامی، عنوان کرد: طبق این دستور قرآن که می‌فرمایید «وَ أَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ»؛ اگر رفتار ما به‌گونه‌ای باشد که هنوز دشمن برای ما خط ‌ونشان می‌کشد، یعنی هنوز به این آیه به‌ درستی عمل‌ نکرده‌ایم.

*عمل به محتوای قرآن از حفظ  آن بالاتر است

حجت الاسلام والمسلمین  حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، عمل به محتوای قرآن را موردتوجه قرارداد و خطاب به دانش آموزان حافظ قرآن گفت: حفظ قرآن یک وظیفه است، اما عمل به محتوای قرآن از آن بالاتر و مهم‌تر است لذا در تمام مراحل زندگی مؤدب به آداب قرآنی شوید تا قرآن در زندگی‌تان اثر داشته باشد.

*اشاعه فرهنگ نماز در راس مسائل پرورشی

درابتدای این دیدار،مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج گفت: اشاعه فرهنگ نماز بین دانش آموزان در راس مسائل پرورشی است و ما باید بتوانیم از ظرفیت های ائمه جماعت در مدارس بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

قاسم پوستین دوز، در این  نشست گزارش کوتاهی از برنامه های آموزش و پرورش بیان کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج آماده هر نوع همکاری با دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج می باشد. 

*بر اساس سند تحول بنیادین حرکت می کنیم 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه ما در دستگاه تعلیم و تربیت برآن هستیم که بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد توجه مقام معظم رهبری است پیش رفته و بنا بر رسالت واقعی آموزش و پرورش امور محوله را پیش ببریم.

پوستین دوز افزود: هدف ما در آموزش و پرورش فقط آموزش علمی به دانش آموزان نیست در تلاش هستیم نسل آینده جامعه ای خداباور، آگاه به حوزه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، فنی و جامعه پذیر باشند.

گفتنی است در این  دیدار صمیمی دانش آموزان، نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت امام‌جمعه کرج اقامه کردند و در پایان این دیدار، با اهدای جوایزی، از این حافظان قرآن کریم تقدیر به عمل آمد.


پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد