Print
Zoom In
Zoom Out

استاد کارگاه توانمند سازی مربیان پرورشی

مهارت آموزی شرط عبورازپیچیدگی‌های تربیتی نسل جدید

شناسه مطلب: 11020
زمان انتشار: يكشنبه 30 دی 1397 ساعت 09:57

غافل شدن از مفاهیم فرهنگی باعث به بن بست رسیدن تربیت نوجوانان و جوانان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ، حجت الاسلام داود کمیجانی در کارگاه توانمندسازی مربیان و معاونان پرورشی نواحی یک و دو اردبیل  گفت؛انتقال ناصحیح مفاهیم آموزشی و فرهنگی باعث سوء‌تعبیر در بین جامعه هدف شده و نتایج منفی برجای خواهد گذاشت.

*پیچیدگی‌های تربیت نسل جدید 

وی افزود: در حال حاضر با نسل جدیدی مواجه هستیم که دارای پیچیدگی‌های رفتاری و شخصیتی خاصی هستند و در تربیت این گروه از جامعه نباید با تفکرات ساده‌ و غیرعلمی پیش رفت.

*مربیان پرورشی در خط مقدم مهارت‌های روز

استاد این کارگاه اموزشی ادامه داد: آموزش‌های لازمی که تکنیک و مهارت‌های جوانان را برای عبور از مشکلات و تنگناهای زندگی افزایش دهد مورد نیاز مدارس مختلف کشور بوده و مربیان پرورشی و تربیتی در خط مقدم ارائه چنین مهارت‌هایی هستند.

حجت الاسلام کمیجانی  یادآور شد: یکی از دلایل رواج آسیب‌های اجتماعی در جامعه علاوه بر نادیده انگاشتن مسائل فرهنگی عدم ارائه آموزش‌های مفید به جوانان برای برخورداری از رفتارهای حکیمانه در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات زندگی است.

وی افزود؛ جوانان امروزی به واسطه پیشرفت علم و تکنولوژی و بهره‌گیری از فضای مجازی در بسیاری ازبخش‌ها از اطلاعات گسترده‌ای برخوردارند، اما از  طراحی و کنار هم چیدن این دانش برای مدیریت زندگی و کسب موفقیت‌های شغلی و تحصیلی غافل هستند.

*تصور از تربیت جوانان باید تغییر یابد

حجت الاسلام کمیجانی با اشاره به اینکه تصور از تربیت جوانان باید تغییر یابد، ادامه داد: جوانان به مانند معادن ارزشمند سنگ‌های قیمتی هستند که با بهره‌گیری از ماهیت و استعداد موجود می‌بایست زمینه‌ رشد استعدادهای نهفته آنان را کشف و استخراج کرد.

وی یادآور شد: تربیت در سنین پایه به مانند حکاکی بر روی سنگ بوده و مربیان پرورشی و فرهنگی باید بر آموزش در سنین کودکی و نوجوانی تاکید ویژه‌ای داشته باشند.

*افزودن محفوظات کاربرد ندارد

استاد این نشست  افزود: تعلیم دانش‌آموزان تنها به معنای افزودن محفوظات آنان نبوده و باید راه‌های لازم برای ارتقای نگرش و درک درست از جهان هستی را ارائه داد.

وی براعتلای مفاهیم اخلاقی در مدارس تاکید کرد و ادامه داد: مربیان آموزشی در کنار برخورداری از اطلاعات تحصیلی نیازمند برخورداری از حکمت و درک خاصی از زندگی هستند تا همین عوامل منجر به برخورداری از نظریه‌های خاص و فراهم کردن راهکارهای لازم برای آموزش حکمت و نگرش‌های اخلاقی ‌شود.

وی گفت؛ از ویژگی‌های بارز مربیان برخورداری از انگیزه الهی و شناخت مناسب مخاطبان با نیازسنجی صحیح از کمبودهای جامعه هدف بوده تا نسخه‌های درمانی و تربیتی لازم را برای عبور از چالش‌های ذهنی و فکری دانش‌آموزان ارائه داد.

*شرط به بار نشستن اهداف مربیان 

حجت الاسلام کمیجانی  تصریح کرد: برخورداری از بیانی ملایم، رفتاری پایدار، صفات اخلاقی نیکو و آموزنده و عکس‌العمل مناسب در مقابل رفتارهای نامتعادل زمینه‌ساز به بار نشستن اهداف مربیان آموزشی در مدارس را فراهم خواهد کرد و باید تمامی مربیان در ارتقای تکنیک‌های مهارتی و آموزشی خود تمرکز مضاعفی داشته باشند.

گفتنی است این کارگاه به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل( اداره امور تربیتی اداره کل) و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل  برای 230 نفر از مربیان و معاونان پرورشی و مدیران مدارس نواحی یک و دو اردبیل برگزار شد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد