Print
Zoom In
Zoom Out

درخشش استان بوشهردر زمینه همکاری با حوزه علمیه

ازدیدار 3 هزار دانش آموز با علما ی حوزه تا اجرای طرح مسجد و مدرسه در60 آموزشگاه استان

شناسه مطلب: 10993
زمان انتشار: چهارشنبه 19 دی 1397 ساعت 10:48

برگزاری دوره های آموزش توجیهی، توسعه فعالیت های تربیتی و تبلیغی در مدارس طرح امین، روشنا، معارف اسلامی، مدارس شبانه روزی.....

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ، سیروس فتحی در گردهمایی کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان بوشهر اظهار داشت: آموزش و پرورش استان همواره در بحث همکاری ها مورد پشتیبانی نماینده ولی فقیه در استان بوده است از رهنمودهای وی استفاده های مفیدی داشته است.

*سازماندهی و نظارت بر کمیته های  همکاری

فتحی با اشاره به سازماندهی و نظارت بر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه در استان بوشهر به ویژه مشاوران مذهبی در مدارس و فعالیت هایی که در این مجموعه صورت می گیرد یادآور شد: 123 مربی زن و 77 مربی مرد فعالیت  دارند.

*توسعه فعالیت های تربیتی و تبلیغی

وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزش توجیهی، توسعه فعالیت های تربیتی و تبلیغی در مدارس طرح امین، روشنا، معارف اسلامی، مدارس شبانه روزی، عشایری و نمونه دولتی با استفاده از ظرفیت 70 روحانی از دیگر فعالیت های انجام شده توسط کمیته استانی همکاری ها است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به نظارت و توسعه مدارس علوم ومعارف قرآنی در 3 مدرسه ای که در منطقه دلوار و شهرستان کنگان فعالیت دارند افزود: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان سعی در توسعه بیشتر این مدارس در استان خواهیم داشت و برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم.

*برگزاری جشن عبادت برای دانش آموزان

دبیر کمیته همکاریهای بوشهرابراز داشت: در بحث عبادی دانش آموزان، مهارت نماز، امام شناسی و مرجع شناسی با همکاری روحانیون در مدارس و با همکاری  ائمه جمعه در شهرستان ها و مناطق آموزشی، فعالیت های خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه همواره شاهد برگزاری جشن عبادت برای دانش آموزان پایه سوم دختر و پایه هشتم پسر در 

*جشن تکلیف 2 هزار دانش آموز بوشهری

شهرستان ها و مناطق هستیم اضافه کرد: 2 هزار دختر دانش آموز بوشهری اولین نماز خود را درمراسم جشن تکلیف در مصلی نماز جمعه به امامت نماینده ولی فقیه در استان اقامه کردند.

دیدار 3 هزار دانش آموز با علما ی حوزه 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: براساس تفاهم نامه تعیین شده سال گذشته، 3 هزار دانش آموزدر برنامه  دیدار با علما و حوزه های علمیه شرکت کردند که امسال در برنامه ریزی های تعیین شده این تعداد دانش آموز به 3 هزار و 500 دانش آموز خواهد رسید.

وی با اشاره به طرح حضور روحانیون در مدارس همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی بیان داشت: 140 روحانی در طول سال برگزار کننده برنامه معنوی و فرهنگی در مدارس استان بوشهرهستند.

*طرح مسجد و مدرسه در60 مدرسه استان

دبیر کمیته همکاریهای بوشهر  با اشاره به دیگر طرح های اجرا شده در این استان اضافه کرد: طرح مسجد و مدرسه  امسال با نام شهید بهنام محمدی در60 مدرسه استان و با همکاری بسیج دانش آموزی سپاه امام صادق اجرا می شود و طرح میثاق با جمعه برای حضور دانش آموزان در نماز جمعه در مساجد از دیگر این طرح های انجام شده است.

*توانمند سازی مدیران مدارس متوسطه

فتحی  با اشاره به اجرای طرح مبین به منظور آشنایی مدیران مدارس متوسطه اول و دوم  با معارف نماز و شیوه های جذب دانش آموزان به نماز اظهار داشت: این طرح در بهمن سال جاری برای مدیران مدارس غیردولتی نیزبرگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: بررسی راهکارهای سند تحول بنیادین در 55 محور طبق تفاهم نامه تعیین شده در زیرگروه های 6 گانه سند تحول با همکاری این کمیته درحال مطالعه است.

*درخشش استان در زمینه همکاری با حوزه علمیه

دبیر کمیته همکاریهای بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: امسال شاهد درخشش استان در زمینه همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه در سطح ملی بودیم و در اجلاس سراسری سالانه ستاد همکاری های کشور، از رئیس کمیته  استان به عنوان کمیته برتر کشوری تقدیر شد.

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد