Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

هشدارهای فرهنگی مقام معظم رهبری را جدی بگیریم

شناسه مطلب: 10992
زمان انتشار: چهارشنبه 19 دی 1397 ساعت 09:51

باید در برخی از رویکردها و راهبردها تغییراتی را ایجاد کنیم و روش‌های جدید و روزآمد را به کار بگیریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها ، ناصر کرمی صبح در گردهمایی کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهراظهار داشت: ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین با هدف تربیت انسان کامل تدوین شده است و جنبه‌های پرورشی در این سند با نگاه ویژه دیده شده است.

*هشدارهای فرهنگی  رهبری را جدی بگیریم 

وی با اشاره به برخی از آسیب‌ها در استان بوشهر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر شبیخون و ناتوی فرهنگی و جنگ نرم تاکید ویژه دارند و ما هم باید به صورت ویژه در این زمینه اقدام کنیم.

*نیازمند تغییر برخی رویکردها هستیم 

نایب رئیس کمیته همکاریهای بوشهرادامه داد:‌ باید در برخی از رویکردها و راهبردها تغییراتی را ایجاد کنیم و روش‌های جدید و روزآمد را به کار بگیریم چراکه روش‌های قدیمی ما در تربیت این نسل کارایی لازم را ندارد و ممکن است به شکست بیانجامد.

کرمی تاکید کرد: اگر دیر اقدام کنیم ممکن است دشمن برنامه‌های مد نظر خود را زودتر از ما به انجام برساند و خروجی کار ما به درستی رقم نخورد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه آموزش و پرورش علی‌رغم اینکه مورد تاکید همه مردم و مسئولان هست و بر جایگاه نظام تعلیم و تربیت صحه می‌گذراند  اما در بسیاری از موارد همراهی لازم را نمی‌بینیم  و عملا در جاهای حساسی به تنهایی عمل می‌کنیم

*انتقاد از برخی بد اخلاقی ها در حق آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به برخی از بداخلاقی‌ها در فضای جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه آموزش و پرورش بسیار گسترده است و همه استحضار دارند که کنترل یک یا دو فرزند هم برای یک خانواده مسئله است، اما آموزش و پرورش با امکانات محدود و گستردگی فعالیت‌ها و جمعیت زیاد و توقعات بحق مردم روبرو است.

وی با اشاره به برخی اظهار داشت: وقتی در گوشه‌ای مسئله‌ای رخ داد با صدای بلند و نه با دید انتقادی برای رفع مسئله با آن روبرو می‌شویم که این نیاز به فرهنگ سازی و تذکر دارد.

*انتظار همراهی و همکاری داریم

کرمی افزود: انتظار داریم افراد و مسئولان و کسانی که تریبون و قلمی دارند دست ما را بگیرند و یاری کنند و به ما دل گرمی بدهند.

وی اضافه کرد: جامعه معلمان کشور با توقعات برآورده نشده ،کار تربیت را انجام می‌دهند ولی اشکالاتی هم هست ولی انتظار داریم که نه از شخص بلکه از نهاد تعلیم و تربیت دفاع کنند و همراهی و همکاری لازم انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تقدیر از نگاه ویژه نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به موضوع تعلیم و تربیت، بیان کرد: آیت‌الله صفایی بوشهری همواره دغدغه رفع مشکلات آموزش و پرورش را دارند و در تالیف کتب درسی نیز همکاری خوبی دارند.

*نتظار همکاری گسترده از ائمه جمعه

وی با بیان اینکه انتظار همکاری گسترده از همه ائمه جمعه در ورود به مسائل آموزشی و پرورشی داریم، ادامه داد: این رسالت مهم را باید با همکاری و همراهی هم به پیش ببریم.

کرمی افزود: با بررسی آموزش و پرورش شاهد مسیر ترقی استان بوشهر هستیم و در شاخص های اعلام شده استان بوشهر سیر صعودی را طی می‌کند گرچه این به معنای نبود مشکلات نیست و هنوز به حمایت بیشتر و نقد و همراهی بیشتر داریم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه شاخص‌های پرورشی همواره جایگاه خوبی داشته‌ایم، بیان کرد: در این بخش در سطح کشور رتبه‌های خوبی را در مسابقات و جشنواره‌های مختلف کسب می‌کنیم.

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان بوشهر خواستار همکاری طلاب و روحانیون با آموزش و پرورش شد و ادامه داد: امیدواریم با توسعه این همکاری‌ها به اهداف آموزشی و پرورشی دست یابیم.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد