Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر کمیته همکاری های تهران خبر داد

فعالیت بیش از 150 مدرسه طرح امین در تهران/ طلاب بر قلبهای دانش آموزان مدیریت کنند.

شناسه مطلب: 10987
زمان انتشار: سه شنبه 18 دی 1397 ساعت 09:52

یکی از کارهای اساسی ما تعمیق آموزه‌های دینی مبتنی بر سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ،دبیر کمیته همکاریهای تهران درهمایش امامان  جماعات مدارس تهران  در آموزش و پرورش منطقه 14 گفت: یکی از کارهای اساسی ما با تکیه بر حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی، تعمیق آموزه‌های دینی مبتنی بر سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز است.

*رابطه هدفمند با حوزه‌های علمیه

کریمی ادامه داد: برای به نتیجه رساندن این سه کار به دنبال این هستیم رابطه هدفمند با حوزه‌های علمیه داشته باشیم. 

دبیر کمیته همکاریهای تهران گفت؛یکی از افتخارات ما فعالیت بیش از ۸۰۰ طلبه و روحانی در مدارس است و طرح امین یکی از کارهای نادر در شهر تهران است و هم اکنو ن این طرح   در ۱۵۵ مدرسه در حال اجر است واین در حالی است  سال گذشته فقط۶۳ مدرسه طرح امین داشتیم. 

*فعالیت بیش از دویست بانوی طلبه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برای کم کردن آسیب‌های اجتماعی هم‌افزایی مناسب بین تمام ارکان لازم است و بر این اساس تقریبا ۲۳۴ خواهرطلبه  در مدارس مشغول فعالیت هستند و خوشبختانه با رصدهایی که داشتیم نتایج کیفی و کمی خوبی در مدارس مشاهده شده است.

*توانمندسازی نیروها و روحانیون در مدارس

دبیر کمیته همکاریهای تهران  درباره توانمندسازی نیروها و روحانیون در مدارس گفت: دانش‌آموزان نیاز دارند دانایی و توانایی به دست بیاوردند تا در قبال مشکلات استوار باشند. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: برای انجام کار اساسی باید  تلاش کنیم و در قلب‌ها مدیریت داشته باشیم، این موضوع یکی از ویژگی‌های مقام معظم رهبری است. برای ارتباط با دانش‌آموزان ارتباط معنادار با حسن خلق است.

او ادامه داد: «براساس سند تحول بنیادین باید بدانیم آموزش و پرورش تک‌ساحتی نیست و ۶ ساحت وجود دارد که ساحت اخلاقی و اعتقادی نیز باید ویژه دیده شود.

کریمی افزود: در مدارس تلاش کنیم کارکردهای آموزش و پرورش را هم‌زمان باهم به صورت تبلیعی، ترویجی، فرهنگی و اعتقادی داشته باشیم. دانش‌آموزان نیاز دارند ساعت‌هایی از سوی روحانیون اختصاص پیدا کند تا برنامه‌های احکام و آموزه‌های دینی به آنان آموزش داده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان افزود: محیط مدرسه باید با کمک روحانیون و مدیر محیط امن شود تا دانش‌آموزان بتوانند آزادانه نظرات‌شان را بگویند.

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم