به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، علی الهیار ترکمن در نشست مشترک با دبیر و معاونین ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اظهارداشت: اولین نقدی که می تواند به آموزش و پرورش وارد کرد عدم کاربردی بودن این نوع آموزش هاست چرا که در 9 سال اول ،دانش آموزان هیچ علم کاربردی دریافت نمی کنند و اگر ما بتوانیم مفاهیم را تغییر دهیم، رفتارهای مختلف شکل می گیرد و به مرحله ای از هدایت دست پیدا می کنیم.
وی افزود: واکنش های فردی بعد از تمام رفتارهای ما تحت تاثیر قرار می گیرد و اگر بتوانیم این مفاهیمی برگرفته ازمنابع دینی و ارزشی را درون سیستم آموزش رسمی خود وارد کنیم به آثار و برکات ارزشمندی دست خواهیم یافت.
الهیار ادامه داد: مفاهیم و ارزش های دینی اگر به شکل عامه فهم و کاربردی وارد سیستم شود وزارتخانه تغییر رویه می دهد ودر بدنه آموزش و پرورش رقابت های فردی، جای خود را به رقابت های جمعی و سازنده تر می دهد.
وی تصریح کرد : این موفقیت ها در سایه همکاری، تعامل و هم افزایی میان حوزه و آموزش و پرورش شکل می گیرد و امید داریم با تقویت همه جانبه ستاد همکاریها به اقدامات علمی و عملی تری دست یابیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش عملکرد دبیرخانه ستاد همکاریها در ستاد و صف تاکید کرد: گزارش ارزشمندی از سوی مسئولین دبیرخانه ستاد ارائه شد و امیدواریم بتوانیم با تقویت همه جانبه آن شاهد رشد روزافزون تری باشیم.
انتهای پیام /