Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای خوزستان خبر داد:

رتبه اول توسعه مدارس طرح امین به خوزستان رسید

شناسه مطلب: 10871
زمان انتشار: سه شنبه 15 آبان 1397 ساعت 13:03

رئیس کمیته همکاری های خوزستان گفت: آموزش و پرورش استان با فعال کردن ۲۳ مدرسه طرح امین در خوزستان برای چندمین سال پیاپی رتبه اول کشور را کسب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ، آیت الله محسن حیدری روزگذشته  14 آبان 97 در نشست  اعضای کمیته  همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش بیان کرد: در سال تحصیلی جاری ۵۵۰ مدرسه در اهواز تحت پوشش طرح معراج قرار میگیرند.

وی با اشاره به جایگاه طرح معراج در  کاهش آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰۰ مبلغ خواهر و برادر در این طرح مشارکت دارند ودر این طرح ۲۳۶ مدرسه دخترانه و ۲۸۳ مدرسه پسرانه تحت پوشش خدمات آموزشی و دینی مبلغان قرار می گیرند.

آیت الله حیدری در ادامه با اظهار اینکه ۱۴ حوزه علمیه شهرستان های اهواز، کارون و باوی آماده مشارکت همه گانه با آموزش و پرورش هستند، توضیح داد: در سال تحصیلی جاری به تمام مدارس حاشیه شهر اهواز روحانی اعزام شد تا شاهد رشد و ارتقای فرهنگی دانش آموزان این مناطق باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در قالب طرح معراج که با نظارت ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان در حال اجرایی شدن است؛ ۲۰۰ همایش خانواده جهت آموزش والدین در سال گذشته برگزار شد وپیش بینی می کنیم بالغ بر ۴۰۰ همایش خانواده برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه طرح جامع معراج می تواند نقش مهمی در  ارتقای مسال دینی دانش آموزان داشته باشد، تصریح کرد: استان خوزستان به عنوان یکی از مهمترین استان های کشور همواره در معرض تهدید قرار دارد. 

آیت الله حیدری گفت؛دانش آموزان به عنوان آینده سازان این استان باید به صورت همه جانبه تحت حمایت طرح های دینی و اعتقادی قرار بگیرند تا در برابر آسیب ها مصون بمانند.

رئیس کمیته  همکاری های خوزستان در ادامه با بیان اینکه ۶ هزار دانش آموز خوزستانی در مدارس امین مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: استان خوزستان با فعالیت ۲۳ مدرسه امین برای چندمین سال پیاپی موفق به کسب رتبه اول کشور در این حوزه از شاخص های ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شد.

وی افزود: ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، طرح های موفقی را تصویب و به مرحله اجرا درآورده است که طرح مدارس امین و همچنین طرح معراج ،مهمترین طرح های عملکردی این ستاد در خوزستان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: توجه به مقوله نماز از اولویت های ویژه و مهم ستاد همکاری ها در استان خوزستان است. درهمین راستا تعداد زیادی از روحانیون جهت اقامه نماز به مدارس اهواز، کارون و باوی اعزام شدند.

وی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده اجرای طرح معراج در مدارس اهواز، کارون و باوی نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز ایفا کرده است.

آیت الله حیدری  در پایان با اشاره به لزوم گسترش همکاری های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان، یادآور شد: استفاده از ظرفیت های ستاد همکاری ها می تواند راهبرد خوبی در راستای ارتقای شاخص های دینی و اعتقادی دانش آموزان داشته باشد.

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد