Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد؛

دیندار کردن دانش آموزان یکی از راه های مصونیت بخشیدن به آنهاست

شناسه مطلب: 10858
زمان انتشار: يكشنبه 06 آبان 1397 ساعت 08:20

​ستاد همکاریها/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین مسیرهایی که می توانیم دانش آموزان را در مسیر حق و حقیقت قرارداده و به آنان مصونیت ببخشیم، دیندار کردن آنها و آشنایی با معارف اهل بیت(ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار مدیرکل و جمعی از معاونین و مدیران نواحی آموزش و پرورش استان یزد اظهارداشت: دشمن درصدد محصورکردن ایران اسلامی است و با راه انداختن و حمایت از شبکه های فارسی زبان ، درصدد ایجاد تفرقه در سطح بین المللی و داخلی است.

رئیس کمیته همکاریهای استان یزد افزود : دشمنان با ایجاد تنش و فشارهای اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی با ترویج فضای یاس و ناامیدی در بین مردم و همچنین تضعیف اعتقادات مردم، قصد منزوی کردن ایران را دارند و می خواهند مردم در مقابل استکبار ایستادگی نکنند.

آیت الله ناصری بر مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان تاکید کرد و افزود : این امر با استفاده از توکل به خدا و بهره برداری از توان داخلی خودمان محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد : ما باید خداجویی و خداشناسی و هدف از خلقت را به دانش آموزان آموزش دهیم و هویت الهی بودن انسان و فطرت خدایی را در آنان تقویت کنیم.

امام جمعه یزد یکی از راههای مصونیت بخشیدن به دانش آموزان را دیندار کردن آنها بیان کرد و گفت : تعهد و تخصص بخشیدن وظیفه ما است.

وی سطحی نگری از لحاظ علمی و سیستم بخوان، حفظ کن و نمره بگیر را از آفت های علم آموزی بیان کرد و افزود : با نوآوری و خلاقیت باید دانش آموزانی فکور و اهل تعقل با تقویت بنیه های دینی و اعتقادی تربیت نمود.

در ادامه این نشست صمیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل گفت : کلید واژه اصلی سند تحول بنیادین بحث هویت است.

عباسعلی دانافر با اشاره به برگزاری همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در 30 آبان و اول آذرماه در استان یزد اظهار داشت : این همایش جهت پرورش مبانی هویت اسلامی -ایرانی در کودکان به خصوص کودکان دوره پیش دبستانی که شاکله ی شخصیتی آنان در حال شکل گیری است برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نقش کلیدی در تربیت دانش آموزان دارد افزود : نظام آموزشی باید تغییر کند و از یک نظام آموزشی صرف به نهاد اجتماعی تبدیل شود .

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت : آموزش و پرورش باید از سلطنت تست، کتاب و آزمون بیرون بیاید و به سمت تربیت شهروندان خوب حرکت کند.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت مدارس و فعالیتهای در حال انجام از جمله اهتمام به برگزاری نمازجماعت از اول مهرماه در مدارس ، اختصاص هجده هزار مترمربع فرش به نمازخانه مدارس ،برگزاری مسابقات قرانی و فرهنگی هنری، اجرای طرح نهضت ملی حفظ جزء30، برگزاری مسابقات عطر انتظار، توسعه مدارس امین، و اجرای طرح مهدی یاوران در مدارس پرداخت.

انتهای پیام /

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است