Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور عالی وزیرآموزش و پرورش ؛

زیر نظام های ششگانه سند تحول منطبق با شرایط زندگی نسل کنونی است

شناسه مطلب: 10849
زمان انتشار: دوشنبه 30 مهر 1397 ساعت 11:12

نشست توجیهی - کارگاهی دبیران کمیته همکایهای حوزه و آموزش و پرورش استان لرستان در دبیران کمیته همکایهای مسجد مقدس جمکران بر گزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی مشاورعالی وزیر در این نشست با قدر دانی از تلاشهای کمیته همکاری های استان لرستان گفت؛ معارف اهل بیت علیهم السلام بیانگر آن است که نیازمندان و مسکینان امت پیامبرص، دو گونه هستند ، عده ای نیازمندان مالی و مادی هستند و گروهی نیز نیازمندان فرهنگی و دینی می باشند.  

وی با بیان روایتی از امام حسن عسکری علیه سلام بیان داشت ؛ اهل بیت علیهم السلام احسان ونیکی کردن به مسکینان فرهنگی را برتر و با فضیلت تر از کمک به فقرا و نیازمندان مالی می دانند. 

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت؛ طبق روایت امام عسکری علیه السلام ، کار فرهنگی برای هدایت و راهنمایی کسانی که نسبت به مسائل دینی کم اطلاع یا بی اطلاع هستند، دارای ثواب و اجر مضاعف است و این توفیق شامل حال هرکسی نمی شود.

وی افزود ؛ فرهنگیان و دبیران کمیته های استانی و شهرستانی باید با استفاده از فرصت به وجود آمده  زمینه ترویج معارف نورانی اهل بیت  و مقابله با شبهات را از طریق همکاری حوزه و آموزش و پرورش فراهم آورند تا در ثواب و جر این جهاد فرهنگی سهیم باشند. 

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت ؛ راهکار تربیت دینی دانش آموزان، تحقق سند تحول بنیادین مخصوصا توجه به زیر نظام های ششگانه آن است زیرا این ساحت ها منطبق با انسان و شرایط زندگی اوست.

وی با بیان اینکه یکی از زیر نظام های سند تحول،ساحت اعتقادی و اخلاقی است گفت؛باید به گونه ای عمل شود که ساحت اعتقادی و اخلاقی برپنج  ساحت دیگر سایه انداخته و آنان را تحت چتر حمایتی خود قرار دهد. 

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش افزود ؛امروزه اهتمام به  اخلاق دانش آموزان مهمتر از دیگر ساحت هاست و به عبارتی گمشده دانش اموزان تربیت است که این مهم در سایه اخلاق توحید محور امکان پذیر است . 

وی یکی از راهکارهای تبلیغ آموزه های اخلاقی در بین دانش آموزان را ایجاد تشکلهای تبلیغی مردم نهاد عنوان کرد و گفت ؛تکلیف شرعی و اجتماعی ماست که بر اساس فرموده خداوند متعال برای اقامه این نماز و ترویج ان در بین جوانان و نوجونان تلاش کنیم.  

دبیر ستاد همکاریها در پایان ضمن ارزوی توفیق برای دبیران کمیته همکاریهای استان لرستان از آنان خواست نسبت به شناخت ابعاد مختلف سند تحول بنیادین مطالعه نموده و در کارگاه های آموزشی بر مفاد و محتوای این سند اشراف یابند.  

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم