Print
Zoom In
Zoom Out

آیت‌الله العظمی علوی‌گرگانی:

تربیت نسلی کارآمد رسالت سنگین وزارت آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 10845
زمان انتشار: پنجشنبه 26 مهر 1397 ساعت 12:49

ستادهمکاریها/ یکی از مراجع معظم تقلید گفتند: آموزش‌وپرورش باید تربیت نسل نو را در قالب آموزه‌های اهل‌بیت(ع) انجام داده و آن‌ها را نسبت به این امور مأنوس کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار وزیرآموزش و پرورش اظهارداشتند: هر چقدر آموزش و پرورش نسبت به تعلیم و تربیت دانش آموزان جدی تر وارد شوند نسلی کارآمد تری در آینده خواهیم داشت.

ایشان ادامه دادند: تربیت نسلی معتقد به اسلام و انقلاب یکی از اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش است که باید نسبت به آن اهتمام بیشتری داشته باشد.

معظم له افزودند: آموزش‌وپرورش باید با دعوت غیرزبانی و بر اساس الگوهای رفتاری برگرفته از سبک و سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) دانش آموزان را به‌سوی معارف اللهی سوق دهد.

ایشان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: امربه‌معروف، نهی از منکر و اعتقاد به این دو امر تمام گره‌های اجتماعی را بازکرده و مشکلات بسیاری را از پیش روی جامعه برمی‌دارد، امربه‌معروف و نهی از منکر بدون اعتقاد قلبی به خداوند متعال فایده‌ای نداشته و اثرگذار نیست.

مرجع تقلید شیعیان گفت: اعتقاد بر خداوند متعال رأس تمام امور است و دراین‌بین نحوه تعامل وزندگی حاکمان در دین پذیری اجتماعی بسیار تأثیرگذار است چراکه تأثیرپذیری و الگو گیری مردم از حاکمان و علمای جامعه بسیار زیاد است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر ضرورت شایسته‌سالاری در انتصاب پست‌ها و جایگاه‌های مختلف عنوان کرد: باید مسئولانی را در جایگاه‌های مختلف قرار دهیم که اعتقاد راسخی به خداوند متعال و انقلاب اسلامی داشته باشد تا از این طریق صدمه‌ای به اعتقادات و باورهای جامعه ایجاد نشود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت استفاده از تجربه‌های موفق کشورهای دیگر ادامه داد: باید از برخی تجربه‌های موفق غرب برای تربیت قوی اخلاقی و آموزشی دانش آموزان استفاده کرد، آموزش‌وپرورش باید در پرورش و تربیت دانش آموزان همت بیشتری به خرج داده و انسان‌های کارآمدی را تحویل جامعه دهد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: آموزش‌وپرورش باید دانش آموزان را با عمل مثبت خود به‌سوی کارهای خیر و اعمال نیکو دعوت کند، دعوت غیرزبانی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نحوه امربه‌معروف و نهی از منکر در بین اجتماع است.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش باید تربیت نسل نو را در قالب آموزه‌های اهل‌بیت(ع) انجام داده و آن‌ها را نسبت به این امور مأنوس کند، آموزش‌وپرورش مسئولیت بزرگی برای تربیت انسان‌های تاریخ‌ساز دارد.

انتهای پیام  /

دکتر صحرائی:

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد