Print
Zoom In
Zoom Out

آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

بازگشت به دوران تمدن اسلامی باید اولویت فعالیت های آموزش و پرورش باشد/ توجه به فرهنگ دینی و اسلامی امتیازی برای وزارت آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 10843
زمان انتشار: پنجشنبه 26 مهر 1397 ساعت 12:02

ستاد همکاریها/ آیت‌الله نوری همدانی، از مراجع معظم تقلید در قم گفتند: آنچه امروز به عنوان پیشرفت در جوامع غربی مطرح است اگر به خاستگاه آن توجه کنیم خواهیم دید اسلام پایه گذار آن بوده است و آموزش و پرورش باید تلاش کند به آن دوران تمدن اسلامی برگردیم و آن را از برنامه های اصلی خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید قم در دیدار وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از برنامه های اجرا شده این وزارت خانه در عرصه فرهنگ و امور پرورشی و تدوین کتب درسی مطابق با موازین دینی و اسلامی اظهار داشت:باید بیداری و اثرگذاری و تعلیم و تربیت را مورد توجه قرار دهیم چراکه دشمن در خواب نیست و یک‌لحظه غفلت مسلمانان سبب هجمه دشمنان می‌شود.

معظم له با اشاره به اهمیت شغل معلمی و جایگاه آن در دین مبین اسلام و جامعه ادامه دادند: مسئله تعلیم و تربیت از چند جهت دارای اهمیت بسیاری بوده که باید موردتوجه قرار گیرد.

این مرجع تقلید جهان تشیع افزودند: سه مسئله در فرهنگ دارای اهمیت بسیاری است، برنامه‌های درسی، افرادی که می‌خواهند این برنامه‌ها را تعلیم دهند و سومین امر مهم در مسئله فرهنگ دانش‌آموزانی هستند که می‌خواهند این مطالب را یاد بگیرند.

معظم له با بیان اینکه کتب اسلامی و مذهبی مانند نهج‌البلاغه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، ابراز کرد: کسی که می‌خواهد در راه تعلیم و تربیت قدم بردارد نخست باید خودش را تربیت‌کرده و دست به خودشناسی بزند.

آیت‌الله‌ نوری همدانی بازشناسی اسلام از سوی مسلمانان را مورد تأکید قرار داد و گفتند: در زمانی که با هجمه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمن مواجه هستیم، بازشناسی اسلام و فرهنگ اسلامی دارای اهمیت بسیاری است.

ایشان با بیان اینکه عظمت و ترقی مسلمین از طریق مبانی و علوم اسلامی به وجود آمد، تأکید کردند: تمام علوم اسلامی از زبان عربی گرفته‌شده، و دلیل آن‌هم عربی بودن قرآن کریم است، اما بعدها سلاطین زیر سلطه غرب قرار گرفتند و افول علوم اسلامی رخ داد.

این مرجع تقلید جهان تشیع با تأکید بر اینکه جدایی حوزه و دانشگاه سیاست غرب بود، تصریح کرد: وظیفه ما بازگشت دادن تمدن و تعلیم و تربیت به اسلام و فرهنگ اسلامی باشد، باید فرهنگ اهل‌بیت(ع) را زنده کرده و با همین فرهنگ به جنگ دشمنان برویم.

آیت‌الله‌ نوری همدانی با اشاره به آیاتی از سوره عبس گفت: انسان باید توجه داشته باشد که علم خود را از چه کسانی می‌گیرد، درگذشته دانشمندان و مردم را به سمت غرب سوق داده و متکی به غرب کرده بودند، اما وقوع انقلاب اسلامی وابستگی به غرب را از بین برد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تمدن در سایه اسلام بوده و باید سعی کنیم تمام علوم اسلام را در این فرهنگ جستجو کنیم، فرهنگ اسلام فرهنگ عدالت و صداقت بوده و این فرهنگ را انقلاب اسلامی به وجود آورده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت و جایگاه پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: فرهنگ عاشورایی فرهنگ انسان‌ساز بوده و فرهنگ اسلامی فرهنگی پویا و درحرکت است که زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) خواهد بود.

آیت‌الله‌ نوری همدانی اذعان کرد: دشمنان اسلام دارای اتاق فکر هستند که جلوی انقلاب و رشد فرهنگی ما را بگیرند، درنتیجه باید بیداری و اثرگذاری و تعلیم و تربیت را موردتوجه قرار دهیم چراکه دشمن در خواب نیست و یک‌لحظه غفلت مسلمانان سبب هجمه دشمنان می‌شود.

معظم له در پایان سخنان خود بر توجه بیش از پیش به موضوع فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و اهل بیتی(ع) تاکید کردند.

انتهای پیام   /

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد