Print
Zoom In
Zoom Out

در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مطرح شد:

آموزش و پرورش محل حسن ها و خوبی هاست

شناسه مطلب: 10747
زمان انتشار: يكشنبه 25 شهریور 1397 ساعت 11:52

رئیس کمیته همکاریها و نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش محل همه حسن ها و خوبی هاست و جامعه مدیون و مرهون دستگاه تعلیم و تربیت می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: برگزاری گردهمایی برای تدبیر بیشتر با هدف آمادگی ورود به سال تحصیلی جای بسی خرسندی دارد.

وی عنوان داشت: اسلام عزیز به عنوان برترین آیین تربیت بشر قلمداد می شود و خدای منان را شاکریم که نعمت اسلام و قدم گذاشتن در راه دین کامل الهی را به ما ارزانی داشته است.

آیت الله سلیمانی تاکید کرد: در فرهنگ اسلام تزکیه بر آموزش مقدم است و نشانگر نوع صحیح تربیت بشریت می‌باشد در مقایسه با فرهنگ مختلف دیگر افضل است.

رئیس کمیته همکاریها و نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در تربیت دینی پیوند اسیل بین فرزند و خانواده حاکم است که تا با همه هجمه های فرهنگی بیگانگی و گسست خانواده وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه احترام و تکریم بزرگان به ویژه پدر و مادر جایگاه ویژه ای نزد فرزندان دارند بیان داشت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه فرهنگ ساز در حوزه‌های اجتماعی و روابط انسانی دانش آموزان نیز باید نقش آفرینی کند.

وی اظهار کرد: تحکیم و تقویت بنیان خانواده ها و ایجاد روابط گرم و صمیمی بین اعضای خانواده در تربیت و سرنوشت سازی فرزندان تاثیر به سزایی دارد.

آیت الله سلیمانی افزود: آموزش و پرورش فقط مسئولیت آموزشی دانش آموزان را بر عهده ندارد بلکه مهمترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت تربیت انسان های شایسته است.

وی با بیان اینکه پیوند خانوادگی احساس مسئولیت که در اعضای خانواده عامل مهمی برای تربیت فرزندان است تصریح کرد: انسانیت انسان به اخلاق مداری است و همین مهم ملاک مقایسه و محاسبه افراد است.

رئیس کمیته همکاریها و نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اگر وحدت اسلامی و تقویت مذاهب بخواهد در جامعه وجود داشته باشد آموزش و پرورش باید پیش رو در این راه مقدس گام بردارد.

آیت‌الله سلیمانی در پایان بیان داشت: آینده ایران اسلامی به فرزندان این سرزمین در دستان معلمان و کارگزاران دستگاه فرهنگ و تعلیم و تربیت است و باید به اهمیت آن واقف باشیم.

انتهای پیام  /

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد