Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش:

تحقق سند تحول بنیادین دانش‌آموزان ما را به سعادت می رساند

شناسه مطلب: 10723
زمان انتشار: چهارشنبه 07 شهریور 1397 ساعت 08:47

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش گفت؛تحقق سند تحول بنیادین تنها راهی است که می‌تواند دانش‌آموزان ما را به سعادت برساند و تبلور عینی آن فعالیت‌های قرآنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاری ها از مازندران؛ «محمدرضا مسیب‌زاده» در آیین تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و دانش‌آموزان مازندران که در سالن همایش اهل بیت شهرستان ساری برگزار شد ، با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب اسلامی،گفت : در طول زندگی انتخاب‌های مختلفی داریم و 40 سال قبل بزرگان ما چنین انتخابی کردند و آن را به ما سپردند و ما نیز قدردان تلاش‌هایشان هستیم. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش به فعالیت جدید وزارت آموزش‌وپرورش با نام «نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم» در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: این طرح ویژه تمامی مدیران، معلمان، همکاران و دانش‌آموزان سراسر کشور است. 

وی با تأکید بر اینکه خداوند نعمت خود را ارزانی می‌کند و پس از آن بازخواست می‌کند، افزود: نعمت بزرگ انقلاب اسلامی به عنوان یک ودیعه الهی به ما سپرده شده است و اینکه فکر کنیم امام زمان علیه السلام  حامی آن است، به تنهایی کافی نیست. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش به فعالیت‌های ویژه این حوزه در کنار کتاب‌ها و کلاس‌های درسی اشاره و بیان کرد: سند تحول بنیادین تنها سندی و راهی است که می‌تواند دانش‌آموزان ما را به سعادت برساند و تبلور عینی آن نیز فعالیت‌های قرآنی است. 

مسیب‌زاده سند تحول بنیادین را بر اساس تربیت متوازن و برای تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان برشمرد.وخاطرنشان کرد: طرح مصباح‌الهدی برای شناخت ائمه اطهار که در سال گذشته دبیرخانه امام‌شناسی و اهل‌بیت‌شناسی با موضوع زندگی حضرت فاطمه (س) بر عهده استان مازندران بود ، یکی از طرح‌های ما در شناخت ائمه اطهار است. 

وی ادامه داد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور پنج‌ساله برنامه‌ریزی می‌شود که در سال چهارم دوره سوم آن، یعنی در 5 سال آینده، مازندران یکی از میزبان های برگزاری این مسابقات خواهد بود.

مسیب‌زاده بر پیگیری «توسعه فعالیت‌های قرآنی در مراکز دارالقرآن‌ها» تأکید و اظهار کرد: استان مازندران در این حوزه پیشگام است و تعداد بیشتر واقفان دارالقرآن‌ها در این استان از خواهران خیر هستند. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش همچنین به طرح «مبین» اشاره کرد و یادآور شد که این طرح ویژه آموزش مدیران مدارس برای جذب دانش‌آموزان در اقامه نماز است. 

شایان ذکر است در آیین تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز مازندران از ۳۰۰ دانش‌آموز و فرهنگی فعال در این عرصه با حضور ائمه جمعه و جماعات  تجلیل شد.

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند