Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش:

تحقق سند تحول بنیادین دانش‌آموزان ما را به سعادت می رساند

شناسه مطلب: 10723
زمان انتشار: چهارشنبه 07 شهریور 1397 ساعت 08:47

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش گفت؛تحقق سند تحول بنیادین تنها راهی است که می‌تواند دانش‌آموزان ما را به سعادت برساند و تبلور عینی آن فعالیت‌های قرآنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاری ها از مازندران؛ «محمدرضا مسیب‌زاده» در آیین تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و دانش‌آموزان مازندران که در سالن همایش اهل بیت شهرستان ساری برگزار شد ، با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب اسلامی،گفت : در طول زندگی انتخاب‌های مختلفی داریم و 40 سال قبل بزرگان ما چنین انتخابی کردند و آن را به ما سپردند و ما نیز قدردان تلاش‌هایشان هستیم. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش به فعالیت جدید وزارت آموزش‌وپرورش با نام «نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم» در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: این طرح ویژه تمامی مدیران، معلمان، همکاران و دانش‌آموزان سراسر کشور است. 

وی با تأکید بر اینکه خداوند نعمت خود را ارزانی می‌کند و پس از آن بازخواست می‌کند، افزود: نعمت بزرگ انقلاب اسلامی به عنوان یک ودیعه الهی به ما سپرده شده است و اینکه فکر کنیم امام زمان علیه السلام  حامی آن است، به تنهایی کافی نیست. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش به فعالیت‌های ویژه این حوزه در کنار کتاب‌ها و کلاس‌های درسی اشاره و بیان کرد: سند تحول بنیادین تنها سندی و راهی است که می‌تواند دانش‌آموزان ما را به سعادت برساند و تبلور عینی آن نیز فعالیت‌های قرآنی است. 

مسیب‌زاده سند تحول بنیادین را بر اساس تربیت متوازن و برای تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان برشمرد.وخاطرنشان کرد: طرح مصباح‌الهدی برای شناخت ائمه اطهار که در سال گذشته دبیرخانه امام‌شناسی و اهل‌بیت‌شناسی با موضوع زندگی حضرت فاطمه (س) بر عهده استان مازندران بود ، یکی از طرح‌های ما در شناخت ائمه اطهار است. 

وی ادامه داد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور پنج‌ساله برنامه‌ریزی می‌شود که در سال چهارم دوره سوم آن، یعنی در 5 سال آینده، مازندران یکی از میزبان های برگزاری این مسابقات خواهد بود.

مسیب‌زاده بر پیگیری «توسعه فعالیت‌های قرآنی در مراکز دارالقرآن‌ها» تأکید و اظهار کرد: استان مازندران در این حوزه پیشگام است و تعداد بیشتر واقفان دارالقرآن‌ها در این استان از خواهران خیر هستند. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش همچنین به طرح «مبین» اشاره کرد و یادآور شد که این طرح ویژه آموزش مدیران مدارس برای جذب دانش‌آموزان در اقامه نماز است. 

شایان ذکر است در آیین تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز مازندران از ۳۰۰ دانش‌آموز و فرهنگی فعال در این عرصه با حضور ائمه جمعه و جماعات  تجلیل شد.



نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تقویت جنبه اعتقادی نومعلمان از وظایف شورای همکاریها است.

گزارشی از کارگروه های همکاریهای در لرستان

مدرسه دژ مستحکم مقابله با جنگ نرم دشمن است/ اجرای ۴۶۳ برنامه فرهنگی و تربیتی با همکاری حوزه در آموزش و پرورش لرستان

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم

مدیر حوزه علمیه خراسان

تحول در آموزش و پرورش به آینده کشور گره خورده است

دیداردبیر جدید ستاد همکاریها با مدیر حوزه علمیه خراسان

تصاویر/ اردوی شبی در حوزه علمیه ویژه دانش آموزان سلماس

درمشهد برگزارشد

دوره جامع و مهارتی «تربیت مبلغان کودک و نوجوان»

برگزاری گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در مدارس ایرانشهر

یادداشت/ کریم دلفانی؛

سهم حوزه علمیه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت اسناد محور چهاردهم

گزارش

تربیت دینی و اجتماعی پایدار با اجرای طرح سه میم

اپلیکیشن قطار قرآنی

آموزش مفاهیم دینی به زبان کودکانه با فناوری تعاملی

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 فضلا و کارشناسان حوزوی در میان دانش اموزان برای پاسخ به سئوالات گوناگون

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه مبلغین و روحانیون شهرستان دلگان

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

آموزش و پرورش زمینه‌ ساز انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی باشد

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود