Print
Zoom In
Zoom Out

امام جمعه رشت

دیدار چهره به چهره روحانیون با دانش‌آموزان از برخی سخنرانی‌ها با اهمیت‌تر است

شناسه مطلب: 10720
زمان انتشار: سه شنبه 06 شهریور 1397 ساعت 12:12

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مطالعه مستمر قشر فرهنگی و حوزوی از ضروریات فرهنگ امروز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها ،آیت‌الله رسول فلاحتی، روز گذشته  درنشست  کمیته همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گیلان در رشت اظهار داشت:‌ ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی به عنوان یکی از نیازهای اساسی دانش‌آموزان باید توسط آموزش و پرورش گیلان بیشتر دنبال شود.

رییس کمیته همکاری های استان گیلان   لزوم تقویت تعامل آموزش و پرورش با حوزه علمیه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ ایجاد انگیزه لازم برای گسترش سطح تعاملات این دو نهاد  بسیار تأثیرگذار جامعه باید مهیا شود و لازمه این کار افزایش تعاملات و مشارکت بین نهادها و سازمان‌ها است.

امام جمعه رشت، دیدار چهره به چهره روحانیون با دانش‌آموزان را از برخی خطابه‌ها و سخنرانی‌ها با اهمیت‌تر خواند و ابراز داشت:‌ آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه جهت ارتقا‌ و تعالی سطح آموزش‌های علمی و دینی مدارس باید با انگیزه بیشتری ورود کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هم‌اکنون بسیاری از دانش‌آموزان،‌ دانشگاهیان و حتی طلاب شناخت کافی نسبت به علمای برجسته حوزه‌های علمیه کشور ندارند، افزود:‌ بسیاری از خلأ‌ها و شکاف‌هایی که در این میان ایجاد شده مربوط به قبل پیروزی انقلاب بوده و اثرات مخرب آن هنوز باقی مانده است.

وی لزوم گسترش ورزش‌های بومی و محلی در گیلان و به ویژه مدارس استان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ بسیاری از بیماری‌هایی که هم‌اکنون در سطح استان گیلان شیوع پیدا کرده و در حال گسترش است به دلیل ضعف و غفلت در گسترش ورزش‌های بومی و محلی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان  ورود روحانیون به مدارس را مبارک خواند و درباره اهمیت این موضوع ابراز داشت:‌ برای تقویت ساختار دینی و تربیت نسل جدید باید آموزش‌ها از سطوح پایین‌تر آغاز شود تا علاوه بر تقویت پایه‌های دینی دانش‌آموزان، زمینه تعالی در جامعه محقق شود.

دیدار حدود 20 هزار دانش آموز با علمای حوزه

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز  در این نشست  با اشاره به زمینه همکاری های دو جانبه گفت: حوزه و آموزش و پرورش با هم افزایی و همگرایی نقش مهمی در تعمیق فعالیت های دینی دارند و در این راستا اعزام 924 مبلّغ به مدارس، دیدار حدود 20 هزار دانش آموز با علمای حوزه، جذب و توانمند سازی طلاب در قالب نظام وظیفه عمومی و برنامه استقرار روحانیان در مدارس با اجرای  طرح امین و روشنا بخشی از مهم ترین همکاری های دو جانبه حوزه و آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین درودی معاون استان های ستاد همکاریها  نیز  در این نشست با اشاره به جذب  500 طلبه  وظیفه در کشور گفت: از این تعداد 5 نفر سهمیه استان گیلان است که با استقبال طلاب این طرح،  فراگیر خواهد شد.

 وی افزود: در جهت هم افزایی حوزه های علمیه و آموزش و پرورش طرح های : گفتمان سازی، نقد و مناظره و کرسی های آزاد اندیشی برای معلمان با حضور اساتید حوزه برگزار می شود.

در پایان این جلسه حکم آیت الله فلاحتی و نادر جهان آرای به عنوان رئیس و نائب رئیس جدید کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان گیلان که به امضای مدیر حوزه های علمیه و وزیرآموزش و پرورش رسیده است قرائت گردید  .

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»