Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در بیرجند:

به دور از بازی‌های سیاسی آموزش و پرورش را دریابیم/ سند تحول بنیادین به دنبال حیات طیبه دانش‌آموزان است

شناسه مطلب: 10705
زمان انتشار: يكشنبه 28 مرداد 1397 ساعت 16:38

آموزش و پرورش جای مسائل سیاسی و جناحی نیست و همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند «سیاسی بازی در بدنه آموزش و پرورش مانند سم است»، بنابراین باید دور از بازی‌های سیاسی آموزش و پرورش را دریابیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجتبی ملکی، در دومین گردهمایی اعضای کمیته همکاری‌های حوزه‌ و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق خراسان‌جنوبی، با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع)، گفت: چتر دین بسیار وسیع است، ولی خوارج به سبب جهالتی که بر عقل و روحشان سایه افکندف این دایره را محدود ساختند.

* با پدیده شوم داعش حقیقت خوارج را درک می‌کنیم

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در قرن ٢١ داعشی به وجود آمد که حقیقت خوارج را درک می‌کنیم، افزود: این گروه صرفاً آنچه را خودشان می‌پسندند دین می‌دانند و از زاویه دید خود به دین نگاه می‌کنند و هیچ دینی برای آن‌ها به جز آنچه آن‌ها می‌اندیشند مهم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه با ایثار و از خودگذشتگی به این توده فساد که نه تنها امنیت ایران بلکه امنیت تمام دنیا را به مخاطره انداخته بودند اجازه تکثیر نداد.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه و اساس ساختار انسان به کودکی و نوجوانی انسان برمی‌گردد، افزود: این همان چیزی است که اهل بیت(ع) براساس فطرت انسان به ما آموختند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش یادآور شد: اگر بالغ بر ٢١۵ هزار شهید در دفاع مقدس برای حفظ و حراست ایران اسلامی تقدیم کردیم و اگر در عمل می‌خواهیم این میراث گرانقدر را حفظ کنیم و ارزش‌های اسلام را به نسل آینده منتقل سازیم، تنها از مسیر آموزش و پرورش باید اقدام شود، به طوری که بالغ بر ١٣ میلیون دانش‌آموز و بیش از یک میلیون معلم در این حوزه فعال بوده و آموزش و پرورش عرصه وسیع و اثرگذار است.

*شعارزدگی به یک آسیب جدی تبدیل شده است 

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه یکی از آسیب‌هایی که در جامعه با آن مواجه هستیم، شعارزدگی است، اضافه کرد: همه مسئولان اولویت نخست را آموزش و پرورش می‌دانند، اما هنوز مشکلات فراوانی بر بدنه آموزش و پرورش چنبره زده است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمن همه  هم و غم خود را برای ضربه وارد کردن به آموزش و پرورش جزم کرده است و تمام مسیر را طی کرده و  همه داشته‌های خود را برای نابودی نظام تعلیم و تربیت کشور به کار می‌گیرد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید برای آموزش و پرورش ایثار و از خودگذشتگی نماییم، اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال ایجاد مراتبی از حیات طیبه برای دانش‌آموزان بوده که برگرفته از قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ادامه داد: باید بستر را فراهم سازیم تا دانش‌آموزان به مرتبه‌ای از حیات طیبه برسند و این جزو رسالت‌های حوزه‌های علمیه است.

*حوزه ‌وآموزش و پرورش شاخص امر به معروف ونهی از منکر 

وی یادآور شد: هر چند فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، ولی به طور اختصاصی وظیفه ما در آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه بوده که باید بر روی این موضوع برنامه‌ریزی کنیم و با بهره‌گیری از دانش و ابزار روز باید وارد عرصه تربیت انسان شویم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه  و آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش جای مسائل سیاسی و جناحی نیست و همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند «سیاسی بازی در بدنه آموزش و پرورش مانند سم است»، بنابراین باید دور از بازی‌های سیاسی آموزش و پرورش را دریابیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه تا رویکرد آموزش و پرورش به تربیت‌محوری تغییر یابد راه درازی در پیش داریم، اضافه کرد: این موضوع در سند تحول آموزش و پرورش دیده شده ولی هنوز محقق نگشته است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروز ما را نگران کرده ناشی از کوتاهی‌های ما در گذشته بوده و باید این ضعف‌ها را جبران سازیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در پایان گفت: باید دغدغه تعلیم و تربیت امروز، ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های شهدا باشد.

انتهای پیام/

گفتاری از آیت الله العظمی جوادی آملی

چرا بهای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بهشت است

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «پرسش و پاسخ‌های دانش‌آموزی(اخلاق)» روانه بازار نشر شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف خبر داد:

برگزاری جشن تکلیف ۵ هزار دختر نومکلف در حرم بانوی کرامت

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)؛

شعبه ای ازشفاخانه اهل بیت علیهم السلام

زیارت نامه حضرت معصومه(س) و شاخص‌های حیات طیبه

رضامراد صحرایی در دیدار با خانواده شهید عسگری جمکرانی:

۱۳۷۴ فرزند شهید در مدارس شاهد کشور تحصیل می‌کنند/امروز اصلی ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند

وزیر آموزش و پرورش در سفر به قم:

امسال سال ترمیم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد