Print
Zoom In
Zoom Out

با همکاری حوزه و آموزش و پرورش صورت گرفت

برگزاری سه هزار گفتمان دینی با حضور روحانیون در مدارس کردستان

شناسه مطلب: 10651
زمان انتشار: چهارشنبه 20 تیر 1397 ساعت 14:06

نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان با حضور نماینده ولی فقیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری ها از  کردستان ،اولین نشست هماهنگی و برنامه ریزی کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان به منظور بررسی و تصویب برنامه های سال 97 برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در این نشست بر استفاده از ظرفیت کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در راستای اجرای برنامه های مشترک به ویژه برگزاری گفتمان های دینی در مدارس با بهره گیری از توانمندی روحانیون و ماموستایان تاکید کرد و برنامه های کمیته همکار ها را یکی از ظرفیت های بسیار مهم در اجرای مفاد سند تحول بنیادین بر شمرد .

رییس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش هم چنین خواستار پیگیری برنامه های غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی و سایر برنامه های مشترک کمیته در قالب تفاهم نامه شد و گفت : با همکاری آموزش و پرورش و اعضای کمیته اقدامات خوب و موثری تاکنون انجام شده است .

آیت الله حسینی شاهرودی بر مدیریت برنامه های دانش آموزی به منظور هم افزایی و بسیج امکانات با همکاری کلیه بخش ها تاکید کرد و اظهار داشت : همراهی مجموعه در پیگیری امور منجر به افزایش کمیت و کیفیت برنامه ها خواهد شد .

در ادامه این نشست قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بر برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی به منظور توانمند سازی مربیان و معلمان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد

 وی گفت:در راستای اجرای فعالیت های توجیهی و روشنگرانه در طول هفته فرصت هایی برای اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی  نظیر گفتمانهای دینی برای دانش آموزان پیش بینی شده است .

در ابتدای این نشست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گزارشی از اهم اقدامات و برنامه های سال 96 کمیته همکاری ها را ارائه کرد و گفت : خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و مشارکت اعضای کمیته قریب به 90 درصد برنامه های مصوب استان عملیاتی شده است .

وی افزود ؛برگزاری 3 دوره آموزشی با همکاری حوزه های علمیه ، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه مذاهب اسلامی برای 500 نفر از مدیران ، معاونین پرورشی ، معلمان و برگزاری بیش از 3 هزار گفتمان دینی در مدارس ازمهمترین اقدامات سال 96 بوده است  .

حجت الله نریمانی در ادامه با اشاره به برنامه های سال 97 کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش گفت : پیش نویس برنامه ها بر اساس ابلاغیه وزارت و دفتر ستاد همکاری ها به استانها اعلام و بعد از تصویب و تایید در کمیته استانی در قالب تفاهم نامه به منظور عملیاتی شدن در دستور کار قرار می گیرد .

وی در ادامه به تشریح رئوس برنامه های سال 97 کمیته همکاری ها پرداخت وگفت؛ پس از بحث و تبادل نظر و ارائه پیشنهادات در مجموع 12 برنامه در قالب تفاهم نامه استان با دبیرخانه ستاد همکاری ها از جمله اجرای گفتمانهای دینی ، برگزاری دوره های توانمند سازی مدیران ، معاونین و معلمان مدارس ، انجام فعالیت های پژوهشی ، اجرای طرح مدارس امین و ...برای اجرا  مصوب شد .

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش