به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها، حجت الاسلام والمسلمین سجادی اطهر در دیدار ،مدیرآموزش و پرورش منطقه رضویه ، آموزش و پرورش را یکی از ارکان اصلی هر نظام دانست وگفت : وظیفه آموزش و پرورش خصوصا در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان داعیه برقراری احکام، اخلاق و عقاید صحیح اسلام به مراتب مهم تر از سایر دستگاه ها و نهادها می باشد. امام جمعه رضویه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند ؛"ما برای خودمان مبنا داریم"، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام بسیار غنی است و برنامه های متعددی برای آموزش و تربیت فرزندان ما تدارک دیده است.
رییس کمیته همکاری های رضویه افزود ؛ باید از این برنامه ها ی غنی اسلام در راستاس تعلیم و تربیت بهره ببریم و مسئله اعتقاد به اعجاز خداوند و توکل به خدا را در دانش آموزانمان نهادینه کنیم .
وی گفت ؛ درس توکل منجر به امیدواری در زندگی و بالطبع کاهش خشونت های اجتماعی خواهد شد.
در ادامه این دیدار، دکتر ملاکی ،مدیر آموزش و پرورش منطقه رضویه گفت: خشونت های قرن ٢١ ناشی از گسسته شدن انسان از ماوراءالطبیعه است، دلیل آن هم این است که جهان، راز ،زدایی شده لذا میل به امید و جستجوی حقیقت، خشونت را کاهش میدهد.
وی با اشاره به عضویت خود در کنوانسیون حقوق کودک استانداری خراسان رضوی، از افزایش آسیب های اجتماعی در مدارس ابرازنگرانی کرد و افزود: پژوهشی در سال گذشته انجام پذیرفت که نشان می دهد، خشونت های اجتماعی به شدت رو به گسترش است و دلیل آن رخت بربستن امید از زندگی مردم در قرن 21 می باشد و زمانیکه امید نباشد، فن آوری های جدید باعث می شود انسان از ماوراءالطبیعه گسسته شود.
نایب رئیس کمیته همکاری های حوزه و آموزش وپرورش در منطقه رضویه، عرفی شدن مفاهیم الهی در عصر حاضر را یک آسیب دانست و تصریح کرد: حتی نظریه پردازان و اندیشمندان غربی نیز در دهه 1960 به این نتیجه رسیدند که اگر قرار است جامعه دچار آسیب نشود و انسجام اجتماعی در آن حاکم شود،می بایست مردم به دامن دین بازگردند و تنها دین است که آرامش بخش خواهد بود.
دکتر ملاکی در ادامه با اشاره به اهمیت بسزای مقطع حساس پیش دبستانی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی دانش آموزان از پیش دبستانی خشونت گرا بار می آیند و نتیجه این امر این است که در مقطع بعدی یعنی ابتدایی 76درصد دانش آموزان دارای خشونت کلامی هستند.
وی خشونت کلامی در دانش آموزان ابتدایی را حاصل باز شدن کدهایی در مقطع پیش دبستانی دانست و گفت؛ برخی محتواهای ارایه شده در این مقطع با بلوغ فکری دانش آموزان همخوانی ندارد و نتیجه آموزش های غلط و بدون توجه به توانایی ها و تفاوت های فردی دانش آموزان در مقطع پیش دبستانی باعث ،تحقق آمار تکان دهنده وجود 5025 دانش آموز ابتدایی دارای اختلال یادگیری در سطح استان خراسان رضوی شده است.
کلامی در پایان با تاکید بر لزوم حراست از استعدادهای دانش آموزان به عنوان سرمایه های آموزش و پرورش از طریق آگاهی بخشی افکارعمومی اظهار داشت: باید به دنبال توجه بیشتر والدین به کودکان خود باشیم زیرا عدم توجه و مراقبت، جامعه را دچار آسیب های اجتماعی کرده است.