Print
Zoom In
Zoom Out

رییس کمیته همکاری های بوشهر

مهندسی تمدن اسلامی در آموزش و پرورش رقم می خورد

شناسه مطلب: 10585
زمان انتشار: دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 ساعت 14:50

آیت الله صفایی بوشهری گفت: اگر بخواهیم شخصیت های پرورش یافته ای داشته باشیم باید آموزش و پرورش اسلامی از حیث مدیریتی و نگاه جمعی در عرصه های چالش زای حوزه اجتماعی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز 24 اردیبهشت در همایش مبلغان مذهبی مدارس استان بوشهر در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) گفت: تمدن اسلامی هدف هر نظام برخاسته از متن اسلام بوده و از اضلاعی برخوردار است که مهمترین آن تمدن توسعه و پیشرفت در حوزه علم و فناوری و رسیدن به خودکفایی و تولید و مرجعیت علمی است.

رییس کمیته همکاری های استان بوشهر بیان داشت: این یکی از ارکان مهم ایجاد این تمدن است و بُعد دیگر آن نهادینه کردن فرهنگ اصیل انسانی در حوزه و اجتماع است.

*مدیریت کارآمد و اجتماعی

وی دیگر اضلاع تمدن اسلامی را مدیریت کارآمد و اجتماعی، مدیریت در ثمر و بازتولید پروژه نوین و بروز و بلکه فوق روز ونیز تلاش و جهادگری همه ارکان مدیریتی در راستای تحقق این تمدن عنوان کرد. 

امام جمعه بوشهر گفت: آموزش و پرورش در تمامی این اضلاع نقش راهبردی و استراتژیک دارد، به همین دلیل در عرصه بررسی های مهندسی تمدن ، تئورسین های تمدن، قائل به این هستند که مهمترین مرکز مهندسی تمدن اسلامی، آموزش و پرورش است چون هم آموزش شکل می گیرد هم در حوزه معماری آموزشی ، یک فرد 12 سال در بهترین سن آموزش قرار دارد.

*دانش آموزان  دارای اندیشه تولید و مرجعیت علمی باشند

رییس کمیته همکاری های استان بوشهر ادامه داد: به همین جهت در عرصه علم باید چنان عمل کنیم که دانش آموزان  دارای اندیشه تولید و مرجعیت علمی باشند و این  امربا هدایت های مقام معظم رهبری در جنبش نرم افزاری شدنی است.

آیت الله صفایی بوشهری رشد علمی کشور را 13 برابر حد متوسط جهان دانست و تصریح کرد: در رکن دوم تمدن اسلامی که عرصه فرهنگ و پرورش شخصیتی این فرهنگ است نقش آموزش و پرورش مهم و راهبردی است.

وی گفت: اگر بخواهیم شخصیت های پرورش یافته ای داشته باشیم، باید آموزش و پرورش اسلامی از حیث مدیریتی و نگاه جمعی در عرصه های چالش زای حوزه اجتماعی داشته باشیم.

*بازه زمانی شخصیت هر انسان 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ابراز کرد: شخصیت هر انسان دارای یک بازه زمانی خاص است هرچند که بخشی از آن ژنتیکی است، اما تمامی روانشناسان جهان قالب شکل گیری شخصیت انسان را از دوره هفت الی 18 سالگی عنوان می کنند یعنی همان زمانی که فرزندان در آموزش و پرورش هستند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه معماری شخصیت هر انسان در دوران تحصیل در آموزش و پرورش است گفت: بنابراین آموزش و پرورش عرصه پرورش و شخصیت هر فرد است






معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران

انتصاب دبیر جدیدستاد همکاریها،نویدبخش فصلی تازه در تعامل مؤثر میان حوزه و آموزش و پرورش است.

مناسبت هزارمین سال تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف تدوین شد

فیلم «داستانی ـ تربیتی» شیخ طوسی و تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف

مدیر حوزه علمیه گیلان

ارتباط مؤثر حوزه و آموزش و پرورش موجب ارتقای معنویت نوجوانان می شود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

سیزده آبان یادآور آن است که دانش‌آموز می‌تواند سرنوشت سیاسی یک ملت را تغییر دهد.

تصاویر

حضورنماینده ولی فقیه در استان سمنان درمدرسه شهید بهشتی شهرستان شاهرود 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران

انتصاب دبیر جدیدستاد همکاریها،نویدبخش فصلی تازه در تعامل مؤثر میان حوزه و آموزش و پرورش است.

حضور دبیر ستاد همکاریها در راهپیمایی روز استکبار ستیزی

تازه های نشر

انتشارکتاب الکترونیکی «۱۳ آبان»

نماهنگ روز استکبار ستیزی

روایت رهبرمعظم  انقلاب از تسخیر لانه جاسوسی

تصاویر

دیدار جمعی از دانش آموزان سطح شهر سنندج با نماینده ولی فقیه

تصاویر

دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمان در ماهان

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

تعامل باحوزه‌علمیه ارتقا تعلیم و تربیت دینی را به دنبال دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تقویت جنبه اعتقادی نومعلمان از وظایف شورای همکاریها است.

گزارشی از کارگروه های همکاریهای در لرستان

مدرسه دژ مستحکم مقابله با جنگ نرم دشمن است/ اجرای ۴۶۳ برنامه فرهنگی و تربیتی با همکاری حوزه در آموزش و پرورش لرستان

تصاویر/ شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

همکاری حوزه و آموزش و پرورش ارتقای فرهنگی، تربیتی را به دنبال دارد.

نشست فصلی مبلغان طرح امین خراسان شمالی