به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز 24 اردیبهشت در همایش مبلغان مذهبی مدارس استان بوشهر در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) گفت: تمدن اسلامی هدف هر نظام برخاسته از متن اسلام بوده و از اضلاعی برخوردار است که مهمترین آن تمدن توسعه و پیشرفت در حوزه علم و فناوری و رسیدن به خودکفایی و تولید و مرجعیت علمی است.
رییس کمیته همکاری های استان بوشهر بیان داشت: این یکی از ارکان مهم ایجاد این تمدن است و بُعد دیگر آن نهادینه کردن فرهنگ اصیل انسانی در حوزه و اجتماع است.
*مدیریت کارآمد و اجتماعی
وی دیگر اضلاع تمدن اسلامی را مدیریت کارآمد و اجتماعی، مدیریت در ثمر و بازتولید پروژه نوین و بروز و بلکه فوق روز ونیز تلاش و جهادگری همه ارکان مدیریتی در راستای تحقق این تمدن عنوان کرد.
امام جمعه بوشهر گفت: آموزش و پرورش در تمامی این اضلاع نقش راهبردی و استراتژیک دارد، به همین دلیل در عرصه بررسی های مهندسی تمدن ، تئورسین های تمدن، قائل به این هستند که مهمترین مرکز مهندسی تمدن اسلامی، آموزش و پرورش است چون هم آموزش شکل می گیرد هم در حوزه معماری آموزشی ، یک فرد 12 سال در بهترین سن آموزش قرار دارد.
*دانش آموزان دارای اندیشه تولید و مرجعیت علمی باشند
رییس کمیته همکاری های استان بوشهر ادامه داد: به همین جهت در عرصه علم باید چنان عمل کنیم که دانش آموزان دارای اندیشه تولید و مرجعیت علمی باشند و این امربا هدایت های مقام معظم رهبری در جنبش نرم افزاری شدنی است.
آیت الله صفایی بوشهری رشد علمی کشور را 13 برابر حد متوسط جهان دانست و تصریح کرد: در رکن دوم تمدن اسلامی که عرصه فرهنگ و پرورش شخصیتی این فرهنگ است نقش آموزش و پرورش مهم و راهبردی است.
وی گفت: اگر بخواهیم شخصیت های پرورش یافته ای داشته باشیم، باید آموزش و پرورش اسلامی از حیث مدیریتی و نگاه جمعی در عرصه های چالش زای حوزه اجتماعی داشته باشیم.
*بازه زمانی شخصیت هر انسان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ابراز کرد: شخصیت هر انسان دارای یک بازه زمانی خاص است هرچند که بخشی از آن ژنتیکی است، اما تمامی روانشناسان جهان قالب شکل گیری شخصیت انسان را از دوره هفت الی 18 سالگی عنوان می کنند یعنی همان زمانی که فرزندان در آموزش و پرورش هستند.
آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه معماری شخصیت هر انسان در دوران تحصیل در آموزش و پرورش است گفت: بنابراین آموزش و پرورش عرصه پرورش و شخصیت هر فرد است