Print
Zoom In
Zoom Out

رییس کمیته همکاری های بوشهر

مهندسی تمدن اسلامی در آموزش و پرورش رقم می خورد

شناسه مطلب: 10585
زمان انتشار: دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 ساعت 14:50

آیت الله صفایی بوشهری گفت: اگر بخواهیم شخصیت های پرورش یافته ای داشته باشیم باید آموزش و پرورش اسلامی از حیث مدیریتی و نگاه جمعی در عرصه های چالش زای حوزه اجتماعی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز 24 اردیبهشت در همایش مبلغان مذهبی مدارس استان بوشهر در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) گفت: تمدن اسلامی هدف هر نظام برخاسته از متن اسلام بوده و از اضلاعی برخوردار است که مهمترین آن تمدن توسعه و پیشرفت در حوزه علم و فناوری و رسیدن به خودکفایی و تولید و مرجعیت علمی است.

رییس کمیته همکاری های استان بوشهر بیان داشت: این یکی از ارکان مهم ایجاد این تمدن است و بُعد دیگر آن نهادینه کردن فرهنگ اصیل انسانی در حوزه و اجتماع است.

*مدیریت کارآمد و اجتماعی

وی دیگر اضلاع تمدن اسلامی را مدیریت کارآمد و اجتماعی، مدیریت در ثمر و بازتولید پروژه نوین و بروز و بلکه فوق روز ونیز تلاش و جهادگری همه ارکان مدیریتی در راستای تحقق این تمدن عنوان کرد. 

امام جمعه بوشهر گفت: آموزش و پرورش در تمامی این اضلاع نقش راهبردی و استراتژیک دارد، به همین دلیل در عرصه بررسی های مهندسی تمدن ، تئورسین های تمدن، قائل به این هستند که مهمترین مرکز مهندسی تمدن اسلامی، آموزش و پرورش است چون هم آموزش شکل می گیرد هم در حوزه معماری آموزشی ، یک فرد 12 سال در بهترین سن آموزش قرار دارد.

*دانش آموزان  دارای اندیشه تولید و مرجعیت علمی باشند

رییس کمیته همکاری های استان بوشهر ادامه داد: به همین جهت در عرصه علم باید چنان عمل کنیم که دانش آموزان  دارای اندیشه تولید و مرجعیت علمی باشند و این  امربا هدایت های مقام معظم رهبری در جنبش نرم افزاری شدنی است.

آیت الله صفایی بوشهری رشد علمی کشور را 13 برابر حد متوسط جهان دانست و تصریح کرد: در رکن دوم تمدن اسلامی که عرصه فرهنگ و پرورش شخصیتی این فرهنگ است نقش آموزش و پرورش مهم و راهبردی است.

وی گفت: اگر بخواهیم شخصیت های پرورش یافته ای داشته باشیم، باید آموزش و پرورش اسلامی از حیث مدیریتی و نگاه جمعی در عرصه های چالش زای حوزه اجتماعی داشته باشیم.

*بازه زمانی شخصیت هر انسان 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ابراز کرد: شخصیت هر انسان دارای یک بازه زمانی خاص است هرچند که بخشی از آن ژنتیکی است، اما تمامی روانشناسان جهان قالب شکل گیری شخصیت انسان را از دوره هفت الی 18 سالگی عنوان می کنند یعنی همان زمانی که فرزندان در آموزش و پرورش هستند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه معماری شخصیت هر انسان در دوران تحصیل در آموزش و پرورش است گفت: بنابراین آموزش و پرورش عرصه پرورش و شخصیت هر فرد است






مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

نگاه خوب رسانه ها به اخبارستاد

شماره (85) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشرشد

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است