Print
Zoom In
Zoom Out

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه؛

ستاد همکاریها بیش از پیش می تواند نسبت به معرفی مراکز حوزوی فعالیت کند/ فراهم شدن خدمت نظام وظیفه 500 طلبه از خروجی های ستاد همکاریها است

شناسه مطلب: 10584
زمان انتشار: يكشنبه 20 خرداد 1397 ساعت 10:50

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور گفت: امروز ستاد همکاریها می تواند نقش بسیار فعال تری در معرفی و برقراری تعامل میان حوزه و آموزش و پرورش ایفا کند و هم حوزه و هم آموزش و پرورش نیازمند این تعامل و قرابت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمودملکدار در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها اظهارداشت: ایجاد و زمینه خدمت بیش از 500 نفر طلبه در بدنه آموزش و پرورش یکی از دستاوردهای ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش می باشد که باید همین نگاه در همه بخش های حوزوی جاری باشد.

وی افزود: امروز طرح ها و برنامه های متنوعی میان حوزه و آموزش و پرورش در حال انجام است ، اما کافی نیست چرا که دهها هزار فقط در شهر قم و قریب به 15 میلیون خانواده بزرگ آموزش و پرورش است که می بایست با یکدیگر در عرصه های مختلف تعامل، هم افزایی و خدمات دهی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار ادامه داد: ستاد همکاریها ظرفیت خوبی میان حوزه و آموزش و پرورش فراهم کرده است ولی آنچه مهم است ایجاد تعاملات سازنده تر و عملیاتی تر است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه  گفت: امروز طلاب در قالب طرح سرباز طلبه در 28 نهاد کشور حضور می‌ یابند و کارت پایان خدمت دریافت می ‌کنند.

حجت‌الاسلام  ملکدار گفت: با توجه به اینکه در خدمت سربازی طلاب در سایر نهادها، گذراندن حداقل سطح یک حوزه مدنظر است تا طلبه‌ها بتوانند به عنوان سربازطلبه خدمت کنند اما به دلیل اینکه مخاطبان ما در آموزش و پرورش دانش‌آموزان هستند این مسأله از حساسیت خاصی برخوردار است.

وی اظهار داشت: به همین منظور کار گروهی از مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و طی جلسه‌ای که در چند روز آینده برگزار خواهد شد، شرایط ویژه طلاب برای گذراندن خدمت سربازی در آموزش و پرورش به تصویب خواهد رسید.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور در پاسخ به این سؤال که طلاب واجد شرایط چگونه می‌توانند برای گذراندن خدمت سربازی در آموزش و پرورش اقدام کنند، تصریح کرد: طلاب باید در استان‌های مختلف به معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان و در استان قم به مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه و ستاد مراجعه کنند، تا زمینه اعزام آنها در 27 نهاد میسر شود.

وی در خصوص اینکه آیا پیش از این طلاب از معافیت سربازی برخوردار بودند، گفت: طلبه‌ها برای معافیت تحصیلی از معافیت تأخیری برخوردار هستند؛ برخی از طلبه‌ها و روحانیون می‌خواهند پایان خدمت دائم را داشته باشند که ما مانعی برای آنها ایجاد نکردیم و گفتیم خوب است که بروند در این نهادها کار فرهنگی و دینی انجام داده و کارت پایان خدمت هم دریافت کنند.

حجت الاسلام ملکدار خاطرنشان کرد: یکی از فواید دریافت کارت پایان خدمت برای طلاب این است که برای ورود و خروج از کشور، دیگر مشکلی نخواهند داشت اما برای معافیت تحصیلی باید به مرکز مدیریت مراجعه کرده و مجوز بگیرند. در صورتی که اگر کارت پایان خدمت داشته باشند، دیگر نیازی به مجوز مرکز مدیریت نیست.

وی افزود: تشکیل کارگاه های توجیهی و مهارتی در بدو ورود به دوران خدمت سربازی با همکاری مرکز امور مهارت آموزی حوزه علمیه و آموزش و پرورش برگزار می شود که نیمه نخست اردیبهشت ماه نخستین کارگاه توجهیی ، آموزشی و مهارتی طلاب سرباز وظیفه برگزار شد.

انتهای پیام /



وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد

ضرورت تسلط مربیان طرح امین بر فضای مجازی و ارتباط با نسل جدید

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است