Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش:

تلاش ما بهره مندی از همه ظرفیت حوزه علمیه در پیشبرد اهداف وزراتخانه است/ شبکه ملی آموزش و پرورش راه اندازی می شود

شناسه مطلب: 10540
زمان انتشار: پنجشنبه 23 فروردین 1397 ساعت 13:44

وزیر آموزش و پرورش گفت: شبکه ملی آموزش و پرورش در بررسی آسیب های اجتماعی راه اندازی و در اردیبهشت ماه سال جاری رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، دکتر سید محمد بطحائی پنجشنبه 23 فروردین در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های یکساله وزارت خانه متبوع خود ، اظهارداشت:  در 8 ماه اخیر با استقرار دولت دوزادهم تلاش هایی را آغاز کرده ایم، ماموریت های ما نباید صرفا در حد ماموریت های آموزشی باشد، باید این ماموریت ها را تغییر داد و بخشی از آن معطوف به مهارت هایی باشد که جامعه بدان نیاز دارد. 

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش افزود: « مهارت های زندگی»، « سبک زندگی اسلامی و ایرانی»، « چگونگی مواجهه با تهدیدات و خطرات » از موضوعاتی است که نظام آموزش و پرورش باید وارد این حوزه ها شود، باید حجم فعالیت ها را برای مهارت شناختی کاهش دهیم ، تا دانش آموزان مواجهه منطقی با خطرات داشته باشند و بر این اساس برنامه هایی را تنظیم کرده ایم .

عدد و ارقام آسیب های اجتماعی نگران کننده است 

دکتر بطحائی ادامه داد: یکی از راهبردهای مهم، تعامل با خانواده ها ، به ویژه در فضای مجازی می باشد، این ارتباطات گسترده با خانواده ها امری ضروری است چراکه عدد و رقم های نگران کننده ای در خصوص آسیب های اجتماعی خدمت مقام معظم رهبری ارائه کرده ایم،  این آمار حتی اگر کم باشد، زیبنده نظام آموزشی ما نیست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی از این معضلات اظهارداشت: « استفاده از مواد توهم زا»، « مواد مخدر» و « خودکشی» هر چند با درصد های بسیار اندک اما مسائل جدی است که  مبارزه با آن در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

پاسخ به سئوال آیت الله مکارم 

وی در پاسخ به سوال آیت الله مکارم شیرازی که آمار نوع این معضلات به چه میزان است، افزود: 8 دهم درصد دانش آموزان در معرض خطر اعتیاد هستند و این شامل یک بار استفاده از مواد مخدر می باشد، مساله سیگار رو به ازدیاد است 1 درصد دانش آموزان دوره متوسطه را شامل می شود.

نقش خانواده و فضای مجازی در آسیب های اجتماعی 

دکتر بطحائی ادامه داد: طی آسیب شناسی که انجام گرفت،  بخش زیادی از این آسیب ها در داخل خانواده می باشد که بر اثر طلاق، فقر و خشونت خانواده ها،  فراوانی زیادی دارد. همچنین آسیب های فضای مجازی بسیار جدی است.

راه اندازی شبکه ملی برای آموزش و پرورش

وی خاطرنشان کرد: از اسفند ماه برنامه ای را تحت عنوان محیط خانواده تولید و پخش کرده ایم، با توجه به محدودیت در صدا و سیما در پخش این برنامه ها، شبکه ملی را برای آموزش و پرورش راه اندازی کرده ایم که از اردیبهشت ماه رونمایی خواهد شد .

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مخاطب این شبکه خاص می باشند و در واقع مادران دانش آموزان متوسطه، مدیران و روسای مناطق با یوزر و پسورد خاصی وارد برنامه ها می شوند تا با آزادی عمل بیشتری واقعیات را بیان کنند.

دکتر بطحائی افزود: در حوزه حجاب و عفاف علاوه بر مبانی دینی به مبانی اجتماعی این موضوع  پرداخته ایم و آثار تربیتی حجاب و عفاف را از منظر اجتماعی بررسی می کنیم، دوستی با جنس مخالف در جامعه، قبح آن ریخته است و حتی در مواردی افتخار نیز محسوب می شود، با خانواده ها و حضور روانشناسان این مسائل و ناهنجاری ها بررسی می شود، ما امیدواریم در این حرکت جدید بتوانیم موثرتر، مهارت ها در حوزه اجتماعی و ایمانی و اعتقادی ورود پیدا کند.

همه تلاشمان آنست که از همه ظرفیت حوزه های علمیه بهره ببریم 

وی ادامه داد: بحمدلله طی این سالها همکاری خوبی را با حوزه های علمیه آغاز کرده ایم، البته از گذشته این سنت حسنه وجود داشته است ولی همه تلاشمان آنست که بتوانیم از همه ظرفیت حوزه های علمیه در پیشبرد اهداف عالی وزارت آموزش و پرورش بهره مند شویم تا بتوانیم با این برنامه ها گره ها و مشکلات را بگشائیم.

انتهای پیام /

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد