Print
Zoom In
Zoom Out

در جلسه کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش کرمان مطرح شد؛

حضور روحانیت در مدارس دانش آموزی تقویت شود/ دست اندر کاران فرهنگ از محتوای سند تحول بنیادین آگاهی یابند

شناسه مطلب: 10472
زمان انتشار: دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 09:55

در جلسه کمیته همکاری حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش استان کرمان بر ضرورت تقویت همکاری ها و حضور روحانیت در مدارس تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها ، جلسه کمیته همکاری حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش کرمان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا محسن بیگی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمان، گزارشی از فعالیت‎های انجام گرفته از طرف آموزش و ‌پرورش در ارتقای روابط این ارگان با حوزه و مبلغین ارایه داد و بر لزوم تقویت فعالیت‎های تربیتی تاکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی همکاری حوزه و آموزش و پرورش را متقابل دانست و تقویت همکاری ها را امری ضروری برشمرد.

در ادامه، حجت الاسلام جلالی به ارائه گزارشی از فعالیت‎های سازمان تبلیغات پرداخت و بر لزوم تامین منابع مالی و آموزش مبلغین و ائمه جماعات مدارس تاکید کرد.

در ادامه این نشست علیرضا  رحیمی معاون برنامه‎ریزی و پژوهش ستاد همکاری‎های حوزه و آموزش و پرورش، نیز کمیته همکاری های استانی را قرارگاه فرهنگی هر استان دانست و تصمیمات فرهنگی برای دانش آموزان را تقویت زیرساخت فرهنگی کشور برشمرد.

وی، عدم هماهنگی‎های کامل میان مجموعه‎های فرهنگی و آموزش و‌ پرورش را آسیب زا دانست و نسبت به اقدام سریع همه مراکز در برطرف نمودن نیاز فرهنگی مدارس تاکید کرد.

 حجت الاسلام درودی، معاون امور استان‎های دبیرخانه ستاد کمیته همکاری‎ها هم با ارائه گزارشی از سابقه، فعالیت‎ها و برنامه‎های ستاد، دلیل تشکیل این ستاد را نظام‎مند کردن حضور روحانیت در مدارس دانست و حضور روحانیت در مدارس را موجب ایجاد فضای امنیت اخلاقی برای دانش آموزان برشمرد.

حجت الاسلام درودی همچنین سند بنیادین آموزش و پرورش را مهم دانست و نقش آگاهی مسئولین از محتوای سند را در تحقق آن در آموزش و پرورش اساسی خواند‌.

در ادامه این هم اندیشی ، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی امام جمعه کرمان و رییس کمیته همکاری های استان با  تشکر از تشکیل این جلسه، آموزش و پرورش را از مهمترین ارگان‎های کشور دانست و تامین نیروی کشور را از وظایف این ارگان خواند.

نماینده ولی فقیه در کرمان، تربیت را مهمتر از تعلیم برشمرد و آموزش را زیرمجموعه مباحث تربیتی دانست و گف؛خروجی آموزش وپرورش مناسب است  ودلیل  کاستی‎های موجود عدم هماهنگی آموزش پرورش و دیگر ارگان‎های فرهنگی است و نباید تنها آموزش و پرورش را مسئول کاستی ها دانست .

وی، تشکیل کمیته همکاری‎ها را مناسب ارزیابی کردو گفت ؛ به نتیجه رساندن موضوعات مصوب در جلسات کمیته مهمتر از اصل تشکیل کمیته است و ایجاد حلقه میان تصمیم گیران و عمل کنندگان در این  ضروری است .

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی وجود سه ضلع کادر متدین، مربی متعهد و متقی و متن آموزشی متناسب را  موجب مدیر حوزه علمیه کرمان دانست.

در پایان، حجت الاسلام درودی، معا ون استان ها ی دبیر خانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، حکم حجت الاسلام والمسلمین علیدادی به عنوان رئیس کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان کرمان، با امضای آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش  را به وی اعطا کرد.

بر پایه این گزارش در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد، حجت الاسلام حسین درودی و آقای علیرضا رحیمی معاونان «استان ها» و «برنامه ریزی و پژوهش»  دبیر خانه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی مدیر حوزه علمیه کرمان، علی جلالی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام عباس رضایی معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان، محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش، خانم مرادی معاون فرهنگی پرورشی و حجت الاسلام اصغر سالار حسینی، دبیرکمیته همکاری‎ها در کرمان حضور داشتند.

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش