Print
Zoom In
Zoom Out

با حضور معاونین دبیرخانه ستاد همکاری ها

نشست اعضای قطب پنج کمیته همکاری ها در کرمان بر گزار شد

شناسه مطلب: 10469
زمان انتشار: دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت 09:02

دبیران قطب پنج کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در محل اداره کل آموزش و پرورش کرمان گرد هم آمدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها  مدیرکل آموزش و پرورش کرمان دراین  جلسه ، گفت: حوزه های علمیه با کمک آموزش و پرورش می توانند در توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی بسیار موفق و موثر عمل کنند .

محمد محسن بیگی در این جلسه، افزود: عمده مسائلی که باید به آن توجه شود، دغدغه خاطر نسبت به تربیت دینی دانش‌آموزان است که نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مرتبط در کنار آموزش و پرورش است.

*تحول بنیادین درگرو همکار با حوزه 

نایب رییس کمنیته همکاری های استان کرمان  تصریح کرد: آموزش و پرورش کرمان در اجرای فعالیت‌های خود در مسیر ترویج فرهنگ دینی از حمایت‌های شخصیت‌های مذهبی در دانشگاه و حوزه علمیه استفاده می کند.

وی با بیان این‌که همکاری حوزه و آموزش و پرورش، توأم با برنامه‌ریزی مجدانه و فعالیت مشترک می‌تواند تحول بنیادین در کشور ایجاد کند، یادآور شد: آموزش و پرورش باید همسوبانظام اسلامی، رشد و توسعه کیفی و کمی داشته باشد تا سرنوشت کشور به بهترین شکل رقم بخورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تهاجم دشمن از طریق فضای مجازی، گفت:با توجه به تهاجم فرهنگی و توطئه های ضد دینی، همه مسئولین و مردم دغدغه دین و تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان را باید داشته باشند.

*حضور بیش از دویست روحانی معلم در کرمان 

محسن بیگی با اشاره به حضور بالغ بر ۲۰۰ معلم با تحصیلات حوزوی در مدارس استان، افزود: روحانیون می توانند در مسائل دینی و مذهبی به بخش تعلیم و تربیت کمک شایانی کنند، تشویق و ترغیب به حضور پرشور دانش آموزان در نمازخانه  و نماز جماعت مدارس از وظایف روحانیون و مبلغین در مدارس است که در کنار مربیان پرورشی در این کار اهتمام لازم را داشته باشند.

نایب رییس کمیته همکاری های استان کرمان گفت: تنها راه رسیدن به اهداف آموزش و پرورش، تربیت دانش آموز بر اساس  تولید علم است  تا در تمام زمینه ها خودکفا باشیم .

وی  هم افزایی و هم خوانی همه دستگاه های اجرایی و دولتی با آموزش و پرورش را بسیار مهم عنوان و بر این امر تاکید کرد.

*روحیه مطالبه گری و  پرسش گری را در دانش آموزان افزایش دهیم 

محسن بیگی آسیب های اجتماعی متفاوت در  جامعه و راه های جلوگیری ازآن ها را ضروری دانست و افزود: توجه به همه نیاز های دانش آموزان در مدرسه و افزایش روحیه مطالبه گری و  پرسش گری در بین دانش آموزان باید اولویت همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت قرار گیرد.

برپایه این گزارش جلسه کمیته قطب پنج همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، حجت الاسلام درودی معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و وزارت آموزش و پرورش، رحیمی معاون پژوهش ستاد و نمایندگان استان های یزد، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، کرمان به میزبانی استان کرمان برگزار شد.



دﺑﯿﺮ ستاد ﻫﻤﮑﺎری‌ﻫﺎ در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش:

تشریح برنامه ۵ ساله دوم ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله جوادی آملی:

در کنار ایجاد تحول در برنامه درسی، فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در اولویت برنامه‌ها است

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)