به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها ،اعضای قطب یک کشوری ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزشوپرورش در سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گرد هم آمده و عملکرد کمیتههای قطب یک را مورد بررسی قرار دادند.
این نشست با حضور معاونان فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استانهای تهران، شهرستانهای تهران، قم، البرز، مرکزی، ایلام، مازندران و قزوین و معاونین تبلیغ در حوزه علمیه برگزار شد.
در نشست اعضای قطب یک کشوری راهکارهای عملیاتی سند تحول بنیادین مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از نتایج عملکرد سال گذشته ارائه شد.
با توجه به اینکه آموزش و پروش فرآیند تعلیم و تربیت را در تمامی زیرساختهای تربیتی و قوامبخشی فرهنگ در سند تحول بنیادین موردتوجه قرار داده، انجام پژوهشهای لازم برای عملیاتی کردن این سند در دستور کار اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.
در این نشست بر لزوم توجه به محورهای موردنیاز برای شناخت مدارس صالح جهت توجه به فرآیند انسانسازی تأکید شد.
همچنین اعضای حاضر در جلسه بر لزوم توجه به تحکیم فضائل اخلاقی بر مبنای گفتمانهای دینی و احصاء راهکارهای عملیاتی برای اجرای سند تحول بنیادین تأکید کردند.
گفتنی است سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در سال 1391 ارائه شد و مقام معظم رهبری رسالت اصلی آموزش و پرورش را اجرای این سند دانست.
