Print
Zoom In
Zoom Out

در بازدید مهندس چهار بند از مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی حوزه؛

پنل پاسخگویی به سئوالات دینی ویژه معلمان راه اندازی شد.

شناسه مطلب: 10358
زمان انتشار: چهارشنبه 06 دی 1396 ساعت 09:41

حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم رییس مرکز پاسخ گویی به سئوالات دینی در جریان بازدید مهندس چهاربند رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از راه انداز ی پنل اختصاصی این مرکز برای معلمان سراسر کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در دیدار رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از این مجموعه علمی حوزوی ضمن معرفی این مرکز، روند  تشکیل قطب های فکری فرهنگی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را تشریح کرد .

وی  اظهارداشت: مطالعات زیادی ناظر به توانایی های دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفت واز سه سال قبل برنامه راهبردی این دفتر مسأله محور شد ،بر این  اساس قرارگاه هایی تحت عنوان  قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی شکل گرفت. 

حجت الاسلام و المسلمین علی مخدوم گفت؛ اعضای این قطب ها شامل اعضای حقیقی و نخبگان هر حوزه تخصصی می باشند و به موضوعات متنوعی ناظر به تخصص ها پرداخته می شود که از جمله آنها می توان به تعمیق ایمان و باورهای دینی، اخلاق خانواده ، سبک زندگی، علوم انسانی و اسلامی و... اشاره کرد.

وی تصریح کرد: یکی از میزها در این قطبها ، مرتبط با موضوع آموزش و پرورش است، مراکز دفتر تبلیغات هر کدام  پیشنهادهایی را ارایه می کنند ومرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی حوزه پیشنهاد داد، بر اساس مأموریت های خود به معلمان سراسر کشور سرویس ویژه بدهد.


وی افزود ؛ به لحاظ ارتباطات با وزارت آموزش و پرورش  و مطالعات صورت گرفته در این مرکز ، به نظر رسید یکی از نقاط مغفول در خصوص سرویس دهی دینی از طرف حوزه و روحانیت  آموزش و پرورش و  معلمان فرهیحته آن هستند. 

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی افزود: بر این اساس  طرحی را به میز آموزش و پرورش ارائه کردیم تا پنل اختصاصی جهت   پاسخگویی به سؤالات دینی برای معلمان ایجاد شود، در ابتدا نقاط ی را به صورت پایلوت شروع کنیم که اختصاص به معلمان پرورشی متوسطه دوم و دانشجویان دارد. تا مورد سنجش قرار بگیرد. این پنل در کامپیوتر قابل اجرا است و به زودی نسخه اندروید آن در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: نرم افزار شمیم یار که یک سررسید الکترونیکی می باشد، از جمله محصولات این مرکز به شمار می رود. در این نرم افزار، روزانه یک آیه قرآن، حدیث، سیره معصومین، احکام، نکته مشاوره ای و شهدا، پخش اذان، دفتر یادداشت و ... به مخاطب ارائه می شودکه  از نسخه موبایلی این نرم افزار در سال 97 رونمایی می شود.

لازم به ذکر است، مرکز پاسخگویی به سوالات دینی حوزه علمیه قم با همکاري بيش از 300 نفر از فضلا و اساتيد حوزه علميه در رشته‌هاي مختلف علوم اسلامي، از طريق شماره تلفن سراسری «096400»، روزانه 12 ساعت، از ساعت 8 صبح الي 8 شب و با استفاده از 300 خط تلفن در خدمت هموطنان عزيز مي باشد و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به نشانی http://www.pasokhgoo.ir مراجعه کرد.

انتهای پیام /

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد