Print
Zoom In
Zoom Out

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران؛

محدودیت های اعتباری و قانونی، مانع حضور مستمر مبلغان در مدارس است

شناسه مطلب: 10355
زمان انتشار: سه شنبه 05 دی 1396 ساعت 11:10

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت؛ حضور پررنگ و اثرگذارتر روحانیان و طلاب جوان در مدارس نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم و قانونی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری ها  ، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در نشست مشترک با مسؤولان آموزش و پرورش استان بر ضرورت عملیاتی شدن طرح های مصوب ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: نباید برنامه های مصوب این ستاد تنها بر روی بخش نامه باقی بماند.

وی با بیان این که امروز نیازمند تحقق عملی برنامه های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مدارس هستیم، افزود: با وجود این که این ستاد سال ها است که تشکیل شده، اما هنوز از ظرفیت و توانمندی آن به خوبی بهره گرفته نشده است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که حضور پررنگ و اثرگذارتر روحانیان و طلاب جوان در مدارس نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم و قانونی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه محدودیت های اعتباری و برخی معذوریت های قانونی، مانع حضور مستمر مبلغان در مدارس شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران به حضور 200 مبلغ در سطح مدارس استان اشاره کرد و با بیان این که این حضور، اثرات مطلوبی در تقویت و گسترش برنامه های دینی و فرهنگی مدارس به همراه داشته است، افزود: به طور حتم افزایش تعداد حضور مبلغان در مدارس می تواند موجب گسترش برنامه های دینی و فرهنگی در مدارس شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر همه مدارس استان از نعمت حضور مبلغان دینی بهره مند نیستند، تصریح کرد: به دلیل محدودیت ها و مشکلات موجود ،توان اعزام مبلغان بیشتری به سطح مدارس وجود ندارد.

معاون  حوزه علمیه مازندران با بیان این که دانش آموزان و نسل جوان جامعه امروز آماج هجمه های فرهنگی و اعتقادی دشمنان قرار دارند، افزود: با آسیب شناسی و بررسی دقیق در این حوزه در خواهیم یافت ، حضور یک روحانی در مدارس و دانشگاه از بسیاری مراکز دیگر ارجح تر است.

وی به گستردگی تعداد مدارس استان اشاره کرد و با بیان این که کمبودهای موجود توان رسیدگی و اعزام مبلغ به همه این مدارس را به ما نمی دهد، بیان داشت: در کنار حضور برخی مبلغان بومی در مدارس، شاهد حضور برخی گروه های تبلیغی نیز هستیم که اثرات مطلوبی با خود به همراه داشته است.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: حضور یک مبلغ مجرب و مستعد می تواند بسیاری از هجمه ها و خطرات فرهنگی و عقیدتی را از دانش آموز دور کند.

وی با تأکید براین که تعلیم باید با تربیت دینی همراه باشد، تصریح کرد: امروز توجه به مسائل دینی و اخلاقی در اولویت برنامه های سیستم آموزشی کشور قرار گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: حضور مستمر و با برنامه مبلغان دینی در مدارس می تواند ما را در تحقق اهداف تربیتی یاری دهد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز در ذهن یک دانش آموز سؤالات و شبهات متعددی مطرح است که نیازمند پاسخگویی صحیح و مستدل است، تصریح کرد: اگر به این شبهات پاسخ علمی و دقیق داده نشود می تواند برای دانش آموز بحران زا باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز در حوزه های علمیه طلاب مستعد، مجرب و توانمندی حضور دارند که می توانند بازوان مستحکمی برای مباحث تربیتی آموزش و پرورش باشند

وی گفت ؛آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مهم تربینی نیازمند بهره گیری بیشتری از ظرفیت حوزه های علمیه است،اما تاکنون آن طور که شایسته بوده از توانمندی و ظرفیت حوزه های علمیه در مباحث آموزشی و تربیتی بهره گرفته نشده است.


تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش