به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، دکتر مهدی فیض در دومین روز از یازدهمین نشست دبیران کمیته های ستادی و استانی همکاریها در مشهد مقدس اظهارداشت: امروز افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) چراغ راه و حرکت مشترک این تعامل است لذا باید تلاش کنیم به یک مبانی نظری مشترکی برای رسیدن به اهداف مشترک برسیم .
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در سند تحول بنيادين، «تربيت» به دو شيوه اعمال می شود؛ يكی انجام فعاليت های تربيتی است كه توسط مربيان تربيتی صورت می گيرد و دوم فرايند تربيتی است كه در متن آموزش و همراه با آن اتفاق مي افتد.
دکتر فیض ادامه داد: با توجه به سند تحول بايد ساختارها به گونه ای تعريف شود تا اهداف تربيتی را دنبال كند، يعنی كتاب های درسی طوری تدوين شود كه خروجی آن در رفتار مطلوب دانش آموزان عينيت يابد و دراين ميان محيط مدارس و فضاهای پرورشی نيز در تربيت موثراست.
وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل و پیگیری ها باید در ستاد صورت پذیرد، تاکید کرد: به منظور تحقق اهداف تربيتي سند تحول بايد مأموريت بخش های مختلف حوزه ستادی مشخص شود و كارگروه مذكور اين تقسيم كار را از درون سند تحول استخراج خواهد كرد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه یکی از ضرورتهایی که باید در عرصه تربیت مورد توجه قرار گیرد، آموزش دین داری به دانشآموز در دنیای امروز می باشد، گفت: دین داری مقوله ثابت و پایداری است و از متن آموزههای قرآن و عترت استخراج میشود و دارای عنصر متغیر نیست اما آنچه در این میان متغیر است دنیای معاصر است، بنابراین باید الگوهایی را استخراج کرد تا دینداری در دنیای معاصر را آموزش دهد. این آموزش بر مبنای زمانه حکمی اسلامی است که امام علی(ع) نیز بر آن تأکید داشتند.
انتهای پیام /