Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛

تعامل حوزه و آموزش و پرورش باید نظام مندتر باشد

شناسه مطلب: 10319
زمان انتشار: چهارشنبه 01 آذر 1396 ساعت 19:34

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خواستار نظام مند تر شدن تعاملات و همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، دکتر مهدی فیض در دومین روز از یازدهمین نشست دبیران کمیته های ستادی و استانی همکاریها در مشهد مقدس اظهارداشت: امروز افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) چراغ راه و حرکت مشترک این تعامل است لذا باید تلاش کنیم به یک مبانی نظری مشترکی برای رسیدن به اهداف مشترک برسیم .

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در سند تحول بنيادين، «تربيت» به دو شيوه اعمال می شود؛ يكی انجام فعاليت های تربيتی است كه توسط مربيان تربيتی صورت می گيرد و دوم فرايند تربيتی است كه در متن آموزش  و همراه با آن اتفاق مي افتد.

دکتر فیض ادامه داد: با توجه به سند تحول بايد ساختارها به گونه ای  تعريف شود تا اهداف تربيتی را دنبال كند، يعنی كتاب های درسی طوری تدوين شود كه خروجی آن در رفتار مطلوب دانش آموزان عينيت يابد و دراين ميان محيط مدارس و فضاهای پرورشی نيز در تربيت موثراست.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل و پیگیری ها باید در ستاد صورت پذیرد، تاکید کرد: به منظور تحقق اهداف تربيتي سند تحول بايد مأموريت بخش های مختلف حوزه ستادی مشخص شود و كارگروه مذكور اين تقسيم كار را از درون سند تحول استخراج خواهد كرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه یکی از ضرورت‌هایی که باید در عرصه تربیت مورد توجه قرار گیرد، آموزش دین داری به دانش‌آموز در دنیای امروز می باشد، گفت: دین داری مقوله ثابت و پایداری است و از متن آموزه‌های قرآن و عترت استخراج می‌شود و دارای عنصر متغیر نیست اما آنچه در این میان متغیر است دنیای معاصر است، بنابراین باید الگوهایی را استخراج کرد تا دین‌داری در دنیای معاصر را آموزش دهد. این آموزش بر مبنای زمانه حکمی اسلامی است که امام علی(ع) نیز بر آن تأکید داشتند.

انتهای پیام /



تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

آیت‌الله صفایی بوشهری در جمع دانش آموزان :

 شهدا نگذاشتند کشتی زندگی ما در گرداب جهان استکبار غرق شود

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است