به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، علی الهیار ترکمن در دومین روز از نشست یازدهم ستاد همکاریها در مشهد مقدس با اشاره به فرایندهای عملیاتی ساختن سند تحول بنیادین اظهارداشت: آنچه امروز باید به کمک این سند بیاید ارائه یک برنامه راهبردی و استراتژیک است.
وی افزود: امروز برنامه های پرورشی باید مدنظر برنامه ریزان و صاحب نظران در ستاد همکاریها قرار بگیرد تا الگویی متناسب با نیازهای جامعه و تربیت نسل جوان و نوجوان ارائه گردد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش هایی که امروز در جامعه وجود دارد، تنوع بیشمار آسیب های اجتماعی است، بیان داشت: دانش آموزان برای اینکه بتوانند خود را اثبات کنند به مکان ها و فضاهایی می روند که برای آنها خطرناک است.
وی درادامه با اشاره به حضور بی هدف دانش آموزان در فضای مجازی گفت: اکثر این پرسه زنی ها بدون هیچ دلیلی در فضای مجازی صورت می گیرد که به دنبال خود آسیب هایی را برای جامعه و افراد دارد.
الهیار با تاکید بر این مطلب که در شرایط فعلی ابزارهای بیرونی جواب نمی دهد و نیاز به ایجاد مکانیزم های خود کنترلی هستیم، اظهارداشت: تعلیم و تربیت اسلامی با ابزارهای خود کنترلی می تواند رشد کند و اگر بتوانیم الگوهای مناسب را ارائه کنیم بدون تردید 20 سال آینده نسل مصون و متعهد به آرمان های نظام و انقلاب خواهیم داشت.
انتهای پیام /