Print
Zoom In
Zoom Out

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای مبانی محکمی است

شناسه مطلب: 10309
زمان انتشار: چهارشنبه 01 آذر 1396 ساعت 18:48

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: رسیدن به حیات طیبه از اهداف اجرای سند تحول آموزش و پرورش می باشد، چرا که این سند بر اساس مبانی محکم و ارزشمندی تدوین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، علی زرافشان در دومین روز از یازدهمین نشست سراسری کمیته های ستادی و استانی ستاد همکاریها با اشاره به اینکه در سند تحول آموزش و پرورش دستیابی به حیات طیبه یکی از اهداف اصلی است، اظهارداشت: باید تلاش کنیم آن بخشی از سند که قابلیت اجرایی شدن دارد را علمیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نقش مثبت طلاب در مسائل تربیتی دانش‌آموزان بر کسی پوشیده نیست، افزود:طرح امین یکی از اقدامات مشترک میان حوزه و آموزش و پرورش می باشد که بحمدالله امروز علاوه بر رشد کیفی، شاهد رشد کمّی آن در کشور هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طرح امین کاری مشترک با ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در آموزش و پرورش بوده که از 10 سال قبل مورد توجه قرار گرفته است و امروز بخش قابل توجهی از این دانش آموزان ورودیهای سالانه حوزه های علمیه را به خود اختصاص می دهند.

زرافشان به طرح موفق « سند جامع اقامه نماز » در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: استفاده از اندیشه و تفکر حوزوی،  دغدغه اصلی وزارت آموزش و پرورش می باشد چرا که استفاده از تفکر حوزوی در سند جامع تحول نظام آموزشی و سند اقامه نماز در مدارس دیده شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که این وزارتخانه با تدوین سند ملی اقامه نماز در سال گذشته گام‌های مؤثری برداشته است، عنوان کرد: طی چند سال گذشته ساختار جدیدی در آموزش و پرورش در راستای تامین منابع انسانی، آموزش مدیران مدارس، آماده‌سازی دانش‌آموزان به‌ویژه در بحث هدایت تحصیلی ایجاد شده که در این زمینه اتفاقات خوبی افتاده است.

زرفشان گفت: در بحث هدایت تحصیلی اهداف کلان نظام را دنبال می‌کنیم لذا باید جهت‌گیری شغلی آینده کشور را در بحث هدایت تحصیلی سامان دهیم.

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه پرورشی و مسائل تربیتی اشاره کرد و گفت: رهبر معظمانقلاب همچنین به بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال تاکید دارد که باید در این راستا نیز اقدامات مؤثری صورت گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش های مورد نیاز طلاب اشاره کردو اظهارداشت: در آموزش‌هایی که به طلاب ارائه شده است روانشناسی رشد و نوع برخورد با نوجوان مورد توجه قرار گرفته است تا آنها در ارتباط با دانش‌آموزان و رفع مشکلات مؤثر واقع شوند که البته گام‌های مثبتی در این زمینه داشتیم.

زرافشان بیان کرد: علاوه بر این مسئله با حمایت‌های حوزه علمیه در برخی مدارس روحانی مقیم وجود دارد که این مسئله با توجه به سند جامع اقامه نماز است.

وی یادآور شد: حضور روحانی در مدارس می‌تواند نقش مثبت و فعالی داشته باشد که دانش‌آموزان را در مسیری صحیح هدایت کند.

انتهای پیام /

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد