Print
Zoom In
Zoom Out

در دو نوبت عصر و مغرب؛

کارگروه های چهارگانه یازدهمین نشست همکاریها برگزار شد

شناسه مطلب: 10299
زمان انتشار: سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت 20:01

کارگروه های چهارگانه یازدهمین نشست دبیران ستادی واستانی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در دو نوبت عصر و مغرب با حضور معاونین حوزه های علمیه خواهران و برادران و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، نوبت دوم نشست یازدهم در حالی به کار خود ادامه داد که معاونین پرورشی استانی وزارت آموزش و پرورش، مدیران استانی حوزه های علمیه برادران و خواهران و نیز مسئولین دفاتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به طور جداگانه مباحث مربوط به حوزه و آموزش و پرورش در حیطه کاری خود را مورد بحث و بررسی قراردادند.

برپایه این گزارش؛ کارگروه شماره یک تحت عنوان « بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در پژوهش، برنامه ریزی درسی و توسعه زیرساخت های تعلیم و تربیت اسلامی، بند یک از بخش ششم سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری پرداختند».

اعضای کارگروه تکمیل و نهایی سازی سند چشم انداز همکاریها، پژوهش در عرصه همکاریها، حمایت از پایان نامه های سطح سه و چهار، دوره تربیت مدرس کشوری برای تببین آموزش مبانی اهداف کلان و راهکارهای سند تحول بنیادین را از منظر کارشناسانه کارگروه مورد نقد و بررسی قرار دادند.

این گزارش می افزاید: کارگروه شماره دو نیز، با حضور مدیران حوزه های علمیه خواهران و معاونین ستادی این حوزه به بررسی ظرفیت سند تحول بنیادین در عرصه همکاریها، آسیب شناسی طرح امین در مدارس دخترانه، بررسی برنامه های حوزه علمیه به منظور پاسخگویی به آموزش و پرورش نقد و بررسی کردند.

همچنین در کارگروه سوم که با حضور مسئولین دفاتر نمایندگی شورای سیاست گزاری ائمه جمعه کشور در حالی برگزار شد که مشاور وزیر آموزش وپرورش با حضور در این کارگروه نقش دفاتر نمایندگی ائمه جمعه را در ایجاد انگیزه برای امامان جمعه جهت تدبیر و اداره کمیته های شهرستانی و مناطق را مهم و قابل توجه دانست، حجت الاسلام و المسلمین ملکی در این کارگروه حضور فعال دفاتر نمایندگی شورای سیاست گزاری ائمه جمعه در پیشبرد همکاریها مهم ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد این کارگروه با رصد عالمانه مباحث مربوط به حوزه و آموزش و پرورش بازوی مشورتی ستاد همکاریها باشد.

در ادامه فعالیت این کارگروه، کارشناسان و مسئولان دفاتر نمایندگی دفاتر ائمه جمعه، نقش ائمه جمعه شهرستان ها و مناطق در تقویت کمیته های همکاری را بررسی و سپس راه کارهای مورد لازم را جهت حضور فعال امامان جمعه ارائه و چالش های پیش رو را مورد بررسی قرار دادند.

اعضای چهارمین کارگروه نشست یازدهم متشکل از  دبیران کمیته های استانی که معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش می باشند، بود.

در این کارگروه « آسیب شناسی تفاهم نامه برنامه های کمیته های استانی و شهرستانی، نحوه فعال تر شدن کمیته های همکاری و شیوه های نظارت و ارزیابی از فعالیت های کمیته های استانی و شهرستانی مورد بحث و بررسی قرارگرفت و کارشناسان این گروه پیشنهادات و راهکاری خود را برای بهبود وضعیت موجود و سرعت بخشیدن به اجرای برنامه های ابلاغی از سوی وزارت خانه را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام /

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد