Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پژوهشی و برنامه ریزی ستاد همکاریها؛

باید در گفتار و عمل به یاری آموزش و پرورش شتافت

شناسه مطلب: 10291
زمان انتشار: سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت 08:09

دبیر یازدهمین نشست و معاون پژوهشی و برنامه ریزی ستاد همکاریها گفت: برای اینکه بتوانیم بیش از گذشته اثر گذارتر باشیم و نتایج ارزشمندی را کسب کنیم ملزم هستیم از گفتار کاسته و بر عمل در حمایت از آموزش و پرروش بیفزاییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، علیرضا رحیمی در آیین افتتاحیه یازدهمین نشست ملی آموزشی و ترویجی ستاد همکاریها در مشهد مقدس، اظهارداشت: به دنبال ارتقای همکاریها و برنامه ریزی مدوّن تر برای همکاری و تعامل میان کمیته های ستادی و استانی هستیم.

وی ضمن قدر دانی از حضور مسئولان ارشد حوزه و آموزش و پرورش در این نشست ، توجه مسئولان عالی حوزه و آموزش و پرورش به این نشست را حائز اهمیت دانست و آنرا نشانه عزم مسئولان برای ارتقا سطح همکاریها و تعاملات حوزه و رو حانیت با آموزش و پرورش جهت تربین نسلی انقلابی و آرمانی ارزیابی کرد. 

رحیمی ضمن تقدیر از حضور معاونان پرورشی ادارات کل استانها و نیز مدیران استانی حوزه های علمیه خواهر ان و برادران با توجه به نقش حائز اهمیت ائمه جمعه در تقویت و حمایت از کمیته های هفتصد گانه سراسر کشور گفت؛براین اساس در نشست یازدهم از مسئولان دفاتر شورای سیاست گزاری ائمه جمعه در استانها دعوت کرده ایم تا از نزدیک در جریان روند تعاملات حوزه و آموزش و پرورش قرار گیرند و این مهم را در جلسات استانی ائمه جمعه متذکر گردند.

دبیر اجرایی نشست یازدهم ستاد همکاریها گفت: نقش ائمه جمعه در تقویت کمیته های استانی شهرستانی و منطقه ای بی بدیل است و بر این اساس ائمه جمعه هر شهرستان به عنوان رییس کمیته منطقه یا شهرستان مربوطه محسوب می شود . 


وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست ادامه داد: هم افزایی و ارتقای سطح همکاریها، حمایت از کمیته های همکاری استانی و ستادی، تبیبن سیاست ها، راهبردها و برنامه های کلان دستگاههای زیربط در حوزه همکاریها توسط مسئولین مربوطه، ترسیم آینده ای روشن با برنامه محوری در حوزه همکاریها بویژه در نحوه جذب و تربیت طلاب متناسب با نیزاهای آینده کشور، ایجاد شرایط برای جذب و بکارگیری طلاب از طریق دانشگاه فرهنگیان و سایر روش های ممکن در آموزش و پرورش، دریافت پاسخ سوالات و ابهامات بخش های مختلف استانی از مسئولین ذیربط در حوزه ستاد، همکاری و هماهنگی نهادهای تامیین کننده مبلغ، ارتقای همکاری های موثر میان روحانیون و پرسنل مدارس، از جمله برخی از اهداف این نشست عنوان کرد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از کاستی های برای ادامه فعالیت ها اشاره کرد و افزود: ما در این مسیر از سویی با کمبود اعتبار و حمایت مالی موجه هستیم و از سوی دیگر نیازمند همت مضاعف همه دستگاههای مرتبط با فرهنگ، تعلیم و تربیت می باشیم، که امید است در این نشست به راهکارهایی برای تعمیق همکاریها و نیز رسیدن به فهم مشترک همه دستگاههای مدعو برسیم.

 

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد