Print
Zoom In
Zoom Out

عضو کمیته همکاری‌های استان زنجان :

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چشم انداز و نگاه ارزشمندی دارد

شناسه مطلب: 10272
زمان انتشار: سه شنبه 02 آبان 1396 ساعت 14:33

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شاهد هستیم چشم انداز و نگاه خوبی دارد بطوریکه در ۲۲ راهبرد تعریف شده، نکات ارزشمندی وجود دارد که بسیار مطلوب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری‌ها،حجت الاسلام و المسلمین مسعود صفی یاری در نشست کمیته استانی ستاد همکاری‌های استان زنجان، که با حضور مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌ها برگزار شد؛ اظهارداشت: تشکیل این ستاد از اقدامات ارزشمندی بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم خورد و برگزاری این جلسات موقعیت خوبی است که تصمیمات اثرگذار و جدی برای سال تحصیلی جدید در زمینه سند تحول بنیادین مطرح شود.

حوزه و آموزش و پرورش اولیت فعالیت های فرهنگی سازمان تبلیغات

عضو شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی ظرفیّت بسیار خوبی دارد، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه و آموزش و پرورش را در اولویت فعالیت های فرهنگی و دینی خود قرار داده و در این زمینه برنامه ریزی های خوب و گسترده ای انجام داده است.

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: فعالیت‌های آموزش و پرورش باید در مسیر سند بنیادین باشد، چرا که این سند چشم‌انداز مناسبی برای آینده کشور است. 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد، عنوان کرد: این سازمان برای همکاری با آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرده است چرا که مهم‌ترین اولویت ما نیز فعالیت در مدارس است. 

حجت الاسلام و المسلمین صفی یاری با اشاره به کمبود روحانی متخصص و متعهد در مناطق دور از قم و تهران ابراز نگرانی کرد و تصریح کرد: باید بحث اعزام مبلغ  یکپارچه شود.

وی با تاکید بر ضرورت یکپارچه‌سازی اعزام‌های مبلغان گفت: یکپارچه سازی اعزام‌ها، نگرانی‌های این حوزه را رفع می‌کند و در مورد ساماندهی مبلغان در مدارس آمادگی لازم وجود دارد.

حجت الاسلام صفی یاری همچنین نسبت به ساماندهی هیأت‌های مذهبی دانش‌آموزان اعلام آمادگی کرد و گفت: تبلیغات اسلامی بارها در این زمینه مکاتبه داشته و خواستار رسیدگی به وضعیت این هیأت‌ها شده است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به توجه تبلیغات اسلامی به مناطق آسیب‌پذیر عنوان کرد: حاضریم بخشی از اعتبارات این بخش در مدارس مناطق آسیب‌پذیر هزینه شود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ابراز کرد: تبلیغات اسلامی به مناطق آسیب‌پذیر توجه دارد و بخشی از اعتبارات این بخش در مدارس مناطق آسیب‌پذیر هزینه شود. 

حجت الاسلام صفی یاری به اجرای طرح عفاف‌گرایی در مدارس زنجان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته این طرح شروع شده است ولی اجرای طرح به صورت جامع و کامل نبود ولی امسال این طرح به صورت سیتماتیک اجرا می شود.

وی به اجرای طرح مدیریت بلوغ جنسی اشاره کرد و گفت: این طرح براساس معارف دینی و مذهبی در مدارس اجرا می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ساماندهی و تولید محتوا برای جشن‌های تکلیف ضروری است و باید جشن‌های تکلیف به لحاظ محتوایی و شکلی متناسب با این جشن معنوی تهیه شود. 

با اجرای طرح حق القدم ائمه جماعت در ادارات، کمبودروحانی در 200مدرسه استان جبران شد

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه طرح یکسان حق‌القدم ائمه جماعت انجام می‌شود، گفت: درآمد ائمه جماعت برای حضور در ادارات زیاد بوده و بنابراین برخی ائمه جماعات علاقه‌مند به حضور در ادارات بوده و به همین جهت مدارس از حضور روحانیون بی بهره می شوند ولیبراساس طرح یکسان حق‌القدم ائمه جماعت، ائمه جماعت در ادارات مکلف به اقامه نماز در دو مدرسه هستند و با اجرای این طرح ۲۰۰ مدرسه تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه فعالیت ائمه جماعت در مدارس زنجان ساماندهی شود، اظهارداشت: متاسفانه عدم ساماندهی مبالغان در مدارس زنجان موجب نگرانی مسؤولان آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی شده است.

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است