Print
Zoom In
Zoom Out

رییس کمیته همکاریهای مراغه عنوان کرد

برگزاری نماز جماعت در 65مدرسه شهرستان مراغه

شناسه مطلب: 10244
زمان انتشار: دوشنبه 24 مهر 1396 ساعت 15:21

با همکاری حوزه و آموزش و پرورش در 65 مدرسه شهر مراغه، نماز جماعت با حضور روحانی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،امام جمعه مراغه  در این جلسه  هم اندیشی  ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در این شهرستان اظهار کرد: با همکاری حوزه و آموزش و پرورش در 65 مدرسه شهر مراغه، نماز جماعت با حضور روحانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی پورمحمدی با اشاره به اهمیت آموزش نماز در سنین نوجوانی و جوانی افزود: به برکت حوزه‌های علمیه، در این شهر نماز جماعت در 79 مسجد و 42 اداره به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی، برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس را از دیگر برنامه‌های مشترک حوزه علمه و آموزش و پرورش در مراغه بیان کرد و گفت: سال گذشته 500 گفتمان دینی برای دانش‌آموزان در این شهر برگزار شده است.

امام جمعه مراغه تأکید کرد: هم اکنون از 5 هزار و 200 مدرسه استان در 800 مدرسه، نماز جماعت با حضور روحانیان  برگزار می‌شود.

ضرورت پاسخ به سوالات اعتقادی دانش آموزان در مدارس

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: یکی از ضروریت های امروز جامعه، ایجاد ظرفیت های لازم در آموزش و پرورش برای پاسخ به سوالات اعتقادی دانش آموزان است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی اظهار داشت: در کنار توجه به موضوع نماز در مدارس ، بایستی ظرفیت های لازم برای پرسش و پاسخ اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان فراهم و حوزه های علمیه مراغه آماده همکاری در این زمینه را دارد.

وی به همکاری و تعامل تنگاتنگ حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین جلساتی به منظور بررسی ، برنامه ریزی ، شناسایی راه کار ها و استفاده از توانمندی های تبلیغی ، پژوهشی و آموزشی حوزه های علمیه در مدارس موجب تداوم همکاری این دو نهاد  و اثر بخشی برنامه ها می شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود:اگر اعتبارات تخصیص یافته برنامه های فرهنگی در جای خود هزینه شود ، بسیاری از مشکلات فرهنگی در جامعه برطرف خواهد شد.

120 تفاهم نامه همکاری حوزه با نهادها ی مختلف  

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور نیز در این جلسه آموزش و پرورش را تاثیر گذار ترین دستگاه اجرایی عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه در کشور 0 12 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی دارند و در بین آن ها ، آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که دبیرخانه مستقل برای تداوم همکاری تشکیل داده است.

علیرضا رحیمی افزود : عرصه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در 4حوزه پژوهشی ، منابع انسانی ، کتب درسی و امور تربیتی می باشد.

وی در ادامه به اهمیت مدارس علوم و معارف اسلامی اشاره و اظهار کرد : این مدارس برای بیمه کردن دانشگاه ها از رشته های ضروری محسوب می شود.

وی ادامه داد: طلاب می توانند در هفت رشته در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل شوند و از آن طریق جذب آموزش و پرورش گردند.

حوزه علمیه ، جهش خوبی به برنامه های پرورشی داده است.

طاهر علمی معاون پرورشی اداره کل استان آذربایجان شرقی نیز  افزود : ارتباط و تعامل مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کمک شایانی در اجرای برنامه های  تربیت قرآنی و فضائل اخلاقی  در مدارس کرده است.

وی ، ضمن ابراز خرسندی از همکاری و تعامل حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ، افزود : اجرای برنامه های مشترک توسط این دو نهاد ، اثر بخشی بالایی در بین دانش آموزان دارد.

علمی افزود : توانمند سازی ائمه جماعت در مدارس ، حضورطلاب در مراسمات مذهبی مدارس ، برگزاری گفتمان های دینی ، برگزاری کلاس های تبلیغ و دیدار با علمای برجسته از برنامه های مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش این شهرستان می باشد.

وی ادامه داد: تببین گفتمان روان شناسی توسط طلاب در مدارس و برگزاری جلسات مشترک بین طلاب و معاونین و مربیان پرورشی و دبیران معارف اسلامی از جمله خط و مشی های آموزش و پرورش مراغه در سالتحصیلی 96-97 خواهد بود

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش