Print
Zoom In
Zoom Out

معاون امور استانهای ستاد همکاریها مطرح کرد ؛

ساختارسازمانی حضور روحانیت در آموزش و پرورش تشکیل شود

شناسه مطلب: 10211
زمان انتشار: سه شنبه 18 مهر 1396 ساعت 15:08

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با تاکید بر حضور ساختارمند روحانیان در آموزش و پرورش، گفت: آیه ۹۷ سوره نحل یکی از مبانی اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها از لرستان، حجت‌الاسلام حسین درودی،  در گردهمایی ائمه جمعه و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق لرستان در دفتر نماینده ولی‌فقیه این استان، گفت: در نظام آموزشی کشور دو دیدگاه مطلوب بودن فعالیت آموزش و پرورش و مطلوب نبودن فعالیت های آموزش و پرورش وجود دارد.

وی در خصوص دیدگاه مطلوب بودن فعالیت‌های آموزش و پرورش، اظهار کرد: در این دیدگاه شخصیت‌هایی مانند شهید حججی و شهید فهمیده تربیت می‌شوند.

حجت الاسلام درودی در خصوص دیدگاه مطلوب نبودن فعالیت‌های آموزش و پرورش افزود: در این نظریه آموزش و پرورش وارداتی است واین در حالی‌است که سابقه رسمیت آموزش و پرورش به صد و چهل سال گذشته بر می‌گردد.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۴۵۰ صفحه تهیه شده است کمااینکه بیش‌از ۶۰۰ اهل نظر در علوم انسانی و اسلامی در تالیف این سند نقش‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به این‌که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکنون یازده بار ویرایش شده است، ادامه داد: در این سند ۱۳۱ راهکار استخراج شده که ۹۰ راهکار آن بیان‌کننده نقش حوزه‌های علمیه در نظام تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام درودی آیه ۳۷ سوره نحل را مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: در بخشی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شان حوزه علمیه تدریس و تبیین آیات و روایاتی است که در این سند آمده است.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با تاکید بر حضور فعال و ساختارمند روحانیون در آموزش و پرورش، گفت: اساتید حوزه های با تبیین آیات و بیش‌از ۴۰۰ هزار حدیث اهل‌بیت باید انسان‌هایی مطلوب حیات طیبه قرآن تربیت کنند.

وی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) زیباشناختی خداوند را به دنیا عرضه کرد، تصریح کرد: امام حسین(ع) هنر انسان بودن را به دنیا ارائه داد.



رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)