Print
Zoom In
Zoom Out

معاون امور استانهای ستاد همکاریها مطرح کرد ؛

ساختارسازمانی حضور روحانیت در آموزش و پرورش تشکیل شود

شناسه مطلب: 10211
زمان انتشار: سه شنبه 18 مهر 1396 ساعت 15:08

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با تاکید بر حضور ساختارمند روحانیان در آموزش و پرورش، گفت: آیه ۹۷ سوره نحل یکی از مبانی اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها از لرستان، حجت‌الاسلام حسین درودی،  در گردهمایی ائمه جمعه و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق لرستان در دفتر نماینده ولی‌فقیه این استان، گفت: در نظام آموزشی کشور دو دیدگاه مطلوب بودن فعالیت آموزش و پرورش و مطلوب نبودن فعالیت های آموزش و پرورش وجود دارد.

وی در خصوص دیدگاه مطلوب بودن فعالیت‌های آموزش و پرورش، اظهار کرد: در این دیدگاه شخصیت‌هایی مانند شهید حججی و شهید فهمیده تربیت می‌شوند.

حجت الاسلام درودی در خصوص دیدگاه مطلوب نبودن فعالیت‌های آموزش و پرورش افزود: در این نظریه آموزش و پرورش وارداتی است واین در حالی‌است که سابقه رسمیت آموزش و پرورش به صد و چهل سال گذشته بر می‌گردد.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۴۵۰ صفحه تهیه شده است کمااینکه بیش‌از ۶۰۰ اهل نظر در علوم انسانی و اسلامی در تالیف این سند نقش‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به این‌که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکنون یازده بار ویرایش شده است، ادامه داد: در این سند ۱۳۱ راهکار استخراج شده که ۹۰ راهکار آن بیان‌کننده نقش حوزه‌های علمیه در نظام تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام درودی آیه ۳۷ سوره نحل را مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: در بخشی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شان حوزه علمیه تدریس و تبیین آیات و روایاتی است که در این سند آمده است.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با تاکید بر حضور فعال و ساختارمند روحانیون در آموزش و پرورش، گفت: اساتید حوزه های با تبیین آیات و بیش‌از ۴۰۰ هزار حدیث اهل‌بیت باید انسان‌هایی مطلوب حیات طیبه قرآن تربیت کنند.

وی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) زیباشناختی خداوند را به دنیا عرضه کرد، تصریح کرد: امام حسین(ع) هنر انسان بودن را به دنیا ارائه داد.



نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

امام جمعه برازجان:

ره آورد حضورروحانیون در آموزش و پرورش تقویت هویت دینی دانش‌آموزان است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است