Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد :

ضرورت تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور

شناسه مطلب: 10186
زمان انتشار: شنبه 01 مهر 1396 ساعت 21:53

بر اساس سند تحول بنیادین عنصر اصلی یادگیری دانش آموز است و معلم در خدمت دانش آموزان می باشد و در این تحول می خواهیم چرخه یاد دادن را به یاد گرفتن و تربیت کردن را به تربیت شدن تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاری‌ها،مهدی نوید ادهم در آیین نمادین نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی 97-96 در مدارس فارس، در دبیرستان دخترانه شهیدان پژمان ناحیه 2 شیراز گفت: آغاز سال تحصیلی جدید مقارن با ماه محرم و هفته دفاع مقدس گردیده و امید است بتوانیم شعار عاشورا را که پیام استقلال، آزادی، عدالت، انسانیت و محبت است را  به دانش آموزان منتقل کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: استان فارس بر اساس تلاش معلمین سخت کوش و حسن تدبیر همکاران فرهنگی، از  جمله استان های موفق در عرصه آموزش و پرورش، چنانچه طی سال های اخیر نیز سیر تکاملی خود را طی نموده است.

وي اصلی ترین کار آموزش و پرورش در سال های اخیر را تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت:امسال 13 و نیم میلیون دانش آموز در 106 هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند که بیش از 960 هزار معلم پذیرای این دانش آموزان در مدارس هستند .

نوید ادهم گفت: خروجی آموزش و پرورش با گستردگی زیاد و با وجود تلاش های فراوان، با نیازهای جامعه فاصله داشته و بر  همین اساس و برای کارآمد کردن و بروز سازی آن طرح تحول بنیادین به تایید مسئولین ارشد نظام تحت عنوان سند تحول بنیادین تصویب شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: امید است با همکاری همه نهاد ها و به ویژه معلیمن عزیز بتوانیم این تحول جدی و سرنوشت ساز را برای آینده کشور رقم بزنیم تا آموزش و پرورش را  از یک نظام آموزشی، به یک نهاد فرهنگی – تربیتی تبدیل کنیم تا زمینه تربیت پذیری دانش آموزان فراهم شود.

نوید ادهم با تاکید بر نقش ویژه دانش آموزان در تحقق این کار مهم گفت: بر هیمن اساس بنابر این است تا با تحولی سازنده در رویکرد آموزش و پرورش، نقش آموزشی معلمان در مدارس به نقش تربیتی تبدیل و بر این مهم تاکید شود .

وی گفت: عنصر اصلی در این تحول دانش آموزان هستند که با تلاش مضاعف این آنها می توانیم  فرایند تربیت پذیری را در کلاس درس  تسهیل نماییم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: معلمین باید شوق یادگیری را ایجاد نمایند و این خود دانش آموزان هستند که  باید صحنه گردان میدان یادگیری بوده و حضوری اثر بخش در کلاس درس داشته باشند .

نوید ادهم گفت: در این تحول می خواهیم  چرخه یاد دادن را به یاد گرفتن و تربیت کردن را به تربیت شدن در همه ساحت‌های آن تبدیل کنیم و این مهم باید به مطالبه دانش آموزان و والدین تبدیل شود.

وی  با اشاره به تقارن شروع سال تحصیلی و دهه اول محرم گفت: یکی از مواردی که در سند تحول بنیادین مورد تاکید می باشد ، خوب دیدن است که دانش آموزان باید فرا بگیرند به همه پدیده ها اطراف خود زیبا نگاه کنند و از غم زدگی پرهیز کنند، چنانچه حضرت زینب (س) در اوج حوادث عاشورا، به رویداد های غم انگیز اطراف خود به عنوان زیبایی یاد کرد.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد