در جلسه هم اندیشی کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان اردبیل بر ضرورت بسترسازی حضور اثرگذار روحانیون در مدارس و بین دانش آموزان تاکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، از اردبیل، جلسه هم اندیشی کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان اردبیل با حضور اساتید، طلاب و روحانیون، در محل سالن همایش میهمانسرای حوزه استان برگزار شد
در این جلسه که با حضور میهمانان ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمین نوروزی ضمن عرض خیر مقدم به حضار ، با ارائه گزارشی از همکاری این دو نهاد، به بیان فرصت ها و آسیب های موجود پرداخت.
تعلیم و تربیت باید توحید محور باشد
حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استانهای ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) «مَنْ مَاتَ وَ لَيْسَ لَهُ إِمَامٌ فَمِيتَتُهُ مِيتَةٌ جَاهِلِيَّةٌ/ هر فردی که بميرد در حالی كه امامی نداشته باشد، مرگش، مرگ جاهلى است»، شناخت امام زمان(عج) به عنوان امام حاضر را حیاتی توصیف کرد.
وی افزود: ایجاد جامعه توحیدی، اصلی ترین ثمره آموزش توحیدی به عنوان مهمترین هدف انبیاء و ائمه معصومین(ع) است، لذا باید مقوله تعلیم و تربیت توحید محور باشد.
معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، حضور روحانیون در مدارس جهت تربیت دینی دانش آموزان را ضروری خواند
لزوم بستر سازی حضور روحانیون در مدارس
علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، نیز همکاری دو نهاد مربوط را تعاملی دانست و بر ظرفیت سازی لازم جهت برای روحانیون در مدارس از حوزه علمیه را ضروری عنوان کرد.
وی همچنین به تبیین عرصه های همکاری حوزه و آموزش و پرورش پرداخت.