Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاریهای خراسان جنوبی؛

تحقق اهداف تربیت اسلامی درسایه تعامل کمیته همکاری ها

شناسه مطلب: 11954
زمان انتشار: چهارشنبه 08 مرداد 1399 ساعت 08:35

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دستیابی به اهداف عالیه و متعالی تربیت اسلامی در سایه تعامل و همکاری کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،  محمد علی واقعی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته همکار های حوزه های علمیه ی با آموزش و پرورش استان که در حوزه علیمه سفیران بیرجند اظهار کرد:از نظر تاریخی آموزش و پرورش و حوزه علمیه دو نهاد آموزشی مشترک بوده‌اند، لذا باید تلاش کنیم تا ارتباط این دو نهاد ارتقا یافته و گسترش یابد تا آنچه که در این دو نهاد انقلابی و  در راستای اهداف تربیت اسلامی انجام می‌شود بیش از پیش هماهنگ و همراه شود.

وی، تشکیل جلسات  این کمیته را زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی نوین مورد نظر رهبر معظم انقلاب دانست و عنوان کرد: جلساتی که در این راستا تشکیل می‌شود با برنامه ریزی های انجام شده و تعامل صورت گرفته به سمتی می‌رود که بتوانیم ساز و کار‌های مناسب برای تمدن نوین اسلامی را طراحی کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به 40 سال حیات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان؛ اضافه کرد: این تشکل نورانی برخواسته از احساس مسئولیت دانش آموزان انقلابی در راستای صیانت از ارزشها و دستاورد های انقلاب اسلامی و نقش آفرینی ایشان در فرایند تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در چهل سال گذشته منشا خدمات ارزنده ای بوده است؛ خاطر نشان کرد: امروز انجمن های اسلامی دانش آموزی با گذر از مرحله تشکیلاتی وارد آرایش قرارگاهی شده اند که این موضوع به توانمند سازی، چابک سازی و واکنش سریع دانش آموزان در برنامه ها، فعالیت های قرهنگی کمک شایانی می کند.

واقعی بر نقش آفرینی انجمن های اسلامی دانش آموزی در برنامه های کمیته همکاری های حوزه های علمیه با آموزش و پرورش استان تأکید کرد و ابراز داشت:  امروز آرایش قرارگاهی در استان از ستاد تا صف شکل گرفته و به برکت این آرایش تشکیلاتی، انجمن های اسلامی در سطوح مختلف در ارتباط و اتصال با یکدیگر هستند تا نقش آفرینی فعال تر و منسجم تری را در مدارس و ارتقای شاخص های فرایند تعلیم و تربیت؛ رقم بزنند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، خودسازی و دیگر سازی در قاموس تعلیم و تربیت اسلامی را محور فعالیت انجمن های اسلامی دانش آموزان در مدارس استان دانست و تشریح کرد:  فعالیت انجمن های اسلامی در مدارس را باید در نقش آفرینی روحانیت در آموزش و پرورش به ویژه شهیدان شهیدان بهشتی ، باهنرو مفتح جستجو کرد.



در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم